Spektrum DX7s

DX7S

full

Hij is binnen!!!!!!!!

Als een van de eersten heb ik hem.

Ben heel erg blij.

Mvg.Bernard

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb hem volgende week vrijdag waarschijnlijk ook samen met m'n nieuwe PA addiction x.
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn Bernard!

mvg
Vincent

die ziet er mooi uit :thumbsup:
vanwege onverwachte uitgaven moet ik iets langer door sparen :-(

ik zie alleen nergens een telemetrie module zit die er wel bij?

Om de stick wat stijver te zetten of om de "air ratchet" te activeren (ratelen bij het gas geven), kunnen deze twee schroeven vaster of losser worden geschroefd. Dit was niet echt duidelijk aangegeven in de handleiding vond ik.
Deze uitleg is voor mode 2. Zit de gas stick links ( Mode 1) moeten de schroeven worden verdraaid bij de andere opening aan de achterzijde van de zender. Zwart vlekje net boven de blauwe lijn, vlak bij de trainer aansluiting.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bevalt deze zender? hoe gaat het met de instellingen er inzetten.
Deze zender gaat mischien mijn huidige dx5 vervangen om er na de zomer een epsilon competition mee te geen vliegen

Het zijn ongeveer de menu instellingen van de DX8.
Ik moet wel zeggen dat Spektrum het zich wel erg makkelijk heeft gemaakt met de handleiding.
Lijk wel of ze deze hebben gemaakt voor mensen die al erg bekend zijn met zenders. Er word, vind ik, er weinig uitleg bij de onderdelen gegeven, althans zéér miniem.
Ik vind dit wel een erg groot minpunt van Spektrum bij deze nieuwe zender.
Als je de handleiding van de DX8 download of je bekijkt films hiervan op youtube geeft het je een idee hoe dat het gaat.
Ik was de DX6I gewend, maar ik moet zeggen dat je het instellen op de DX7s erg snel leert.
Als je eenmaal de logica hebt is het toch een stuk prettiger dan de DX6I.

Ik heb de DX7S al gebonden met de bijgevoegde AR8000 ontvanger. Bij het betreffende vliegtuig wordt dan ook netjes in het scherm gezet dat het een DSMX ontvanger is.
Ook gebonden met de 6 kanaals orange HK ontvanger en tevens met de 4 kanaals orange HK ontvanger. Dit zijn dus wel DSM2 ontvangers. Was geen probleem, alles verliep vlekkeloos.
Één minpunt in ieder geval.
De bijgeleverde zenderaccu is geen lipo maar een TX accu van 2000mah 4.8V
Na 10-12uur laden was zelfs aan de achterzijde de buitenkant van de zender erg heet.
Ik heb hierover een vraag gesteld/gestuurd naar Spektrum.
Het schijnt dat je beter een Lipo accu in de zender kunt stoppen, bv turnigy 4000mah 7.2V.
Deze is voor de DX8 maar zal mogelijk ook passen in de DX7S. Daar krijg ik nog bericht over van RCAddict.
Verder voelt de zender goed aan. Ligt goed in de hand. Stevige handgreep aan de achterzijde.
Als ik meer niuews/info heb zal ik het hier delen, tenzij dat anderen dit al gedaan hebben.;-))

Met welke lader is de accu geladen, toen hij zo heet werd? Een NiMh hoort warm te worden als hij vol is, heet betekent dat je hem te ver aan het opladen bent...

Hij wordt geladen met de standaard bijgeleverde ingebouwde lader.
Moet alleen de adapter aansluiten aan de DX7S. Er zit geen balancer aan deze accu alleen een stekker om aan te sluiten.
Ik wacht het antwoord van Spektrum nog af....

Ik heb bij het laden conform de handleiding gehandeld. 10-12 laden. Ik heb volgens mij de 12 uur niet gehaald.

Ik heb vandaag ook deze zender gekocht als 1e "goeie" zender om heli mee te vliegen... Bedoeling is om in het voorjaar de trex 500 er mee te vliegen.

Kan wel bevestigen dat de handleiding vrij summier is, zeker als beginnende vlieger is het niet evident (zonder hulp) om alles goed in te stellen.

Pas NA registratie bij Spektrum, krijg je de mogelijkheid om de firmware te upgraden. Je kunt geen willekeurig firmware downloaden. Deze firmware is specifiek voor jouw DX7S.
Kan je dan op die site downloaden bij jouw zender.
In de root van de sd kaart zetten. Naam niet wijzigen. Spektrum aanzetten en hij wordt automatisch geïinstalleerd. Erg makkelijk en snel ging dat.

Ik heb bij het laden conform de handleiding gehandeld. 10-12 laden. Ik heb volgens mij de 12 uur niet gehaald.

Die tijd zal waarschijnlijk alleen gelden voor een lege accu. Als hij nog half vol was, is 12 uur echt te lang. Ik gebruik voor zenderaccu's of een peak lader, of houd zelf het voltage in de gaten, om te bepalen wanneer hij vol is.

Die tijd zal waarschijnlijk alleen gelden voor een lege accu. Als hij nog half vol was, is 12 uur echt te lang. Ik gebruik voor zenderaccu's of een peak lader, of houd zelf het voltage in de gaten, om te bepalen wanneer hij vol is.

Ik heb dus inderdaad niet opgelet bij de eerste keer laden, hoevol dat de accu was.
Echter ook een ander die eeze zender had "klaagde" over de hoge temperatuur van de accu.
Maar ik zal er bij een volgende keer laden extra op letten.. Bedankt voor de info in ieder geval.

Is er ook ergens een mooi voorbeeld hoe je je heli moet instellen met deze zender?
Als je voor het eerst in een computer zender verdiept. Is het toch best lastig.
Ik zoek me rot op internet.

Back