Speedboot Wild Thing 115cm

• Topicstarter Topicstarter steffen14
  • Startdatum Startdatum
S

steffen14

Guest
Hallo,
Ik ben bezig met mijn opa aan mijn derde modelboot. Mijn keuze was om een Wild Thing te maken van 115cm. Als motor kies ik een X-Race 25 sz (brandstof). Hier een link met meer informatie over de motor: X-race 25 Sz - Conrad Electronic - elektrische motorfietsen, elektromotor, elektromotor toebehoren, elektromotor universeel

Ik zou graag willen weten wat de topsnelheid zou zijn met de 115cm Wild Thing en de X-race 25 sz. Mischien kunnen jullie me ook wel helpen met wat voor lijm ik nodig zou hebben om de bodem aan elkaar te lijmen (3,6 mm triplex).

Zo word de boot uiteindelijk: http://www.modelbouw.gompy.net/wild_thing/wild.htm

Wild Thing:
WILD_032.jpg

Mvg,
Steffen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou graag een snelheid van 70km/u willen halen. Zou dat lukken?

leuk model die Wildthing, maar met deze motor zal die nog niet echt van z'n plek af komen. Voor een boot van 115cm moet je toch wel een motor van 10cc hebben wil dat een beetje gaan varen. Bovendien is de motor die je uitgezocht hebt een auto motor en is dus niet voorzien van waterkoeling, dit is wel nodig op een boot omdat je immers een stuk minder 'rijwind' voor handen hebt en water om te koelen is er immers genoeg.
Ik zou zeggen kijk is in het rond voor een mooi motortje, bijvoorbeeld op marktplaats.

Wat voor formaat zou de boot ongeveer moeten zijn om hem rond de 70km/u te laten gaan met een 2,5pk motor?

80 > 85cm

Maar maak 'm 60cm .. en doe er D E Z E motor in.
Als je zelf in hout wil bouwen dan ,
voor 't geld wat je in houtbouw kwijt bent ,
koop je op eBay ook 'n epoxy-romp.

Omdat dat lichter is kan je weer wél naar 80cm
maar spannender is de 60cm

Ik ben zelf érg weg van catamarans.. zoals D E Z E .

Op het Xtreme-forum doet iemand hem weg met hardware voor 110€ > L I N K

Laatst bewerkt:
Ik heb op marktplaats een mooi 26cc watergekoeld bootmotortje gezien die ik waarschijnlijk ga aanschaffen. Meer info kan ik er niet over geven, maar met een 26cc watergekoelde motor in een 115cm lange boot haald hij wel de 70km/u toch?

Wèlnéé ......... als jij er maar gelukkig mee bent :lol:

Ha ha .... met dat monster van Jacco uit Weesp zeker ????

Meezwemmen is sneller jongeheer Bradas .

Laatst bewerkt:
ik ben niet zo ervaren op het gebied van brandstof motoren, maar wie weet of die 26cc motor een topsnelheid kan halen rond de 70km/u?

een 26cc motor kan dus niet. Wat is dan de aanbevolen motor?

Maar als ik er bijvoorbeeld een 15cc motor in doe. Gaat hij dan sneller omdat de boot dan ook lichter is?

Wat is de geschikte motor voor een boot dat 115cm lang is? (zie bovenste plaatjes van deze discussie).

heej stef mischien is het handig op de berichtjes in 1 bercht te zetten;)
een 26cc motor moet wel in een 115cm boot kunnen hoor ;) weet niet of er de ruimte voor is in je boot;). een 15cc motor is wel lichter maar heb je ook waarschijnlijk minder koppel dus komt je boot niet snel of helemaal niet in plané.

nick,

Bedankt voor je reactie nick! De boot is ong. 40cm breed dus de motor past waarschijnlijk wel.

Misschien is dit wat voor je.
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet al zeker dat ik een 23 of een 26cc watergekoelde motor ga kopen. Alleen nog geen aantrekkelijke advertenties gezien.

wat voor budget had je dan voor ogen? 650 euro voor een vaarklare boot is een koopje en ze varen ook nog eens goed..

De zender en ontvanger heb ik al. Ik koop dan nog 2 extra servo's (15 euro), motor (65 euro) en dan de overige onderdelen (25 euro). De materialen van de romp kan ik zo gebruiken omdat ik mag werken in een hobbywerkplaats. Dus mijn budget is ongeveer 100 euro.

Met 100 euro red je er niet.
Waterkoeling (+/-25 euro), koppeling (+/-20euro), flex-as (+/-15 euro), asbuis (+/-25 euro), schroef (+/-7,5 euro), dogdrive (+/-50 euro), roer (+/-10 euro), roeruitstaander (+/-25 euro), polyester (+/-25 euro), polyestermat (+/-10 euro), verf, tank (+/-10 euro), tanknippels (+/-10 euro), div.afdichtingen (+/- 15 euro), failsafe (+/-15 euro), poolnoddles (+/-15 euro) en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
Voorlopig kost je dit extra lijstje je je al 277,5 euro en dat is excl je *hobbyBob* motor waarvan je je nog moet afvragen of hij wil lopen en of je hem kan gebruiken..

Back