Spektrum DX7s

jitze

PH-SAM
Na uitfaseren van de 'oude' Spektrum DX7 zenders die bij JR gemaakt werden komt Spektrum nu met een zelfontworpen DX7s die in eigen beheer wordt geproduceerd net als (o.a.) de DX8.

De specificaties:
  • 20 Model Memory
  • Built-In Telemetry
  • Extensive Airplane and Helicopter Programming
  • Throttle-Activated Timer Setting
  • AR8000 High Speed 8 Channel Receiver
  • LiPo Battery Compatibility
  • 8 Wing Types
  • 5 Tail Types
  • 3-Position Flaps with Delay and Elevator Compensation
  • Dual Rates and Expo
  • Differential
  • 5-Point Throttle, Pitch and Tail Curves
  • 6 Swash Plate Types
  • 6 Programmable Mixes
  • Control Position Warnings
  • Audio and Vibe Alarm Settings
  • Large 126 x 64 LCD Screen
  • Mode Selection (Modes 1, 2, 3, 4)
  • Language Select (English, Italian, French, Spanish or German)
  • 4.8V 2000mAh NiMH Transmitter Battery
In deze lijst staat niks over SD-kaarten, maar volgens spektrumrc.com wordt deze zender wel uitgerust met een SD-kaartslot.

Afbeelding (gelinkt vanaf spektrumrc.com)
SPM7800.jpg

Prijzen:
Rond de 300 euro voor de zender, AR8000 ontvanger, voeding/lader en neckstrap.
Zonder ontvanger zal dit rond de 240 euro zijn.

De zender zal naar schatting vanaf half juni 2011 leverbaar zijn.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk ziet het er gewoon uit als een DX8, maar dan met 1 schakelaar minder.
het zou me zelfs niks verbazen als de hardware van binnen ook hetzelfde is en er evt. zelfs een verborgen spare channel inzit.

Uiteindelijk ziet het er gewoon uit als een DX8, maar dan met 1 schakelaar minder.
het zou me zelfs niks verbazen als de hardware van binnen ook hetzelfde is en er evt. zelfs een verborgen spare channel inzit.

Toch iets meer verschillen:
-2 wegschakelaars ipv 3weg op de DX8
-geen achtergrondverlichting

Hier het filmpje van Horizon waarin de zender besproken wordt. Op de achtergrond zie je de DX10 liggen

Laatst bewerkt door een moderator:
Was vanmorgen bij MRHobby in Ridderkerk en hoorde daar dat de prijs van de DX7s interessanter wordt dan dat ie al was in de aankondiging.

Prijzen van de DX7s gaan worden :
DX7s set 269 euro met AR8000 ontvanger,
DX7s Zender met lader voor 229 euro.

Zo komt ie mooi tussen de 6 en de 8 in te liggen lijkt me.

Ik ben er zeker van dat de DX7S ook een "trainer jack" heeft die gebruikt kan worden om te simmen!
De vorige DX7s had dan wel een hogere resolutie (2048 i.p.v. 1024 posities = 11 i.p.v. 10 bits) en een hogere framerate maar beschikte NIET over een aansluiting voor een simkabel/trainerkabel. :teacher:

Net een berichtje van MRHobby, "DX7s nog niet leverbaar en ook niet bekend wanneer wel leverbaar."

Ook de DX8 is niet meer leverbaar in combinatie met de 2 AR8000 ontvangers :(

Ter informatie: gisteren sprak ik Marijn en hij heeft er nog een stuk of 10 à 13..
Met die extra AR8000 ligt de prijs van de kale TX slechts een paar tientjes hoger dan de DX7S (die nog niet verkrijgbaar is..).

Hmm, er was iets met v2.03 af fabriek en hardware gereferbushd / gecheckt zijnde

Back