Begonnen met de valse dekjes waarvan eerst het C-Dek wat loopt vanaf spant één tot tegen spant zeven. Het dekje komt aan de achterkant te rusten op de aangebrachte schotten van notenhout waarvan ik om wat meer lijm oppervlak te verkrijgen de bovenste lat wat heb laten doorlopen. Ik heb hier de kromming in gevijld net als de overige spanten zodat het dekje de juiste vorm krijgt als het verlijmd is.
(zie onderstaande foto),
Het dek paste perfect tussen alle spanten zodat ik niets hoefde weg te vijlen alleen aan de voorkant op spant één zat het niet helemaal lekker omdat het daar wat omhoog loopt raakte het dek de spant niet goed. Als oplossing heb ik de bovenkant van spant één enigszins schuin gevijld waarna het dekje goed aansluit. De letters x geven aan waar ik wat heb afgeschuint,
Nu word het hele spant goed geraakt zoals te zien op de foto hier onder,
Tenslotte heb ik de plaats waar het luikje komt uitgesneden omdat ik straks ook het luikje een beetje open laat staan,
Het dek kan nu worden vast gelijmd en worden beplankt...
(zie onderstaande foto),
Het dek paste perfect tussen alle spanten zodat ik niets hoefde weg te vijlen alleen aan de voorkant op spant één zat het niet helemaal lekker omdat het daar wat omhoog loopt raakte het dek de spant niet goed. Als oplossing heb ik de bovenkant van spant één enigszins schuin gevijld waarna het dekje goed aansluit. De letters x geven aan waar ik wat heb afgeschuint,
Nu word het hele spant goed geraakt zoals te zien op de foto hier onder,
Tenslotte heb ik de plaats waar het luikje komt uitgesneden omdat ik straks ook het luikje een beetje open laat staan,
Het dek kan nu worden vast gelijmd en worden beplankt...