Snijden van piepschuim vleugels met een snijbeugel

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hoe hou je de snijdraad van een snijbeugel recht bij het snijden van een piepschuim vleugel? Het probleem wat ik ondervind is dat bij het snijden het midden van de draad niet goed warm wordt, waardoor het midden achter blijft t.o.v de rest, waardoor je een vreemde vorm krijgt...

welke spanningen gebruiken jullie bij het snijden? AC of DC en welke voltages???

Greetz...

[font=Arial, sans-serif][/font]
Een poosje gelede heb ik zelf een snijbeugel inmekaar geprutst. gewoon bovenin elastiek ertussen (of twee als ie te slap is ofzo) Ik heb bij de modelbouwwinkel van dat speciale snijdraad gehaald. dit heb k gewoon gespannen en dan aan de zijkant van de beugel nog een paar keer van boven naar beneden. aansluiten op 2 12 volt accu's werkt prima.
k heb dr aan de zijkant een krokedilleklemmetje opgezet zodat je af kan stellen hoe heet je de draad laat worden. Bij mij werkt ie zo prima je kan em zo warm late worde as je wil
k hoop dat t zo een beetje duidelijk is
veel suc6 dr mee

wij deden dat met een beugel en daar tussen een draad spannen en sloten dit aan op een lasapparaat ,
de plus pool aan de enekant en de min pool aan de anderekant ,
je kan dan ook de gloeiweerstand afstellen.

hoi

Ik ben ook van plan op een snijbeugel te maken...
Zijn er leden die enkel foto's kunnen posten van hun "zelfgemaakt" werktuig ?

steffe

hans

dank voor de info
zopas heb ik een goede site gevonden, nl het snijden van een vleugel met een snijdraad met een vast punt ipv met een snijbeugel......

groeten
steffe

Back