T-REX 500 of 600 OF MIKADO Logo 10?

Graag advies van de kenners.

Voor een schappelijk prijsje kan ik een nagenoeg nieuwe Mikado Logo 10 met 2 4S lipo's 3700 mAh, kant en klaar gebouwd en ingevlogen af fabriek aanschaffen. Fine-getuned door een kenner. 35Mhz met Graupner MX-16 computerzender, een Ultramat 14 (of 16) lader/balancer; dit alles geheel geleverd in een originele alukoffer.

Tot nu toe vliegen mijn dochter Taya-chan en ikzelf Sensei, nog met 350'ers (King V2) en de 450'er Belt CP (inmiddels redelijk schadevrij).

Momenteel krijgen we beide zowel indoor electro-les als nitro-les op het veld buiten. We oefenen veel, lessen veel, maar de overstap naar nitro (wat is dat kicken!) willen we verkleinen, door eerst sleutelcursussen te volgen betreffende brandstofheli's.

Wat raden de kenners ons aan:
De MIKADO Logo 10 of een T-REX 500 of 600? :confused:
We neigen sterk naar de Logo 10, daar alles gans compleet (in nieuwstaat) voor ca. dezelfde prijs als een kit T-REX 500 of 600 te koop is. :yes:

Mijzelf een kenner noemen is waarschijnlijk wat veel gezegd :)
maar als ik zou moeten kiezen tussen een logo 10 (in goede staat) of een trex zou ik kiezen voor de logo, gewoon omdat ik die mooier/beter afgewerkt vind. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen ervaringen met vernoemde helis.

Mvg, Demen.

De logo10 is een kwaliteits heli en gewoon goed, alle Logo's zijn gewoon goed.
Zit tussen de Trex500 en Trex600 in qua groote.
Tegenwoordig omgevormt tot de logo400 (vergelijkbaar qua groote met een Trex500) dus zal je wel wat onderdelen kunnen uitwisselen/gebruiken van dit nieuwere type Logo Heli.
De Trex 600 is wat groter dan de Logo10 (voordeel i.v.m. met leren)
De trex500 is weer ietsje kleiner dan de logo 10.
De Trex onderdelen zijn makkelijker te krijgen (bijna overal) en over het algemeen wat goedkoper.
Ik (persoonlijke mening) zou voor hetzelfde geld toch een Trex nemen, daar kan je als ver gevorderde lekker goedkoop mee vliegen en wat makkelijker nieuwe dingen proberen.
Er zijn erg veel betaalbare setups (servo's / motoren upgrades etc.etc.) in de handel voor deze heli's.

Als ik dan een Logo zou aanschaffen (welke inderdaad erg goede heli's zijn) zou ik gaan voor een van de nieuwere types.
De Logo 500 of 600 zijn prachtige heli's om de hobby een vervolg te geven.
En een iets moderner dan de Logo10.

Grt,
Eric

Logo 10

Bedankt voor de adviezen tot zover!

Het is de Logo 10 geworden met een simprop compulader, een paar spareparts, een MX-16 35Mhz compuzender (met zenderaccu), carbonbladen (main), vele carbon-upgrades (een groot trainingskruis...), 2x Fullymax 4S 3700mAh lipo en een originele Graupner alukoffer; dit alles op een paar krasjes op de staartbuis na IN NIEUWSTAAT! Nieuwwaarde van dit zwikje is ca. E1650,-. Heb het voor nog niet de helft in handen gekregen :grin:.

Echter zonder gebruiksaanwijzing voor zender en lader.

Ik hou me aanbevolen voor handleidingen of verwijzingen hiernaar.

Sensei.

daar ga je geen spijt van krijgen, ik vlieg al enkele jaren met een logo 10 3D (inmiddels stretched met 55cm bladen en 6s lipo) en daar slijt praktisch niks aan, behalve het hoofdtandwiel. Ook zit er nergens speling op en is de heli erg licht.
veel plezier ermee !

Bas

RETOUR gebracht!

Heb de Logo 10 teruggebracht en het geld teruggekregen. :sad: :sad:
1) staartservo en/of gyro kapot òf compleet verkeerd ingeregeld…
2) bij het stofvrij maken heeft "de eigenaar" de motordraden omgewisseld…(kleinigheidje, maar toch…)
3) de heli kwam pas iets los van de grond met 75% stickuitslag op de pitch (hoezo "goed afgesteld", aldus de "eigenaar"…)
4) één van de lipo’s had een cel met voltage 2,93V; na een poos stil gelegen te hebben (een nieuwe is E120,-); vannacht tot half 6 bezig geweest met opkrikken en balancen (de Simprop deed het slechter dan de I-Max B6!).
5) Het ding trilde als een gek; onbalans in de kop; vermoeden is toch een crash gehad en kromme mainshaft opgelopen!

Dus we zoeken en oriënteren ons verder... :sad: :sad:

Sensei.

