Spektrum DX7s

Ik heb dus inderdaad niet opgelet bij de eerste keer laden, hoevol dat de accu was.
Echter ook een ander die eeze zender had "klaagde" over de hoge temperatuur van de accu.
Maar ik zal er bij een volgende keer laden extra op letten.. Bedankt voor de info in ieder geval.

Ik heb mijne vandaag ook 12 uur in het stopcontact gestoken met de bijgeleverde lader. Echter bij het uithalen voelde de achterkant nauwelijks warm en het batterijpack was iets warmer (laat ons zeggen een 25-tal graden)... Dus is toch anders dan jij hebt voorgehad :)

Is er ook ergens een mooi voorbeeld hoe je je heli moet instellen met deze zender?
Als je voor het eerst in een computer zender verdiept. Is het toch best lastig.
Ik zoek me rot op internet.

Ik weet niet of je al op andere draadjes hebt gezocht bij dit forum, bv op naam van jouw heli. Misschien dat je daar sneller geholpen wordt, aangezien het hier hoofdzakelijk over deze zender specifiek gaat.

Ik heb mijne vandaag ook 12 uur in het stopcontact gestoken met de bijgeleverde lader. Echter bij het uithalen voelde de achterkant nauwelijks warm en het batterijpack was iets warmer (laat ons zeggen een 25-tal graden)... Dus is toch anders dan jij hebt voorgehad :)

Prettig dat het dus ook goed kan gaan. Ik zal eerst de accu flink leeg lagen lopen en dan eens twaalf uur aan de oplader hangen.
Was jouw accu al leeg of ook vanuit de doos opgeladen.
Enig idee hoe laag het voltage kan zijn voordat ik deze accu de volledige tijd kan opladen.
In ieder geval bedankt voor deze info.

Prettig dat het dus ook goed kan gaan. Ik zal eerst de accu flink leeg lagen lopen en dan eens twaalf uur aan de oplader hangen.
Was jouw accu al leeg of ook vanuit de doos opgeladen.
Enig idee hoe laag het voltage kan zijn voordat ik deze accu de volledige tijd kan opladen.
In ieder geval bedankt voor deze info.

Een volle NiMH cel zit rond de 1.35V, direct na het laden vaak wat hoger. Als hij leeg is, meet je, zonder belasting, ongeveer 1.2V. Vermenigvuldig deze spanning met het aantal cellen in de accu, en je hebt een indicatie. Kijk anders ook eens bij het FAQ gedeelte van dit forum, en dan bij accu's. Daar vind je meer gedetailleerde informatie.

Een volle NiMH cel zit rond de 1.35V, direct na het laden vaak wat hoger. Als hij leeg is, meet je, zonder belasting, ongeveer 1.2V. Vermenigvuldig deze spanning met het aantal cellen in de accu, en je hebt een indicatie. Kijk anders ook eens bij het FAQ gedeelte van dit forum, en dan bij accu's. Daar vind je meer gedetailleerde informatie.

Goedemorgen #indoorvlieger
Bedankt voor de info en de link. Het was een lange duidelijke uitleg . Weet er nu iets meer van.
Zal nog wel wachten op het antwoord van Spektrum op mijn vraag, dat hij zo erg heet werd.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de accu op zo'n danige Voltage is dat ik hem opnieuw op kan laden. We wachten af.

Zit er geen batterij-indicator op de zender, die aangeeft hoe vol hij nog is? Zelfs bij mijn antieke Starion zender zit er nog zo'n metertje op, dan wel met een wijzer, die bij een spanning van 8.6V (onder belasting, dus met zender aan) in het rode duikt, wat aangeeft dat je snel moet stoppen.

Zit er geen batterij-indicator op de zender, die aangeeft hoe vol hij nog is? Zelfs bij mijn antieke Starion zender zit er nog zo'n metertje op, dan wel met een wijzer, die bij een spanning van 8.6V (onder belasting, dus met zender aan) in het rode duikt, wat aangeeft dat je snel moet stoppen.

De batterij-indicator is duidelijk op het hoofdscherm aanwezig.
Deze geeft nu bij deze accu 5.1V aan. Houdt in dat deze NIHM batterij vol is.
In de handleiding staat het volgende daarover:

Charging Your Transmitter
The DX7s includes a rechargeable NiMH battery pack. The DX7s has a built-in multi-chemistry charger designed to charge 4-cell NiMH and 2-cell LiPo batteries at a charge rate of 200mAh.
For first use, charge the included NiMH battery pack for 10 to 12 hours until fully charged.
• An alarm will sound when the battery reaches the low volt-age limit (4.3V for NiMH, 6.4V for LiPo).

