Sloep van de hmav Bounty

Begin september toen ik in mijn stamkroeg aan de koffie zat, kwam er een man naar me toe en vroeg mij of ik de gene was die scheepsmodellen bouwde. Toen ik dat bevestigde vroeg hij of ik het zag zitten om een oud model dat ooit door zijn opa was gebouwd, die inmiddels al 25 jaar geleden was overleden, wilde opknappen...Een stukje nostalgie dus dat hij graag wilde bewaren. Normaal gezien doe ik dit soort dingen niet, maar na het vertellen van zijn hele verhaal wat mij wel aangreep besloot ik om het te bekijken. Nadat hij wat foto's van het model had opgestuurd heb ik daar nog ruim een week over nagedacht omdat het model er werkelijk niet uitzag en zo'n beetje totaallos oogde. Uiteindelijk toch de beslissing genomen om het een kans te geven onder voorbehoud dat het misschien te hoog gegrepen was. Ik kreeg echter alle vrijheid van handelen en mocht eventueel aanschaffen wat nodig was aan materiaal. Het verloop van het opknappen heeft U hier in dit verslag kunnen volgen en volgens mij is het aardig gelukt om het oude verwaarloosde model haar waarde weer terug te geven en ik hoop dan ook dat de eigenaar nog lang van het model van zij opa kan genieten....:)

Dit is het resultaat;
JPG_0720_5806_bewerkt-1.jpg

JPG_0722_5808_bewerkt-1.jpg

JPG_0721_5807_bewerkt-1.jpg

Laatst bewerkt:
Schitterend weer. Heeft je 'klant ' het eindresultaat ook al gezien? En in case, wat was zijn reactie?

Freek

Een prachtig gerestaureerd schip geworden Piet, uitzonderlijk mooi.
En ik vind het trouwens ook nog een hartstikke fraai scheepje, zoals het erbij staat. De opa heeft goed zijn best gedaan in het grijze verleden.

Heeft je 'klant ' het eindresultaat ook al gezien? En in case, wat was zijn reactie?

Freek
Hij heeft het resultaat nog niet gezien. Volgende week word het model opgehaald, dus ik hou het nog een beetje als verassing. Hij heeft al wel enkele foto's gezien die ik heb opgestuurd tijdens het opknappen en als beloning heeft hij al laten weten dat mijn volgende model mij niets gaat kosten :):):)

Hij heeft het resultaat nog niet gezien. Volgende week word het model opgehaald, dus ik hou het nog een beetje als verassing. Hij heeft al wel enkele foto's gezien die ik heb opgestuurd tijdens het opknappen en als beloning heeft hij al laten weten dat mijn volgende model mij niets gaat kosten :):):)
Dan wordt dit enorm gewaardeerd Piet! Leuk voor je zeg.

Dus toch de 7 Provinciën. :):)

Wat ik bedoel te zeggen.
Niet te bescheiden en je moet er een goed gevoel aan over houden dat je goed gecompenseerd bent voor de arbeid en ook het plezier. Maar dat laatste moet je niet vertellen. :)

Wat een mooie blijk van waardering. Terecht, en alvast veel plezier met je volgende model. Ga ik ook weer volgen!

Freek

Back