Stopknop/killswitch baja 5bss

Hallo,

ik heb de stopknop uitgebouwd om deze te vervangen voor een stopknop met killswitch. Maaaaarrrrr nu ben ik de nieuwe knop erop aan het zetten en weet ik eigenlijk niet meer de kant van de plus en de min. Ik dacht en meen te zien op de tekening dat de min (zwart) aan de kant van het blok zit en de plus dus aan de buitenkant. Het gaat om een 26 CY van een Baja SS

Is dit correct ?

Laatst bewerkt:
Klopt, de switch sluit alleen de ontsteking kort, maakt niets uit hoe om je hem aansluit.

De killswitch maakt idd niks uit hoe je die aansluit,maar de stop knop wel.
De min moet naar het blok toe en de plus van het blok af.

Ik denk dat gast de plus en de min van de stopknop bedoelt,die aangesloten is op de killswitch.

Als je gewoon de stopknop op de motor aansluit zoals het standaart is dus zonder killswitch ertussen maakt het niet uit hoe die zit.
Killswitch zou ik er zowiezo tussen uit halen... ding is nergens voor nodig als je gewoon je electronica goed voor elkaar hebt.

Killswitch zou ik er zowiezo tussen uit halen... ding is nergens voor nodig als je gewoon je electronica goed voor elkaar hebt.

Dat hangt er vanaf waar je rijdt , als je gaat bashen is de kans dat er een steentje of takje tussen je gashevel komt groter , en is het toch wel makkelijk als je de auto via je zender uit kan zetten ;)

Haha tsja da's natuurlijk waar.
Al moet ik wel bekennen nog nooit een steentje tussen iemand's gasheveltje gezien te hebben, maar theoretisch is het idd mogelijk :)

Vraag maar aan Sleurhutje :) die heeft het meegemaakt (steentje) op een meeting op het terrein van een asfaltcentrale in Utrecht en in Zaandam (hoogtij) is er al eens iemand geweest die een brokje hout er tussen had , beide gelukkig met killswitch :D

Maar wat jij zegt klopt ook wel , knappe electronica voorkomt al heel veel problemen ;)

als de batt leeg raakt of los gaat en je hebt de kill switch, dan gaat de motor uit, wel zo'n veilig iedee, ook voor de omstanders :-)

... wanneer je, zoals Corally zegt, je spullen op orde hebt dan is een killswitch overbodig...

Om terug te komen op het aansluiten van de stop-knop of killswitch, het maakt geen ene moer uit welke draad op welk pootje van de schakelaar zit, wanneer de boel geactiveerd wordt (door schakelaar of killwitch) wordt de ontsteking kostgesloten, bougie vonkt niet meer, geen ontbranding meer, motor uit...

Je hoeft dus niet te kijken naar + of -...

... wanneer je, zoals Corally zegt, je spullen op orde hebt dan is een killswitch overbodig...

Niet waar Mari, zie de post van Kobus. Bij ons dus al twee keer gebeurd, heeft niets te maken met de electronica. Heb je hem niet nodig is er ook niets aan de hand maar in deze twee gevallen (ik was er beide bij aanwezig) heeft het veel schade/ellende voorkomen.

Niet waar Mari, zie de post van Kobus. Bij ons dus al twee keer gebeurd, heeft niets te maken met de electronica. Heb je hem niet nodig is er ook niets aan de hand maar in deze twee gevallen (ik was er beide bij aanwezig) heeft het veel schade/ellende voorkomen.

Wat te denken van buiten het berijk komen van de zender?
Mijn MT heeft al eens een frisse duik genomen toen hij het berijk uit reed en volgas een voetganger met hond belagend er van door ging.

Kan echt nooit kwaad zo'n killswitch

Stopknop/killswitch

Het probleem is inmiddels opgelost ! Fast eddie bood uitkomst, na de video twee keer bekeken te hebben zag ik idd dat hij erop wees. Het ging idd om de aansluiting van de stopknop zelf en niet om de killswitch. Ik had em eraf getrokken en toen ik daarna de nieuwe (stopknop) erop wilde zetten begon ik te twijfelen :D. Over wel of geen killswitch bestaat voor mij geen discussie, na een op hol geslagen nitro auto waarvan de servo-arm (noem je dat zo ?) was losgeraakt en de fail safe dus ook geen uitkomst meer bood. Geen hele leuke ervaring hahhaha.

Wat te denken van buiten het berijk komen van de zender?
Mijn MT heeft al eens een frisse duik genomen toen hij het berijk uit reed en volgas een voetganger met hond belagend er van door ging.

Kan echt nooit kwaad zo'n killswitch

Als je auto buiten bereik komt dan kan je hem niet meer uitzetten middels de zender. Maar met de juiste kill switch kan je deze meenemen in je fail safe setting zodat de auto automatisch uit gaat als hij het contact met de zender verliest.

Back