Beetje lange loop?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beetje de tekst lezen? Je hebt wel gelijk, maar het is maar een probeerseltje, dus er zal wel van alles aan mankeren...Beetje lange loop?
Had ik begrepen, het was opbouwend bedoeld[emoji6]Beetje de tekst lezen? Je hebt wel gelijk, maar het is maar een probeerseltje, dus er zal wel van alles aan mankeren...
Het kanon krijgt langzaam vorm, ik gebruik het kanon wat ik eerst gedraaid heb omdat het slechts een probeerseltje is en als dit allemaal lukt dan maak ik er ter zijner tijd nog één precies volgens tekening.
Bekijk bijlage 404460
Alles is nog dry-fit en moet nog helemaal gedetailleerd worden...
Lezen RonkGeweldig! Hoe groot is het nu?
het hele kanon is nu 75 mm lang
Dat zal best wel kunnen kloppen en ik maak er nog wel eens een en dan wat meer gedetailleerd. Het kanon en rolpaard is ongeveer nagemaakt van de tekening van Curti in post 309 (fig. A) op de vorige pagina van dit verslag, waar de tappen toch wel op de zelfde plek zitten als op mijn versie. Er zijn natuurlijk heel wat verschillende stukken geschut gefabriceerd in de loop der eeuwen.... (en dit was maar een oefening, is de 1e keer dat ik zoiets doe)Mooi Piet voor een probeersel.
Maar hou er bij de volgende rekening mee dat de tappen van het geschut onder de middellijn zitten. In Mondfeld zie je dit duidelijker aangeven. Hierdoor komt het geschut mooier boven op het paard te liggen.
Bij die kleine modellen doen ze dit niet omdat het de constructie afzwakt en moeilijk te maken is met massa productie.