We zijn weer een heel stuk verder:
Ik heb het prototype van hierboven verder afgebouwd omdat ik het er stiekem veelbelovend uit vond zien

En zo zijn beide modellen afgelopen week mee geweest voor een vlieg-tripje naar Oostenrijk waar ik een mooi vergelijkend warenonderzoek heb kunnen doen
Het was wel een vrij kort vergelijk ten nadele van de échte Snowboot vrees ik
Die mocht wel als eerste van de berg maar na 1 minuut vechten om een beetje op hoogte te blijven moest ik na een daalwindje sneller landen dan gepland, die ging gepaard met een rafslag en een gebroken eindrib. (Wel reparabel maar niet daar)
Toen was de EBS aan de beurt (ik heb hem EarlyBird Special genoemd) en dat overtrof al mijn verwachtingen!
Met z'n 251 gram liep hij beter tegen de wind in dan de 370 van de Snowboot, hij klom meteen naar veilige hoogte en voor ik er erg in had was ik loopings en rollen aan het doen!
Hij heeft deze week meerdere keren naast een Alula gehangen en doet er bijna niet voor onder. De Alula kan je natuurlijk iets hoger starten en werkelijk hondsbrutaal de grond in kwakken zonder dat hij stuk gaat maar met een goede worp komt deze ook op redelijke uitgangshoogte en hij heeft niet veel nodig om in de lucht te blijven.
Ik ben er meer dan tevreden mee!
Het rompje verdient wat verbeteringen qua stevigheid, ik moest een paar keer met CA in de weer om hem luchtwaardig te houden, dus daar ga ik werk van maken. Daarnaast ga ik een elektro-rompje maken om te kijken hoe die daarmee vliegt.
De originele Snowboot ga ik wel repareren en blijf ik op de duinen vliegen maar hij legt het volledig af tegen de nieuweling!