25% Extrusie
1.80mm CHT BondTech nozzle
2 perimeters
33 mm/sec
0,8000 mm laaghoogte
260 Celsius
Waarschijnlijk heb ik hiermee de juiste formule gevonden voor de RR Accel.
De gehele romp past goed genoeg op de breedte van het printed van een Ender 3 Pro.
Begin februari kan ik beginnen met geheel en al wit filament voor deze romp zodat de RR niet uit zal zien als een bonte koe!
Ook is het gelukt het 3D LabPrint LW PLA filament met 20% extrusie uit te printen met gebruikmaking van de 1.80mm CHT nozzle….Alleen moest ik te veel consessies doen op printsnelheid.
Misschien dat ik ooit kleinere,éénwandige modelletjes op deze manier zal uitprinten om maar het gevoel te hebben dat als ik 1 kilo rol aanschaf er nog 4 extra kan uithalen door het uitstekende expansie gedrag van het LW PLA filament.
Omdat ik voor de Kerstvakantie ben begonnen met het uittesten van de 1.00 de 1.40 en 1.80mm BonTech nozzles kan ik al bijna zeggen dat er een definitief einde is gekomen aan het gebruik van 0.4 mm nozzles.
Gewoon 1.75mm filament door de 1.80mm BondTech nozzle laten vloeien….

Het ziet er naar uit dat toekomstige solid modellen mijn voorkeur zullen genieten waarbij ik de bouw moet benaderen alszijnde werken met composiet.
In het begin,de eerste paar jaar makend van hier en daar gelamineerd hout,en zodra mijn kennis met deze dikke,vette nozzles groter wordt en daardoor het vertrouwen toeneemt zoveel mogelijk proberen uit te printen.
Het aller,allermooiste zal zijn hiervoor alleen de 1.80mm nozzle te gaan gebruiken.
Maar moet flexibel genoeg blijven ook de 1.00 mm en de 1.40 mm nozzle te gaan gebruiken……(nog een beetje een twijfelgeval)
Nu eerst proberen de bestelde krimptang en stekkertjes voor de PROZILLA ergens vandaan te toveren waarvan de bezorger via de mail aangaf dat deze in mijn brievenbus waren gedeponeerd.
Echt niet dus!
Het zal wel weer een,van het kastje naar de muur e-mail verkeer worden?
Nog 1 dagje wachten totdat ik een officiële melding kan maken.
Zo géén zin in hé!
Groet:Robin