Start van een 'nieuwe' klasse ? 1:8 Benzine !

En een hoop nieuwe info :


engine1.jpg

engine2.jpg

savgas2.jpg

savgas3.jpg

savgas4.jpg


En niet alleen in de Savage !!!!! Wat ik nog het beste nieuws vind :

d8tgas1t.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik ook.

Kan me er niets bij voorstellen dat een 8cc twee 2t motortje op euro 95, gelijk presteert aan een 3,5 cc nitro motor.

Ik denk dat de "klasse" van de 2t motoren die hpi oa in hun Savage gaat stoppen gelijk is aan de "force" motoren dia oa in de Trophy zitten.
Met andere woorden, ziet er niet uit als high end spul dat zich kan meten met een OsMax of Werks.
 
nee, nee,

ik bedoelde op de post van snoebel, die op 6 april de filmpjes en foto's poste!
dat was al langer te zien op de site van hpi usa
 
O, dat zou goed kunnen hoor.. Ik had gewoon van de week zoiets van, zou er al wat meer bekend zijn over de nieuwe auto/motor. Kon op forum niks vinden, dus denk deel het even met de lezers van dit forum :-)

Ik ben ook van mening dat het waarschijnlijk niet zal kunnen tippen aan een wedstrijd nitro motor, maar leuk is het wel.. zo'n superkleine 2takt op mengsmering. Complimenten voor HPI dat ze het doen.

Ik hou wel van dingen die anders zijn.. Zo heb ik ook een tijd gereden met een 4takt 1:10 on road auto.. dikke fun.. maar ook niet competatief genoeg.
Maar volgens mij gaat het net zo goed om de fun.. dan om het winnen in deze hobby.

Ben nog niet helemaal overtuigd, wil hem zeker eens horen en zien rijden, maar gewoon voor de fun er eentje kopen is zeker een optie voor mij.
 
De koppeling en de uitlaatbocht zien er nog steeds vreemd uit. Computerrendering of 3D print? Op de laatste foto lijkt er dan weer wel een echte koppeling op de motor te zitten, maar geen uitlaat.
 
Ja dat is van een 3D printer. Als je goed kijkt zie je ook dat de radiobox vannde printer komt.

HPI wilde heeeeel graag laten zien dat ze die 2t blokjes hadden.
 
Zoals ik ook al ergens anders heb gezegd is HPI van plan om niet richting de 8 maar 15 cc te gaan. Bron kun je vinden op HPI forum news.
 
Ontbreken van uitlaat op truggy had ik idd ookal gezien, ben benieuwd hoe ze dat oplossen, hij zit nml eigenlijk aan verkeerde kant ;-)
 
Ik ben benieuwd of je deze motor / convresie gewoon kan om zetten naar de gewone savage . Zonder dat je er al te veel voor hoeft aan te passen.
 
Ik vraag me alleen af waarom ze er zo'n grote CM-6 in hebben gezet, terwijl een ME-8 er waarschijnlijk zonder aanpassingen in had gepast.
 
nog even wachten dus....

ben toch echt benieuwd naar de prestaties van die 2-takt,volgens mij word dit de eerste savage die geen wheelie-bar nodig heeft :(
 
Back
Top