Snoopy pilotenpop, hoe te maken?

Hoi,

voor mijn toestel wil ik een pilotenpop maken, en wel zoiets:

snoopy-red-baron.bmp

Nou kan ik gewoon een contour zagen uit triplex en aan twee kanten schilderen, maar iets meer 3D zou wel leuk zijn. Maar het mag natuurlijk niet te zwaar worden. En het ding komt buitenop het toestel, dus in weer en wind en met z'n neus in de mengsmering-uitlaatgassen. En ik wil niet na iedere vlucht de sjaal moeten wassen.

Suggesties?

Dank,

Laatst bewerkt:
Je hebt van dat blauwe schuim, vrij fijn van structuur, kan je ook schuren en vijlen en snijden, ik weet niet hoe dat heet. Het wordt ook gebruikt om een mal te maken!

Hoe groot moet hij eigenlijk worden?

Ludo

Ik denk dat'ie een centimeter of 10 hoog moet zijn. Misschien inderdaad beeldhouwen uit bluecore, en van met epoxy een huidje erop, of zo.

Dat Amerikaanse concern met een M in de naam, had een poos geleden Snoopy poppetjes bij die vieze hamburgers. Vaak zie je die dingen op rommel markten weer op duiken voor een paar dubbeltjes.(de poppetjes dus) ik heb ze ook wel eens gebruikt om een pilootje te knutselen. Ik weet zo even niet of er ook een vliegenier tussen zat.

Heb ik al gedaan, zonder resultaat. Dit figuur, zoals op het plaatje, lijkt nooit als los poppetje gemaakt te zijn. Wel op een spaarpot (meegegoten met de pot) en zo, maar geen los licht kunststof poppetje.

Laatst bewerkt:
Haha, lol
Jaaaren geleden ook eens in de speelgoedwinkel zo'n Snoopypop gekocht om als piloot te gebruiken.
Is op dit moment het lievelingsspeeltje van onze bouvier....

Grt Frank

Dank je, Bas. Hij is niet precies wat ik zoek (en te klein) maar ik heb die firma maar eens een mailtje met mijn wensen gestuurd. Wie weet.

Ik heb in het modelbouw boek van J.J melchior gelezen dat je gewoon de pop uitzaagt (van de zijkant gezien) uit de gewenste dikte balsa en hem dan zo verder bewerkt. Ik ga binnenkort het boek weer huren ik zal nog even voor je kijken

ik verzamelde vroeger altijd van die snoopy poppen, ik had een heel rek vol er van.
ik heb nog een doos met poppetjes bewaard, ik kan wel eens voor je zien, stuur maar even een pb!

mike

:offtopic:
Rick,

dat boek kan je voor nee prikkie kopen op MP.
:ontopic:

Hee Hugo, zo'n knutselaar als jij maakt dat toch even zelf ?

Grtz,
Menno

Back