Starter II , Mees leert echt vliegen

Vanmorgen met Meike 4 lipo's leeggevlogen met de Harvard (AT6 Texan). Meike heeft na enig oefenen perfect aan de kabel kunnen vliegen met de DX6i !!!! Harvard is niet heel geschikt om te leren vliegen maar het ging echt prima, de laatste twee lipo's heeft ze bijna helemaal alleen leeggevlogen.

Meike helemaal trots, en ik natuurlijk ook, voor het eerst met mijn dochter aan de kabel !

Hopen dat ik snel het trainertje in huis heb, kunnen we samen vliegen ! Ik wil er ook ailerons en brushless op zetten.

maiden van de Starter van Mees

He Mees,

............zie post hieronder !

Groeten van Huey.

Laatst bewerkt:
YES het is gelukt om het filmpje zo te plaatsen. Hier dan:

Laatst bewerkt door een moderator:
vet, nog wat foto's van vanmiddag, gezellig met zn 2en vliegen. Mees de nieuwe starter, ik de oude (beetje opgelapt) Keycam's op beide toestellen.

starter.JPG

starter3.JPG

starter4.JPG

@huey : de starter vliegt met alleen richtingroer perfect hoor...dus gewoon eerst maar zo proberen lijkt me.

Het is Edwin eindelijk gelukt..........

Ja hoor, het is Edwin eindelijk gelukt mijn Thunderbolt uit de lucht te vliegen.

Achter elkaar aan op 1 meter boven het veld heeft hij mijn vleugel geraakt, die in twee stukken is gebroken. Daarna heeft de romp zich op 20 cm. boven het water in de oever van de sloot naast het veld geboord:

De vleugel is gelukkig nog te repareren, en de electronica is droog gebleven door stom geluk, dus vanavond repareren zodat ik snel revange kan nemen !:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Starter2 - 3D van Meike

Hij is klaar, de Starter 2 - 3D voor Meike. Geheel in de kleur volgens Meike's ideeen, met een mooi rood lint aan het staartwieltje.

Helaas is het gaan miezeren hier dus moeten we even wachten met invliegen.....!

Het vliegt, zwaartepunt moet nog wel wat verder naar voren, kan het luikje niet voor de batterij gebruiken want de 1300 Ah is te groot.
Er komt dus nog een baksteen in het luikje om te voorkomen dattie aan de prop blijft hangen :p:p

helaas begon het toch weer te miezeren, nog niet even lekker uit kunnen trimmen. Wat vliegt dat toch leuk zeg ! en inderdaad met rudder en elev. vliegt het prima.

Bij windkracht drie kun je ook achteruitvliegen trouwens :thumbsup::yes:

Ha ha ha. is de oppervlakte van het luikje te klein ? Of is er in de romp geen ruimte ? Ik heb wat schuim in de romp weggesneden, en nu past er wel 1300 3S in. Btw heb je richtingroer op rechterstick gezet ? (op plek aileron)

Luik en baksteen

Tsja ik heb voor die andere schuimpjes 4 nieuwe 3S 1300 Ah gekocht maar die willen niet door het luikje. Het luikje is dus het ontvangerluikje geworden hahaha. De lipo ligt nu strak achter het voorraam zeg maar.

Overigens 1 prop gesloopt toen er een testje fout liep, Starter ragde bijna door mijn flatscreen heen, onderweg versplinterde de prop een stapeltje cd's. OOPSSSS......

Zaten trouwens wel rare servootjes in die kist, met 5 draden ?? Hoe moet ik dat zien, weet jij dat ?

Na wat aarzelen rudder inderdaad op plek van aileron gezet.

Zie je !!! ik dacht, ik doe er nog een extra prop bij, je weet het nooit. Ha ha ha, ik zie het voor me...lig in een deuk !

De servo's die er in zitten daar heb je niets aan, de stuurelectronica (die normaal in de servo zit) zit bij deze typen go-fly op de ontvangerprint. Je hebt er dus niets aan voor "normaal" rc spul.

Ow en wat het zwaartepunt betreft, dat kan best een paar millimeter naar voren, dus verder dan aangegeven. Ik heb gemerkt dat de starter dan nog iets lekkerder vliegt.

Back