Spektrum DX7s

vissermax ,

Ja daar zit een traineruitgang op .Haal een handleiding van internet af en je kan het zo nagaan zou ik zeggen .

Heb nu een paar keer met deze zender gevlogen.
Ligt lekker en stevig in de hand.
Komt hoofdzakelijk door de strips aan de zij- en onderkant die ze daar hebben aangebracht.
Ook het wisselen van vliegtuig is een stuk makkelijker geworden.
Ik heb ook de neck strap adaptor er op vastgemaakt, waardoor de zender wat makkelijker horizontaal blijft hangen. En dat werk toch wel prettig.
Al met al to nu toe een goede keuze gedaan om deze zender te kopen.
Gebruik hem hoofdzakelijk bij niet al te zware depron/EPP vliegtuigen, bouwdoos of zelf gesneden.
De ontvangers die ik hier het meest gebruik zijn de 4 kanaals orange ontvangers van HobbyKing. Erg licht van gewicht en goede ontvang en last but not least wel erg goedkoop, in verhouding met de originele spektrum ontvangers.

morge
Ik heb nog een vraag hoe kun je de switches toe wijzen want daat staat echt niks over in het manual en heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit. ik wil de 3positie switch voor throttle corve en pitch curve instellen.

Je kan ook de handleiding van de DX8 eens downloaden. De software van de DX7s komt grotendeels overeen met deze zender alleen is hij iets uitgekleder omdat er wat minder switches op zitten en 1 kanaal minder. Mogelijk dat in die handleiding er meer over staat.
Ik heb hem gedownload naar mijn IPAD. Heb hem nog niet echt doorgelezen.

Ook te gebruiken als sim zender met een USB simulator kabel van DX extereme, ze hebben daar trouwens ook AR6100e ontvangers voor minder dan €8,00.
Het mooie is, vind ik, de gratis snelle verzending.
De toewijzing van de schakelaars staat wel in het manual.
Groet,
Tjeerd

:pim:MRtoon ,
Ook ik heb de engelse versie van internet gepakt van de DX7s .
OP pagina 3 " Table Of Contents " staat Switch Select .... BLZ 11 .

In het 4e vakje :yes: .
Let wel op dat je de schakelaar maar een keer kan toewijzen aan een functie .Is de functie al in gebruik op een andere shakelaar dan deze eerst verwijderen en dan moet het lukken :pim: .

Gr Ad .

:pim:MRtoon ,
Ook ik heb de engelse versie van internet gepakt van de DX7s .
OP pagina 3 " Table Of Contents " staat Switch Select .... BLZ 11 .

In het 4e vakje :yes: .
Let wel op dat je de schakelaar maar een keer kan toewijzen aan een functie .Is de functie al in gebruik op een andere shakelaar dan deze eerst verwijderen en dan moet het lukken :pim: .

Gr Ad .
dat klopt dat staat er maar als ik in dat menu iets wil wijzigen kan ik alleen de gear switch toe wijzen en er komt niet bij testaan en welke functie wel zijn toe gewezen.

ik heb mijn zender ook nu bedankt peter! :D

de zender licht echt zeer goed in de hand alleen de handleiding is gewoon niet duidelijk over de mode ombouwen :-(

eigenlijk is het enige wat je moet doen een schroefje vaster draaien en een schroefje losser draaien en een plaatje wisselen :hammer:

hebben we daar dat ding voor open gemaakt!

zender werkt nu erg mooi en alle mixes dat is gewoon grappig!
mijn vorige zender was een futaba t4ex dus alleen expo vtail uitslag en reverse

dus heel even de handleiding doorgebladerd en toen maar aan de slag gegaan
de zender zit in tegenstelling tot de handleiding heel logisch in elkaar echt goed overzichtelijk dus een paar dingen mixen was zo gedaan

flapperons heb ik gedaan omhoog en omlaag en op een schakelaar gezet dat als je hoogte geeft dat de ailerons ook omlaag of omhoog gaan (andere schakelaar) stond er toch van te kijken dat je ook de flap snelheid kon instellen.

expo dual rate en deflektion zit ook heel logisch geplaatst in het menu dus dat is makkelijk en snel te regelen :-)

het enige wat ik me afvraag is dit:

er zit een draaiknop op (aux 2) op welke manier kun je die laten fungioneren als flap?
ik kan hem nu alleen gebruiken als extra kanaal :(

ik heb geen aparte flaps ik gebruik hier de ailerons voor.

heb vandaag de bestelling de deur uit gedaan,hopen op een snelle levering en mooi weer.
Kan ik snel vliegen met mijn dit weekend aangeschafte Epsilon Competition

Heb de DX7S nu ook binnen.mode 2 en wil hem nu naar mode1 zetten.
Neem aan dat dit niet alleen software matig is.
Moet ikde zender nu helemaal los halen of kan dat ook via de afstelschroevjes aan de achterkant.

Heb hier geen ervaring mee,dus wil het goed doen ,zonder wat te beschadigen.

Groet Martijn

Wanneer dit hetzelfde werkt als bij de 8, waar ik vanuit ga, moet je hem open schroeven.
Het gas kanaal wordt namelijk mechanisch begrensd door een metalen plaatje onder en boven.
(de stick kan minder ver naar beneden als naar boven) Throttle Stops

Die plaatjes zal je dan dus om moeten zetten zoals in de handleiding beschreven staat.
Daarna ook de sticks opnieuw kalibreren middels de software.

http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/SPM7800-Manual_EN.pdf
pagina 22

Heb de DX7S nu ook binnen.mode 2 en wil hem nu naar mode1 zetten.
Neem aan dat dit niet alleen software matig is.
Moet ikde zender nu helemaal los halen of kan dat ook via de afstelschroevjes aan de achterkant.

Heb hier geen ervaring mee,dus wil het goed doen ,zonder wat te beschadigen.

Groet Martijn

Vanavond de zender omgebouwd naar mode 1
Zaterdag de ontvanger inbouwen in de Epsilon Competition.
Dan alles proberen in te stellen.

DX7s gebruiksaanwijzing in NL.

Kan iemand mij een gebruiksaanwijzing voor de zender in het Nederlands laten geworden ? Of kan ik die ergens downloaden.

Vandaag nieuwe aankopen gedaan!!:cool:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zie ook filmpje op Youtube [URL="
[/URL]
Om de plaatjes eruit te krijgen moet ie inderdaad een aardig eind uit elkaar. Een Nederlandse vertaling is niet te vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er ook een gekocht via marktplaats. Eerst wilde ik de super 6 gaan kopen maar ik heb een aantal keren iets van de eerste serie gehad en dat geeft vooral veel problemen. Ik ben een rookie van 54 en denk aan dit model voldoende te hebben voor een hele tijd. Ik ga er mee met zwevers vliegen en heb, als ik het een beetje kan, een mooie brilliant liggen BRILLIANT V2 FERTIGMODELL PLANET-HOBBY

Ad

Back