Starter II , Mees leert echt vliegen

Zo,

Vanmiddag van Edwin een leuk kistje NIB overgenomen. De Starter II. Geinig ding, soort van mini piper maar dan iets groter. Mees moet de komende 4 weken elke woensdag de vloer dweilen om 'em terug te verdienen, net de eerste dweil gehad.

Vanmiddag hebben we samen de bouwdoos bekeken en in elkaar gezet / geverfd waar mogelijk. (op de foto zit de staart nog los)

_MG_5805.jpg

Het schuim is gelijik die van de twinstar en alles wat MPX aan schuimpjes maakt. Mees heeft op i-net een mooi verfschema van een cessna 170 gevonden en ik heb met Mees de kist zo goed als het kan geverfd/gespoten

Het is een 35MHz versie , 3 kanalen. Richting / hoogte en gas. De Motorisering is een borstel-GWS ding speed 300 met vertraging, met een 10*4 prop loopt dat prima....We hebben 2 nieuwe 3s1p 800mAh accus's besteld, want de bijgeleverde NiMh cellen, daar heb ik nix mee. In de zender heb ik nu een wat ouder setje 3s1p geplakt, want 8 batterijen dat gaat niet werken voor het milieu :-)

Mees wilde geen ailerons, ook al kan ie er prima mee overweg, dus ik laat de kist verder wat het is. Mooi maken en vliegen. Mees is blij.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Het vliegen was tussen de middag een groot succes. Otte vriendje van mees ging mee naat het vliegveld. Met aanmoedigen van Otte en ikzelf heeft ie zijn vliegtuig ingevlogen. Hij solo aan z'n eigen zender/vliegtuig, ik met de twinstar met camera er achteraan, Otte heeft de FPV bril op...... (en geeft elke 10 seconden gegevens door ...lol)

LEUK !!

mees.JPG

otte.JPG

Laatst bewerkt:
Vandaag heeft Mees weer een stapje gemaakt, hij kan nu starten (zelf opgooien) en landen zonder dat ik hem help. Hij vind het allemaal nog wel errrugg spannend, maar vandaag stonden we lekker naast elkaar te vliegen; ....."pap!!, kom even naast me staan....ik ga landen"

Check in de box! (denk ik dan)

Helaas, vandaag ging het mis, na 100 meter was controle weg en ging de kist de grond in. Mees heeft wat tranen gelaten. Zijn kist is nu stuk, maar wel te repareren...en dat is wat we nu aant doen zijn. Onderstaand een filmpje van de crash, ik had een oude keycam gevonden en op de vleugel gemonteerd. Mees is inmiddels weer positief.

Laatst bewerkt door een moderator:
reparatie starter

nieuw motorshot gefiguurzaagd, beetje bijverven (erm bij - klodderen...mgoed, mees is de baas) en huppekee

_MG_5816.jpg

Oud speed 300/vertraginkje gws (wat het werkelijk goed deed) vervangen door nieuw 1300kV motortje, en 8*6 apc op 3 celletjes, 30 amp plush regelaar...twee handen vasthouden volgas.........dat gaat goed vliegen !! LOL, nogal een verschil.

_MG_5817.jpg

Laatst bewerkt:
hallo hier ben ik zelf vetttt!!!

ik heb een nieuw kistje gekregen van edwind (vriend) omdat hij gecrasht was :-(

groeten mees (bokkomees)

kom je misschien zaterdag naar het veld als het mooi weer is??????

alsjeblieft wij komen misschien ook

groeten bokkomees.

Lachen, Mees is 10 minuten lid van het forum en wil overal posten :-) Ik heb em aangegeven dat ie soms geduld moet hebben, niet iedereen zit elke 5 min op modelbouwforum. We hebben van Huey en Edwin een nieuwe bouwdoos gekregen nu met 2,4GHz zender/ontvanger. Werkt perfect, in de zender een 3S lipo gemonteerd.

Ik heb deze week de nieuwe starter in elkaar gezet samen met mees, gespoten en met ailerons en bommenluik uitgevoerd.

Met en beetje geluk dit weekend invliegen !!!

Groet !

_MG_5829.jpg

Ik heb een 1400kv buitenlopertje gemonteerd, die had ik nog liggen
3s1p 800mAh accu
25 amp pro sb himodel regelaar
7*4 propje apc
ailerons in de vleugel
bommenluik
volgas met twee handen vasthouden, wordt lachen !!!

Laatst bewerkt:
leuk man! laat even weten als je gaat vliegen, zit te denken het weekend ook even naar de club te gaan;)

Hey bokkomees, mijn weer-app zegt dat er een beetje veel wind zal zijn dus ik weet het niet. Ik zet wel alles voor de zekerheid onder lading .....!

Helaas Mees, die ligt nog bij Edwin in de loods. En helaas heb ik niet zulke mooie spulletjes liggen om 'm zo te upgraden zoals jij samen met Franck hebt gedaan..............:oops::oops: En voordat ik ailerons heb ingebouwd....ik wou dat ik wat meer tijd had !

Maar Meike kan sowieso wel met de kist van Edwin vliegen als ze meekomt hoor !

Ik zal Edwin vragen die Starter mee te nemen als we naar het veld gaan en 'm dan ook snel klaar maken om te vliegen, helaas ben ik niet zo goed en snel als jullie in het bouwen..............

Ik weet zeker dat het goed komt kerel ! Tot snel.

Back