SLEEPHOPPERZUIGER " J.F.J de NUL"

[Hoe is het met de emmertjesmolen ben je er al weer verder mee.]

Groetjes Dennis
Ik denk: als dat hij ook maar twee handjes heb gelijk jij en ik he :roll:
mvg
Frederik :D :D

Hoi Dennis,

ff OT:
Het omhoogkomen van een onderlosser is afhankelijk van de lading, grove losse stenen donderen zo uit de bak en kan een schip bijna lanceren, kleverig slib doet er natuurlijk langer over :D

weer wat on topic:
Ik ben bezig de spanten te zagen
Had even ruzie met de schaal:
1:50 werd te groot (qua maat)
1:100 te klein, draagvermogen slechts 2.5 kilo

is nu 1:75 geworden :)

Zoals de heer Van Gent al zei, ik heb maar twee handen en vele taken er om heen (huis, tuin, vrouw en kind), dus ik kan er minder tijd aan besteden dan ik zou willen :P

Groeten
Rudmer

hey!! dat ziet er super cool uit. was een beetje huiverig over de ontwikkeling van je baggerboot vanwege de diepgaande discussies over de baggerinstallatie maar het ziet er echt vet gaaf uit!!!!!
nog wel twee vraagjes. die mooie straal water en zand, kwam dat uit je beun of uit de inlaat van buiten?? en hoe ga je in hemelsnaam de pijpen overboord zetten en de pijp voor het gat laten zakken, de afdichting van tussen pijp en schip, etc etc. ben zeeeeeeeeer benieuwd op je dat gaat oplossen. ik zou zo een model baggerschuit willen bouwen maar de handelingen die verricht moeten worden om te kunnen baggeren en te kunnen lossen en/of te rainbowen gaat mij een beetje te ver.

groeten Elo,ik blijf voorlopig maar ff zeilen.

Haha,

Niet van die moeilijke vragen stellen he! :lol:

Ziet er mooi uit Dennis. Heeft de pomp het verder zonder kleerscheuren doorstaan? Kon helaas niet langer blijven zondag.

Ike

hey ike, jij hebt mazzel, jij hoeft maar 1 pijp over de muur te gooien . al wat vorderingen bij jou model? volg de bouw van de baggerscheepjes met belangstelling.

groet elo,

by the way, moeilijke vragen????? valt mee toch? tis maar bagger. :?

Hallo allemaal.

Sorry voor het niet reageren maar ik ben alleen in het weekend thuis.
De straal water die ik wegspoot komt uit de inlaat waar straks de zuigarm voor komt te zitten.
Wat je op de foto niet ziet is dat ik in het water sta en een klein beetje zand voor de opening breng met mijn hand wat hij dus opzoog ,alleen zat er een iets te groot steentje bij (zwerkei in het echt ) wat ook mee ging en een groote klap tot gevolg .
Alles even opengemaakt steentje eruit en weer pompen met die hap.
Wat betreft de zuigarmen die gaan met een motor overboord en laat ik dan zakken de toekomst zal dan uit moeten wijzen of ik er een afdichting tussen moet maken maar dat is van latere zorg .
Nu het beun afmaken zodat deze erin kan dan ben ik van het zware ballast af .

Groetjes Dennis

Dennis v D zei:
Hallo allemaal.

Sorry voor het niet reageren maar ik ben alleen in het weekend thuis.
De straal water die ik wegspoot komt uit de inlaat waar straks de zuigarm voor komt te zitten.
Wat je op de foto niet ziet is dat ik in het water sta en een klein beetje zand voor de opening breng met mijn hand wat hij dus opzoog ,alleen zat er een iets te groot steentje bij (zwerkei in het echt ) wat ook mee ging en een groote klap tot gevolg .
Alles even opengemaakt steentje eruit en weer pompen met die hap.
Wat betreft de zuigarmen die gaan met een motor overboord en laat ik dan zakken de toekomst zal dan uit moeten wijzen of ik er een afdichting tussen moet maken maar dat is van latere zorg .
Nu het beun afmaken zodat deze erin kan dan ben ik van het zware ballast af .

Groetjes Dennis
@Dennis v D
Zal niet nodig zijn :als je het een beetje netjes maakt en dat doe jij beslist.
Zal zijn eigen wel aanklemmen door de zuigkracht pomp
mvg
Frederik

hey!nog ff snel, antwoorden na een lange tijd zijn ook antwoorden. hoop iig dat het allemaal gaat lukken. heb het welles in het echt gezien en dan gebeurt er nog al wat vandaar mijn nieuwsgierigheid.

groet elo

Ben al een tijd bezig met met sleephopper jfj de nul en heb afgelopen week na aandringen wat foto's gemaakt van wat ik tot nu toe gemaakt heb het model is schaal 1:50 en word ongeveer 2 mtr 90 bij 50 cm breed hij word zo groot omdat ik van plan ben het meeste te laten werken zoals zuigen en het onderlossen vandaar het messing beun(ruim) de vaarfoto's volgen later maar zij zijn wel te vinden op de site van onze vereniging www.hmbc.nl voor de bouwfoto's deze kun je bekijken op de site van nico(geared)www.pbase.com/gearedsoft/jandenul waarvoor alvast dank

groetjes Dennis en voor iedereen een goed uiteinde en voor het nieuwe jaar veel bouwplezier en mooi weer om te varen

Hallo! Ik ben ontzettend intresseerd in dit schip, Hoe is dit schip te maken?

Dag Dennis. Je gaat lekker het ziet er allemaal goed uit. Zelfs de rainbouw is op schaal. Ben je stenenkist voor de pomp vergeten ? Grt Rob.

Hoi , de JFJ de Nul is geen sleephopperzuiger maar een cutterdredger op zijn hollands een "snijkopzuiger" . Het is de op een na sterkste cutter ter wereld 27 MW . de sterkste is de "dartagnan " DEME namelijk 28 MW .

Back