Sloep van de hmav Bounty

Piet wat je ook maakt, het ziet er ook allemaal altijd perfect en goed verzorgd uit. Een genot om te zien :wave

Het model is veilig en zonder schade aangekomen in Antwerpen en de eigenaar was er heel erg blij mee:). Het heeft mij verschillende kadootjes opgeleverd, waaronder de Willem Barentsz van Kolderstok, waar ik hier op het forum een verslag van zal bij houden. Tevens een model van een Amerikaans kustkanon van Mantua schaal 1;17 en nog een paar kleinigheidjes en lekkernijen... Dus je kan wel zeggen dat ik er rijkelijk voor beloond ben en eigenlijk was de reactie van de man in kwestie voor mij al beloning genoeg...

Mooi resultaat.:thumbsup: Ik hoop dat verschepen hiervan niet resulteert tot een retourzending vanwege opgelopen transportschade. :(

De sloep van de Bounty die nog steeds hier op de kast staat, word pas in januari opgehaald. Nadat ik nog eens kritisch naar de steuntjes op de standaard had gekeken vind ik eigenlijk dat de opmerking van
@Hans Groenenberg op pagina 4 van dit verslag (post 63) toch wel terecht is. En ze zijn inderdaad toch wel wat grof uitgevoerd:rolleyes:. Ik heb daarom de steuntjes vervangen voor een wat 'slankere' uitvoering, op de foto is het verschil duidelijk zichtbaar, de oude zijn aanzienlijk dikker.
Daar ik de oude steunen niet zonder schade kon verwijderen (houtlijm is super sterk) heb ik de voet er af gezaagd en de nieuwe steunen op de oude voet gelijmd, de slanke hals past wat beter bij het model,
JPG_0783_5853_bewerkt-1.jpg

JPG_0785_5854_bewerkt-1.jpg

Dit was echt de laatste post in dit verslag, dinsdag komt het nieuwe materiaal binnen en start ik een nieuwe topic:)

Back