Sloep van de hmav Bounty

Voor een eerste probeersel ziet het er volgens mij al heel mooi uit Piet, niet iedereen kan dit zo uit zijn mouw schudden :worship::worship:

Mees had natuurlijk wel gelijk, de loop was wel aan de lange kant, dus ik heb er een stukkie afgezaagd. De buitenkant gefineerd van het rolpaard en het kanon metal black geschilderd van adm. paints. verder wat opgeleukt met wat ringen en tappendek plaatjes;
JPG_0768_5844_bewerkt-1.jpg

Daarna nog een platformpje gemaakt en het rolpaard met talies vast gezet, het hele kanon is nu 75 mm lang,
JPG_0773_5847_bewerkt-1.jpg

De lichte baan in het midden van het platvorm nog ff bijgewerkt....
JPG_0775_5848_bewerkt-1.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi Piet voor een probeersel.
Maar hou er bij de volgende rekening mee dat de tappen van het geschut onder de middellijn zitten. In Mondfeld zie je dit duidelijker aangeven. Hierdoor komt het geschut mooier boven op het paard te liggen.
Bij die kleine modellen doen ze dit niet omdat het de constructie afzwakt en moeilijk te maken is met massa productie.

Mooi Piet voor een probeersel.
Maar hou er bij de volgende rekening mee dat de tappen van het geschut onder de middellijn zitten. In Mondfeld zie je dit duidelijker aangeven. Hierdoor komt het geschut mooier boven op het paard te liggen.
Bij die kleine modellen doen ze dit niet omdat het de constructie afzwakt en moeilijk te maken is met massa productie.
Dat zal best wel kunnen kloppen en ik maak er nog wel eens een en dan wat meer gedetailleerd. Het kanon en rolpaard is ongeveer nagemaakt van de tekening van Curti in post 309 (fig. A) op de vorige pagina van dit verslag, waar de tappen toch wel op de zelfde plek zitten als op mijn versie. Er zijn natuurlijk heel wat verschillende stukken geschut gefabriceerd in de loop der eeuwen.... (en dit was maar een oefening, is de 1e keer dat ik zoiets doe)

Nu stop ik met deze topic, staat genoeg in zo. Morgen word het 'opknappertje' opgehaald waarna er dus ook een nieuw model komt en een nieuwe topic;)
Iedereen weer bedankt voor het volgen, meedenken en het regelmatig indrukken van de 'vind ik leuk' knop...:thumbsup:

Het model is gereed om verscheept te worden naar Antwerpen. Hiervoor heb ik het 'ingepakt' in een stevige kartonnen doos met enkele aanpassingen. Je ziet wel aan de maten op de doos dat het een behoorlijk pakket is..
JPG_0776_5849_bewerkt-1.jpg

Aan de voorkant en achterkant heb ik de doos versterkt door aan binnen- buitenkant een extra strook karton te lijmen,
voorkant;
JPG_0778_5851_bewerkt-1.jpg

achterkant;
JPG_0777_5850_bewerkt-1.jpg

Het model zit vast aan de standaard, dat was al zo en onder de standaard heb ik met touwwerk een stuk karton bevestigd, waarna ik het karton aan de bodem van de doos heb gelijmd waardoor het model 'zeevast' in de doos staat en dus niet meer kan verschuiven. Wanneer je nu de touwtjes doorknipt, kun je het model zo uit de doos lichten.
JPG_0779_5852_bewerkt-1.jpg

Nu maar hopen dat ze reis naar Antwerpen overleeft.....:rolleyes:

Back