SS great eastern

Werkelijk gedurft en toch al heel bijzonder.
twee soorten technieken door elkaar, papier en hout, amaaai, pluimpje hoor!
en.... het is een niet alledaagse model, weet je.
groetjes
Ward

ik had het deck gebeits en was mislukt plus nog wat anders , dus gisteren de reling ervan af gezaagd, de gehele oppervalk geschuurd , een ander stuk hout gezaagd.

vandaag opmaat gezaagd en geschuurd, 2 mm kleiner dan de boot zelf zodat er weer een nieuwe reling op gemaakt kan worden .

ik heb hem n.kersen gebeitst , vastgelymd .

net de 4 gaten geboord om de kuil weer uit te zagen.

hy kryg geen latjes meer , het hout heeft in zyn motief zelf lyntjes..

ik vind het belangeryker of het deck er mooi en strak eruit ziet dan dat er plank lynen zichtbaar zyn.

de romp is nu wel 3,6 mm hoger geworden, maar dat is geen probleem , en van de buitenkant niet zichtbaar op het end.

net geprobeerd een foto te maken maar dan worden de n. kersen kleur op de foto erg bleek. dus dat komt een andere keer de foto hoe het deck er nu uit ziet.

dit is een voorbeeld van de n.kersen kleur

3137-Kersen1.jpg

het deck voor de tweede keer gebeitst , en aan een kant 10 mm hout weggehaald voor een nieuwe reling , nu de andere kant nog.

de reling wordt gemaakt door een latje hout van 20mm hoog en 2 mm dik tegen de opening de lymen.

het gene wat aan de bovenkant uitsteekt is meteen de reling en die wordt ongeveer 8 mm hoog.

vanmiddag met zonlicht wat foto s gemaakt met de tablet.

de reling zit er nog niet op

full

full

Laatst bewerkt:
Reactie

Strak schip Timbo.
De reling zal het een nog mooiere uitstraling geven.
Ik vind hem echt bijzonder; helemaal toppie.

ik heb 2 peddelweels besteld, en ze zyn klaar ik kan ze van de week ophalen.

en ze zyn heel mooi geworden van de foto die ik net kreeg. :D:D:D:D

ik moet ze zelf in elkaar zetten met een beetje lym en de schoepen maak ik van dun hout en lym ze er tussen

deze foto kreeg ik net. dit is een foto van een weel

full

Laatst bewerkt:
Back