spelden

IK zit altijd te knoeien bij het bouwen met spelden om het een en ander vast te zetten ,die zijn of te dik , of hebben een kleine kop, kortom , niet handig . Op een van de draadjes zag ik onlangs een bouwproject geheel met een soort blauwe speldjes met grote koppen vast gezet. Deze lijken me een stuk handiger dan wat ik gebruik. Wie kan me vertellen war deze te verkrijgen zijn ?

Alvast dank voor de reacties.

Hallo Hansje,
Volgens mij bedoel jij deze speldjes:

14_392_0050.jpg

Die zijn te koop in diverse modelbouwwinkels zoals:
WW
MUCO
ZWALUW
etc..
Ze kosten per 50 stuks rond de 8 euro

ik gebruik T-vormige naalden, die werken ook prima en je weet zeker dat de kop er niet afbreekt danwel de naald in je vinger schiet als je er te hard op duwt.

Ik zag laatst op een of andere site een metalen bouw-ondergrond met magneten. Lijkt me helemaal top - geen gaten prikken...

Bij de Action, praktisch gratis ( ook de tape !! )

full

De spelden aan 0,45 € ( voor 150 stuks !! ) en de tape 0,39 € ( goed voor scharnieren of dergelijks op een shock )

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zag laatst op een of andere site een metalen bouw-ondergrond met magneten. Lijkt me helemaal top - geen gaten prikken...
waar zag je dat Bart?
Ik bouw op verzinkte platen met magneten. Maar toch blijven bouwnaalden handig.

kan even geen betere foto's vinden, dit kwam ik tegen in mijn foto-album:
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Het zijn inderdaad de blauwen die ik bedoelde.Ik ben reeds in een 3-tal modelbouwzaken geweest, maar ze waren er niet te koop. Zal er nu maar een wat verder weg uit het midden van het land gaan benaderen om iets op te sturen. allemaal bedankt.

Ik neem ook de dunne spelden met de gekleurde koppen .

Mijn vrouw kwam laatst weer van de markt met 2 doosjes spelden. :cool:

2x 250 stuks voor 1 € , heb nu voor altijd genoeg .

Ik neem deze omdat ze lekker dun zijn en dan ook makkelijk de ply ingaan .
Loshalen altijd met een tangetje (kwart slag draaien) er uit halen anders is de kop weg .;)

Tip gooi er een magneet mee in het open doosje .
Spelden blijven bij elkaar (ook als het doosje op de grond valt) en ze zijn makkelijker te pakken . ;)

Mvg Johan

[mod]Topic even verplaatst. Dit is geen bouwverslag. Bouwtips lijkt me wel aardig.[/mod]

Back