600 is een afrader. Altans niet op 6s en zeker niet met standaard elektronica. 500 is een aanrader ook de standaard elektronica. Er zijn ook hier en daar super combo's in omloop (pm me maar voor een leuk adresje). Hier hoef je enkel nog lipo's en ontvanger aan toe te voegen. Alleen te staart servo valt te betwisten in de super combo (ds520). Maar deze is pas onvoldoende wanneer je hard en 3d vliegt.

Gewoon even wachten op de 550 als je iets nieuws wilt hebben :
Wil je nu wat hebben dan zou ik de 600ESP idd ook niet nemen, dan eerder een 500(3G) of een Protos.

Laatst bewerkt door een moderator:
jammer, wat een pech.

Een andere tip voor een goedkope maar toch heel goede heli is een Outrage 550 (zoals de naam al zegt, vliegt met 55cm bladen) en op 6s lipo. Een echt 3D beest en erg populair in USA.
Voor europa , te koop bij fastlad in de UK . G10 frame voor rond de 300euro : Fast Lad Performance

Vlieggewicht tussen 3 en 3.5kg

Bas

600 is een afrader. Altans niet op 6s en zeker niet met standaard elektronica. 500 is een aanrader ook de standaard elektronica. Er zijn ook hier en daar super combo's in omloop (pm me maar voor een leuk adresje). Hier hoef je enkel nog lipo's en ontvanger aan toe te voegen. Alleen te staart servo valt te betwisten in de super combo (ds520). Maar deze is pas onvoldoende wanneer je hard en 3d vliegt.
Wat is er mis met de 600 (op 6S)? En de electronica?

Met een 600 hoeft inderdaad niets mist te zijn, de mijne vliegt er super mee :) Ook op 6s loopt dat prima. Voor een beginner en gevorderde vlieger meer dan genoeg.

Thanx

Goede en leerzame adviezen!
Nemen we mee in de verdere oriëntatie (moet ook weer niet te lang duren
:mrgreen:).
Voorzover: graag meer meningen/adviezen.
EN, voor de kenners die gereageerd hebben: THANX! :grin:

Groeten, Sensei en Taya-chan.

Laatst bewerkt:
Brandstofheli

We oriënteren ons nu even op een Kyoso Caliber 5 (gloednieuw, met zender en ontvanger en laadunit en ingevlogen) en een Raptor 50 (geheel compleet,dwz met startaccu/laadunit/startmotor en noem maar op, maar heeft veel gevlogen...).
Tja, vandaag hebben Taya en ik beide (meestal één per middag) 2 (!) lessen op een brandstofheli gehad (we nemen zowel indoor als outdoor lessen) en dat nitrogebeuren is me toch KICKEN! :grin:
De genoemde heli's zijn van/via andere leerlingen van de helischool. :cool:

Sensei.

Wat is er mis met de 600 (op 6S)? En de electronica?

Voor wat ik lees en heb zien vliegen te weinig vermogen voor de 600. Tevens vraagt dit te veel van je lipo, esc, motor.

Tevens lees ik veel over de esc die niet al te best is. Align leert ook en heeft het zelfs opgegeven. De 700E zal dan ook geen esc mee krijgen.

Toch vliegt mijn 600 met (voor mij) meer dan voldoende vermogen. De vliegtijden zijn niet zo lang, goh, standaard stopt men er ook maar een 5000 mAh accu in en dan wel 1900+ toeren op de kop met brede bladen. Gek he :) Ga je naar 1600 toeren met 6000+ accu's (aan de zijkanten gemonteerd) met smallere bladen dan vliegt dat erg rustig en tam maar dan vlieg je wel een heeeel stuk langer.

De regelaren van align zijn niet 100% betrouwbaar, dat klopt, maar toch zijn die niet eens zo heel gek.

Al je veel wilt vliegen/oefenen op een dag, dan is Nitro wat mij betreft de beste optie.
De vliegtijden zijn dan ook gewoon prima.
Electro is natuurlijk mooi, maar Nitro is naar mijn idee veel praktischer als je veel sticktijd wilt.
Tenzij je een geweldig laadstation dichtbij hebt, waar je je (nieuwe generatie) lipo's met 5C vol kan jagen.
Dus die 600 van Paul is zo gek nog niet ;)

Laatst bewerkt:
Beste Taya chan,

Ik ben er nog niet helemaal uit wat je precies wilt.
Electro of nitro.

Beiden hebben zo z´n voor en nadelen.

Je bent voor een electro gegaan maar spreekt er steeds over dat nitro echt kicken is.

mvg Jasper

begonnen met een zoom 450 daarna een raptor 30 en nu t rex 700n

Logo 10

En de beslissing is, voorlopig mogelijk als tussenstap naar nitro, toch een LOGO 10 (2e hands, als nieuw, weinig mee gevlogen) geworden!

Man wat vliegt dat ding mooi stabiel. Wel tammer dan een T-REX 600 (E).
Inmiddels 8 succesvolle vluchten gemaakt!
Mooi werk man! :cool:
Oorspronkelijk vroegen Taya en ik, Sensei, advies, waar een aardig draadje over is ontstaan.

Alle bijdragers van informatie/discussie hartelijk bedankt! :grin:

Taya-chan en Sensei (vader).

Back