Sleepboot Wyeforce/ Richardson ombouw

f5e099c5dd1f6ed9e91be0fa3bba0853.jpg

Bij het gebruik van deze pomp wel een filtertje in de aanzuigleiding opnemen.
Een béétje zand in de pomp en het ding loopt vast.

Ik gebruik daar brandstoffilters voor brandstofautootjes voor:
https://www.conrad.nl/nl/reely-aluminium-brandstoffilter-filterinzetstuk-zeef-filter-224891.html
Inlaatopening - stukje siliconenslang - filter - stukje siliconenslang - pomp.
reely-aluminium-brandstoffilter-filterinzetstuk-zeef-filter.jpg

In deze filtertjes zit een metalen gaasje wat zand e.d. uiterst effectief tegenhoudt.
Dat gaasje kun je verwijderen om het schoon te maken.
Het filter wel plaatsen op een plek waar je goed bij kunt.

Bij het gebruik van deze pomp wel een filtertje in de aanzuigleiding opnemen.
Een béétje zand in de pomp en het ding loopt vast.

Ik gebruik daar brandstoffilters voor brandstofautootjes voor:
https://www.conrad.nl/nl/reely-aluminium-brandstoffilter-filterinzetstuk-zeef-filter-224891.html
Inlaatopening - stukje siliconenslang - filter - stukje siliconenslang - pomp.
Bekijk bijlage 249160
In deze filtertjes zit een metalen gaasje wat zand e.d. uiterst effectief tegenhoudt.
Dat gaasje kun je verwijderen om het schoon te maken.
Het filter wel plaatsen op een plek waar je goed bij kunt.
Roel,
Dank je wel voor de tip...ga ik er zeker tussen zetten...staat op de "the do list"

hier nog een paar foto's van het lierhuis

volgende stap is het inbouwen en weer aansluiten van de verlichting
ook wil ik de rookgenerator weer aan de gang krijgen

Wyeforce harbor.jpg
Wyeforce winch drum.jpg

Wyeforce winch house.jpg

Vraagje hoe is het met de fpv.
Ik wil het ook toepassen, met een kijkhoek van 170gr, schijnt menselijk zichtveld te zijn.
Maar als het beeld door de ramen niet perfect is lijkt het mij moeilijk het schip te besturen met fpv zicht.

Groetjes Ebro

Vraagje hoe is het met de fpv.
Ik wil het ook toepassen, met een kijkhoek van 170gr, schijnt menselijk zichtveld te zijn.
Maar als het beeld door de ramen niet perfect is lijkt het mij moeilijk het schip te besturen met fpv zicht.

Groetjes Ebro
misschien als je de camera dichter bij het raam zet heb je dit probleem niet.
bij mij staat hij op een gimbal die ik met een servo draaien kan zodat ik ook achteruit kan kijken tijdens het varen, dit geeft wel het leukste beeld

Maar het bevalt wel?

Groetjes Ebro
ja was een leuk project, heb een mini drone gebruikt daar de 4 poten van afgezaagd, toen de batterij vervangen voor een kleine travo die even groot is als de batterij, nu werkt hij dus zolang ik met de boot vaar
gebruik de gsm of een ipad voor de camera, gsm met velcro op de zender werkt leuk

Kroonsteentjes zijn niet ideaal met losse draden maar als je de draden eerst soldeert en dan in de kroonsteentjes steekt heb je al een grote verbetering .
De schroefjes zetten zich dan ook vast in het zachte soldeersel en komen niet meer los .
Groetjes
Ronny

Je kunt ook prima deze dingen gebruiken met klem, en als de draden eerst zijn aan gesoldeerd heb je een prima verbinding. Last van loszittende verbindingen heb ik nog nooit gehad.

Bijlagen

• lasdop.jpg
    lasdop.jpg
    6,4 KB · Weergaven: 242
Groot onderhoud.
Schroefassen smeren
Roerkoning gat repareren
En roer assen smeren

Er kwam teveel water binnen na een half uur varen
20200527_210929.jpeg
20200527_212958.jpeg

Een rako eurobox omgebouwd tot transport kist. Met een vakje voor de AB .
Boot past er precies in.
En kan nu door de 2 houten framepjes geen kant op.
Meteen uitgeprobeerd en naar de haven gelopen
IMG-20201115-WA0018.jpeg
20201115_163624.jpeg

Nu dat de havensleper weer goed vaart, kriebelde het toch om de dekwaspomp weer aan de gang te krijgen, zo gezegd zo gedaan.
20201116_190700.jpeg

Pomp opengezaagd.
20201116_190855.jpeg

Dat ziet er niet fris uit
Anker en huis schoon gemaakt, water was van de pomp via de as de motor binnen gedrongen
20201116_190917.jpeg

20201116_190855.jpeg

20201116_193005.jpeg

Wat een verspilde ruimte
20201116_194352.jpeg

20201116_195330.jpeg

Graupner huis afgezaagd op motorlengte
20201116_200800.jpeg

Spietje erin gelijmd om de motor op zijn plek te houden en roteren te verkomen
20201116_201420.jpeg

Vliegtuig wiel lagervet erin,, die lekt niet meer
20201116_202043.jpeg

Met de door mij in aluminium nagemaakte brackets weer in elkaar geschroefd.
Voordat ik de boel inelkaar heb gezet wel de motor nog getest en deze draait weer mooi rond

Roald, Wat zit er voor afdichting in de pomp? Als het asje is ingelopen heb je kans dat het op korte termijn toch weer gaat lekken. Als het bij een drupje blijft niet zo erg. Maar als je ermee gaat spuiten onder druk lekt het harder. Gr. Klaas

Hallo Klaas,
Er zit een rubberen keerring op de as.
Asje van de motor was niet drooggelopen, keerring was wel gortdroog

Net 1 liter water verpompt en geen water in de motor.
Nu een nieuwe 30a esc aan het ombouwen, die had ik reserve liggen voor mijn vliegtuigtrekker .
Word nu dus voor de pomp

Mvg
Roald
Roald, Wat zit er voor afdichting in de pomp? Als het asje is ingelopen heb je kans dat het op korte termijn toch weer gaat lekken. Als het bij een drupje blijft niet zo erg. Maar als je ermee gaat spuiten onder druk lekt het harder. Gr. Klaas

Roald, De pest met die keerringen is dat ze eigenlijk niet droog mogen lopen. Dan verbrandt het rubber en wordt het hard. Gelukkig heb je er wat vet aan gedaan en zal de keerring niet zo snel verbranden/verharden. Succes ermee verder! Gr. Klaas.

Back