SS great eastern

9955340.gif

de originele stoom motor , wordt ook nagebouwd half papier half hout., ik kan hem er in zetten of ernaast voor de show.( hand bewegend niet stoom)

dit is van oorsprong een bouwplaat , en ik heb er een houten boot van gemaakt , er bestaat geen kit van deze boot in hout.

ik ga de schoepen rad verder afmaken en in elkaar lymen , de schoepen zelf worden van een dun stuk je hout gemaakt en er in gelijmd., ze steken niet uit zoals by andere schepen.

Op de foto die je in je post van 22 juli gezet hebt, steken ze wel een klein stukje uit toch Timber,en ook op deze foto lijken sommigen wel iets uit te steken.
Maar mooi werk wat je doet Timber.

het bovenste idee is eenvoudig ,maar lastig te monteren de plastic balkjes zyn 2 mm dik .

en het idee secondelym (gel) er op en dan vasthouden en hy zit vast lukte niet.

voor zoiets gebruik ik de groene zap ca lijm , best de lijm op het rad aanbrengen en het hout erop plaatsen dan krijgt het hout minder kans om de lijm op te zuigen ,eventueel het rad ontvetten .

Zo weten we weer hoe belangrijk het forum is.
De meeste problemen worden zo opgelost, het komt goed Timberwolf.
gr Ton

ik had vandaag plastic strips gekocht van 2 mm by 6 mm.

met het idee plastic plakt beter op plastic , maar niet dus.

ik heb het roer gemonteerd , eerst gat geboord , dan roer er in , stukje hout van de kiel verwyderd een ander langer stukje hout er voor in de plaats , en dat op de kiel en roer gelymt. hy moet nog geplamuurd en geverfd worden , daarna hoeft hy niet meer op zyn kop en kan de rest van de boven bouw erop en de 6 mastgaten en 5 schoorsteen gaten geboord.

Back