Wat leuk! Ik kijk er regelmatig op voor de tips en hulp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tja Hans, dat weet je toch inmiddels dat is helemaal Piet zijn ding...Je gaat hier ook weer voor prachtig tuigwerk he!!!
Ik ga zeker mijn best doen en het is niet zoveel als bijv. de tuigage van de Sovereign, maar wel helemaal nieuw voor mij.Je gaat hier ook weer voor prachtig tuigwerk he!!!
Dank je Adri, maar ik denk toch stiekem dat heel wat mensen dit ook kunnen hoor, je moet er gewoon wat tijd voor nemen. Een knoopje is sneller gelegd als een bindseltje en als je dan een heel model moet optuigen terwijl het eigenlijk niet je favoriete bezigheid is, dan kiezen de meeste voor sneller....Ja,Ja Piet >> zo kunnen het er maar weinigen, en je weet dat dit niet mijn favoriete bezigheid is >> dus![]()
Bedankt Peter, hopelijk gaat het goed komen met de zeiltjes, veel slechter als die van de Sovereign zullen ze niet worden denk ikVeel succes met je zeilen Piet, dit ziet er zover weer prachtig uit![]()
Stiekem denk ik... Die Piet die kan dit welDank je Adri, maar ik denk toch stiekem dat heel wat mensen dit ook kunnen hoor, je moet er gewoon wat tijd voor nemen. Een knoopje is sneller gelegd als een bindseltje en als je dan een heel model moet optuigen terwijl het eigenlijk niet je favoriete bezigheid is, dan kiezen de meeste voor sneller....![]()
Ik wil je graag even 1 tip van mij meegeven Piet omdat het bij mij bijna verkeerd ging met mijn Kanonneerboot >> bepaal eerst even wat uiteindelijk de 'Zichtkant' van je Statenjacht wordt. Aan de zichtkant wil je m.i. geen open zoom zien dus kenmerk even je zeilen wat de zichtzijde hiervan wordt, zodat je de 'open zoom-kant' allemaal naar de niet zichtkant krijgt (achterkant dus)De volgende update zal wel wat langer duren, want ik moet nu eerst wat zeilen gaan maken
Adri, bedankt voor het meedenken. dit verhaal geld in principe alleen voor de langsscheeps gezette zeilen en had ik eigenlijk al op die manier zelf bedacht. De dwarsscheeps gezette zeilen krijgen de zoom naar achteren. Van middag ga ik een begin maken met de zeilen, want het is er nog niet van gekomen.Ik wil je graag even 1 tip van mij meegeven Piet omdat het bij mij bijna verkeerd ging met mijn Kanonneerboot >> bepaal eerst even wat uiteindelijk de 'Zichtkant' van je Statenjacht wordt. Aan de zichtkant wil je m.i. geen open zoom zien dus kenmerk even je zeilen wat de zichtzijde hiervan wordt, zodat je de 'open zoom-kant' allemaal naar de niet zichtkant krijgt (achterkant dus)
Het zijn katvissen, een soort van meerval. Ze staan rechtop op hun neus met de staart naar boven, en ze moeten pas gemaakt worden tussen het dak en op het berghout.Het is eigenlijk met de beste wil van de wereld niet te zien wat deze ornamentjes voorstellen. Dit is geen kritiek, maar meer een persoonlijke smaak en ga ze vervangen door goud geschilderd touw,