spellingsvrij pull-pull systeem

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
63003rcbay_058_Small_.jpg

handig en makkelijk systeem om pull-pull besturing spelingsvrij in te bouwen, en te houden.

idd interesant alternatief

Wat is het voordeel van dit t.o.v. schroefogen en een kwiklink??? Dat kun je dan toch ook spelingsvrij houden... Ben altijd zo bang dat dit los komt en gaat schuiven.. Al zal dat bij lage krachten niet zo snel gebeuren

Mark

Het systeem dat Theo gebruikt om spelingvrij pull-pull systemen te bouwen, wordt al geruime tijd door bepaalde ARF-fabrikanten gebruikt. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een probleem gehad heb met dit systeem. Het laat toe om makkelijk ailerons of roeren af te stellen zonder dat je daarvoor je kwiklinks moet openen (oeps, weer een nagel gescheurd...) en het afstellen kan ook sneller gebeuren, gewoon je schroefje wat losser draaien en je kan je besturingskabel verschuiven.

Ik gebruik dit systeem nu op al mijn servo's en ik ben zeer tevreden

Hallo theo
soldeer je die oogjes, zodat ze niet kunnen openen?

het ziet er trouwens een slank zwevertje uit,welke is het?
groeten

Tja, helaas weet ik ook niet meer welk model het is. Ik zag vanmiddag dit systeempje op rc-groups staan en dacht dat moet ik delen met de mensen hier. Ik vond het een heel handig systeempje wat ik straks zelf ook wil gaan toepassen in een model wat ik ga bouwen. Die tonnetjes met schroefjes gebruik ik overigens al jaren in de diverse modellen, zelfs toen ik nog met brandstof modellen vloog gebruikte ik dit regelmatig.

laat ik nu net vanavond beginnen met het inbouwen van mijn eerste pull-pull systeem.. :D
Dit ziet er mooi uit! gebruik je de verende werking van het staaldraad ook om de boel op spanning te houden?
mvg
Rico

Back