sleutelkamera naar i-pad

Is er iemand die weet of je een #11 camera kan aansluiten via een usb kabel naar i-pad kabel en de beelden bekijken op de i-pad zoals je dit kunt op een laptop.

Je hebt sowieso de camera connection kit nodig voor de ipad. Dan zou het in theorie moeten werken. Kan dan op 2 manieren. Of je hangt er dan de keychain met usb aan of je stopt de micro SD in een SD adaptertje en stopt die erin. Zie hieronder de connection kit voor Ipad 1 en 2.

ipad_camera_connection_kit.jpg

Dat hoeft natuurlijk niet perse 30 euro kosten, ze staan op ebay voor enkele dollars.
Je hebt er trouwens geen speciale software voor nodig, het gaat via de photo app denk ik.

Ik vind de vraagstelling een beetje vaag. Wil je live beelden bekijken of wil je de opgeslagen beelden bekijken. Voor vraag één: nee dit gaat niet zonder drivers. Voor antwoord twee loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde aan. Beter is dan een connector te kopen die sd kaartjes leest en deze te gebruiken op je iPad dmv een microsd naar sd converter.

camera

Ik vind de vraagstelling een beetje vaag. Wil je live beelden bekijken of wil je de opgeslagen beelden bekijken. Voor vraag één: nee dit gaat niet zonder drivers. Voor antwoord twee loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde aan. Beter is dan een connector te kopen die sd kaartjes leest en deze te gebruiken op je iPad dmv een microsd naar sd converter.

Het is zo dat ik nu de camera via usb. aan mijn laptop aansluit en zo kan ik probleemloos de opgenomen beelden bekijken.Live is niet nodig.
De bestanden zijn mov. bestanden en de vraag is nu ,kan een i-pad deze bestanden lezen zonder andere software of converteren.

Hangt er vanaf wat voor codecs dat bestand gebruikt. Van de apple website:

'Video formats supported: H.264 video up to 1080p, 30 frames per second, High Profile level 4.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG‑4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format'

Op andere forums lees ik soms dat het wel werkt, maar op andere staat er dat niet werkt. Varieert dus per camera.

kan een i-pad deze bestanden lezen zonder andere software of converteren.

Dat valt toch eenvoudig te controleren door een .mov bestand naar je iPad te sturen, en dan te kijken of je die kunt openen.

Daar heb je in eerste instantie dan toch geen speciale adapters of kaartlezers en kabeltjes voor nodig?

Groet,

Ad Bakker

i-pad

Mijn probleem is dat ik de i-pad hier wel heb maar ik wil hem niet openmaken zolang ik niet zeker weet dat ik deze beelden zal kunnen bekijken,lukt dit niet dan kan ik hem ongeopend verkopen.
En waarom koop ik hem dan,wel dat is het nu net ik heb hem gekregen bij aankoop van materiaal.
Aangezien ik verder niets van Apple heb is het wellicht beter een android tablet te kopen.

Back