slecht wegdek

Hallo allemaal,

Ik heb een DJI phantom 1.1 en ik heb afgelopen dagen toen het windstil was een paar filmpjes gemaakt maar als ik het resultaat bekijk is het net alsof ik over een hobbelige weg rij zo waggelt dat ding :confused:.

Is hier iets aan te doen of weet iemand waar dat aan kan liggen.

grtn,

Piet.

Zonder het filmpje zelf te zien valt er weinig over te zeggen, maar grote kans dat je last hebt van Jello.

Met wat zoekwerk vind je daar verschillende oplossingen voor ;)

Yep even filmpje posten... Maar het is een phantom 1 zie ik, wel of geen gimball ? Wel of geen trillings rubbers, of gel ?

oke, ik moet nog even uitzoeken hoe dat werk.
hij heeft geen gimbal wel anti trilling rubbers.
het is in elk geval geen jello.

ik zal zo snel mogelijk een filmpje plaatsen.
hier zie je de ophanging van de gopro

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zitten de tyraps niet te strak om de rubbers ? Anders belet je de beweging van de rubbers en kannen trillingen niet gedempt worden dor de rubbers Je kan ook nog experimenteren met andere rubers...

De tyraps zitten er losjes om, ik heb dit gedaan zodat de camera er niet vanaf vliegt bij een crash.

Ik zal proberen om vanavond het filmpje te plaatsen.

2 dingen waar na te kijken

#1draaien je motors nog soepel (even met de hand aan draaien)
#2props niet beschadigd ? (anders ff nieuw setje proberen kijken of dat helpt)
ook ff checken of de props goed vast zitten

als ie dan nog niet goed is zal het wellicht een te hoge gain zijn.

als je volgas opstijgt mag de quad niet gaan trillen ?(zowel dan staan je gains te hoog )

ook kan het zijn dat je te zwakken rubbers gebruikt , hier krijg je ook verschillende soorten in.

Nick

Hier mijn filmke,
Sorry, maar hoe dat jullie dat doen met een film invoegen heb ik nog niet uitgevonden.
nog even zoeken.

[media=youtube]jiSWTga8Ytg[/media]

Nick,

Er is één motor bij die ietsjes minder soepel draait dan de rest.
als ik met volgas opstijg gaat hij niet trillen, bij het dalen gaat hij wel waggelen.

Piet.

wegdek

Er zit absoluut geen jello effect in. De lagers klinken niet nieuw meer, maar kan nog. Ik zou het meer in de instellingen van je camera zoeken. Je kan evengoed wel je bladen balanceren. Dat kan nooit kwaad. Is beter voor je lagers en elektronika.
Groetjes en veel vliegplezier.....

Valt mij nog enigszins mee hoor , met hoeveel frames per sec filmt uw?

denk idd dat uw het bij de instelling van de camera moet zoeken.

uw moet de gopro instellen op 1080p 60fps

mvg Nick

P.s hier ook nog wat over het filmen met de gopro hero 3

go-pro-hero-3-black-silver-white

Ik film normaal met 50fps.
Ik zal nogeens wat stoeien met de instellingen.

Valt mij nog enigszins mee hoor , met hoeveel frames per sec filmt uw?

denk idd dat uw het bij de instelling van de camera moet zoeken.

uw moet de gopro instellen op 1080p 60fps

mvg Nick

P.s hier ook nog wat over het filmen met de gopro hero 3

go-pro-hero-3-black-silver-white

60fps is een slecht idee, dat matched niet met PAL standaarden die we in europa gebruiken. Dat gaat niet alleen vervelend doen om te tonen op je televisie (die z'n beeld in 50hz of veelvouden daarvan opbouwt) , maar ook als je bijvoorbeeld TL lampen in beeld krijgt, deze flikkeren namelijk op 50hz in europa (60hz in de VS).

ik heb er toch mooi beeld mee hoor :D en ik ben niet de enige die daar mee filmt ;)

lees bovenstaande link maar eens...

daarbij komt ook als je de film op youtube zet , het zoiezo al 30fps word ;)

ik heb er toch mooi beeld mee hoor :D en ik ben niet de enige die daar mee filmt ;)

lees bovenstaande link maar eens...

daarbij komt ook als je de film op youtube zet , het zoiezo al 30fps word ;)

Buiten in gewoon daglicht scheelt het niet zo veel, televisies hebben er ook niet echt last meer van tegenwoordig. Maar een klassieke TL lamp met een balast bijvoorbeeld, flikkert in feite 50 keer per seconde. Als jouw shutter van je camera vervolgens 60 keer per seconden gaat ipv 50, krijg je een verschil met flikkerende beelden als gevolg.

Back