T-Rex 500 afstellen / invliegen (Limburg)

Het was leuk om je te gast te hebben, en ik hoop dat je nog veel plezier van je heli-hobby mag hebben. Bedankt voor het filmpje!

Groeten, Marco.

Ps: Het zal de throttle cut-off geweest zijn die de problemen gaf. En hij moet voor jou momenteel inderdaad niet op governor staan.

Hoi Jurgen,

Leuk om te lezen dat je op gang bent geholpen met jouw Trex 500 heliavontuur.

Kom gerust nog eens langs.

Suc6 en veel vliegplezier.

grt Han

PS. Ik zou toch op de governer overstappen omdat dit super relaxed is. Ik ben ook begonnen met een 5 punts pitch/gas curve maar met een vlakke curve op de governer vind ik persoonlijk fijner.

Han,

Het rare van de instelling was dat tijdens het hoveren ineens het vermogen serieus terugviel en ik van 50% naar bijna 80% stick moest gaan om iets of wat te blijven hangen... Na het neerzetten, motor stoppen en terug opspinnen was het vermogen terug... Enkele minuten later weer hetzelfde fenomeen.

Dus zou ofwel defecte regelaar kunnen zijn, ofwel batterij (maar aangezien het met 3 verschillende, nieuwe batterijen was lijkt dat al uitgeschakeld) of de instellingen (waar default governor afstaat).

Heb nu de cutoff op medium gezet en governor even af (enkel softstart) om te kijken of het probleem nu verdwijnt. Nadien zal ik één voor één de governor en cutoff terugzetten om te zien of het dan weer terugkomt.

Als het hiermee nog niet lukt, dan zal het een nieuwe regelaar worden vrees ik ;)

Ga zeker binnen een aantal weken nog eens terugkomen, was een gezellige bende daar!

Hoi Jurgen .

Mooi om je reactie hier te zien .
Dus "" je moet altijd naar een club "" het kan ook anders zie je wel .
;) .
Enne , lol hebben we altijd .

Gr Fox .

Ron, waarom zou ik ineens een club opzoeken als een forum juist mensen online bij elkaar brengt... Met alle respect, de dichtbijzijndste club vraagt 89€ lidgeld. Is mooi als je veel kan gaan, maar in mijn geval, met één pasgeboren dochter en één zoontje heb ik niet veel weekends voor mezelf.

Hetgeen ik vroeg was iemand die me kan helpen de zender goed in te stellen en te bevestigen dat alles goed werkt. Vooral iemand die ook met de combinatie T-Rex en Spectrum vliegt... :-)

Hey jurgen.
Ik snap je punt goed,familie gaat voor, deze hobby vraagt veel tijd.
Sommige mensen hebben een klein duwtje nodig, anderen nemen meer tijd nodig om te leren vliegen.
Ben zelfs met een Trex600N begonnen, wel bij een club en hier heb ik nergens spijt van, je leert veel.
Veel succes met je heli, en safety first, een Trex500 kan behoorlijk pain in the ass zijn.
greetszzzz

Back