Ik heb het bovenstaande dus uitgevoerd. 10-12 uur geladen. Er werd niet aangegeven of dat de batterij al gedeeltelijk vol was.
Ik zal dus nu even met de zender moeten spelen totdat het voltage 4.3V aangeeft. Dan pas kan ik hem weer gaan laden, zo'n 10-12 uur dus als ik de handleiding goed heb gelezen.
Het is dus even afwachten hoe lang dat dat gaat duren.
Zal er een melding van maken hier en het vervolg ook NA het laden.

hans ,

De bijgegeven batterijset zijn 4 verpakte AA type battrijen van 1,2 volt per stuk .Op het pakje staat ook 4,8 volt .
Maar de lader gaat wel wat hoger 5,2 volt meen ik .
Het alarm van de zender gaat af bij 4,3 volt dus werkelijk zou er maar een 0,5 volt verschil in kunnen zitten en dat is zo bijgeladen hoor .
Ik kijk regelmatig als hij aan de lader staat ,want hij is zo klaar .

Zijn er al ergens goedkope Lipo's te krijgen want ze vragen erg hoge prijzen vind ik .

Gr Ad .

Dat is mooi .
Ze zouden ook in de Dx8 passen volgens de handleiding .
Daar heb ik ze ook voor nodig ;) .

Gr

ik heb een vraag om de dx7's om te zetten naar mode1 moet ik dan de gimbels over zetten want software matig veranderd er niks aan de sticks??????

Spektrum zenders zijn niet/slecht om te bouwen.. Je koopt Of een mode 1 zender, Of een mode 2 zender.

Als je gaat ombouwen, idd gimbals omzetten, maar dan heb je mode 3... dus je zult ook moeten solderen om de aileron/rudder weer goed te krijgen. volgende probleem wat je dan krijgt is dat de trims verkeerd om zitten...;)

Spektrum zenders zijn niet/slecht om te bouwen.. Je koopt Of een mode 1 zender, Of een mode 2 zender.

Als je gaat ombouwen, idd gimbals omzetten, maar dan heb je mode 3... dus je zult ook moeten solderen om de aileron/rudder weer goed te krijgen. volgende probleem wat je dan krijgt is dat de trims verkeerd om zitten...;)

Wanneer je de handleiding leest zal je zien dat er niet gesoldeerd hoeft te worden, zal je zien dat er geen gimbals omgezet hoeven te worden.

Pagina 22/23 van de handleiding geeft alles weer wat je moet doen om de zender te veranderen van mode. Kwestie van lezen ;-)

http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/Files/SPM7800-Manual_EN.pdf

Ik zat nog ff met mn kop bij de DX7SE eerder genoemd in dit draadje:mad:
worden ze eindelijk verstandig bij spektrum:)

Ja dat was idd een drama. Daar moest je ook niet aan beginnen denk ik :-)

Nu is het geen probleem meer.
Zal voorheen wel iets met amerikaanse wetgeving en verantwoordelijkheid te maken hebben gehad.

Ik heb ondertussen ook dit LiPo pakket gekocht en aangekregen. Bij deze kan ik inderdaad bevestigen dat het werkt op de dx7s. Wel het onderste rubberen plaatje (dat rechthoekig) en het andere insteekplaatje (L-vorm) gebruiken. Batterij werkt perfect.

Ook niet vergeten om bij de systeeminstellingen het batterijtype naar LiPo te verzetten natuurlijk :-)

Ik kreeg gedeeltelijk een antwoord van Horizon Hobby op mijn vragen over de standaard accu bij de DX7S.

==================
The full Voltage of the NiMh accu is 5.1 - 5.3. It will only show 3/4 full.
The fully charged Lipo will show a full bar on the screen
==================

ik kreeg nog geen antwoord waarom de accu zo heet werd. Dus daar wacht ik nog op.

De accu staat in ieder geval op 4.9 Volt.
Ben benieuwd hoe lang ik met een volle accu kan doen in deze zender.
We wachten dus gewoon fff af.... ;-))

Ik kreeg net ook de Lipo binnen.
Stekker is gelijk aan die op de orginele zit en past dus ook gewoon in de Dx 8. die ik gebruik.
Ander schuimblokje zit al bij de zender in de doos ,die onder in de batterijruimte zit moet er ook uit .
Daarna met opstarten meteen de instelling op lipo zetten ,en hij geeft meteen 7,5 volt aan op de display .Op de lipo staat ook dat hij beveiligd is op onder of overbelasting van de lipo en zichzelf uitschakeld.dus ook bij leeglopen .

GrAD

Back