H
helmet
Guest
Na een database crash zet ik hier maar alle informatie neer die ik al heb ontvangen van Jeppie en Halmar. Aangezien al mijn eigen posts foetsie waren probeer ik hier alles te reconstrueren en dan....
The topic is going on....
Remco
@Jeppie & Halmar: Bedankt zo ver...
=============================================
Waar het topic allemaal mee begon:
Ik wil een SkySurfer zelf gaan maken. Aangezien ik zelfbouw leuker vind dan kant en klaar kopen had ik de vraag gesteld of mensen informatie konden verschaffen over de parachute. Dat ding kon ik maar niet vinden op internet. Alleen maar moeilijke formules of hele simpele plaatjes. Net datgene wat ik nodig had was nergens te googlen.
Reply Jeppie:
Reply Halmar:
Reply Helmet:
Reply Halmar:
Ik hoop het topic weer aan te hebben geslingerd...
Meer later !!
Remco[/img]
The topic is going on....
Remco
@Jeppie & Halmar: Bedankt zo ver...

=============================================
Waar het topic allemaal mee begon:
Ik wil een SkySurfer zelf gaan maken. Aangezien ik zelfbouw leuker vind dan kant en klaar kopen had ik de vraag gesteld of mensen informatie konden verschaffen over de parachute. Dat ding kon ik maar niet vinden op internet. Alleen maar moeilijke formules of hele simpele plaatjes. Net datgene wat ik nodig had was nergens te googlen.
Reply Jeppie:
Helmet,
Of het de gouden tip wordt weet ik niet:
-download het programmaatje Foilmaker,
-ontwerp je chute, -
-ga achter de naaimachine zitten en maak er één.
Als het fout gaat (maar dat hoeft het niet te gaan) heb je in ieder geval een leuke 2-lijns-bestuurde vlieger
Ik ben zelf op deze manier te werk gegaan:
-gewicht van je volledige besturing bepalen -(in mijn geval /[+KLIK op PARAMOTEUR]: piloot, met servo's, batterijen, ontvanger, motor, + geschatte gewicht van de chute, etc),
-verhouding bepalen tussen de oppervlakten van de de echte parapents -en de aanbevolen gewichten van de piloten- en het gewicht van de besturing;
-deze verhouding loslaten op het oppervlak
(Voorbeeld: parapent voor 80 -100 Kg ; Opp 27 m2 => 27 : 90= 0,3 m2 / kg. Is je karretje 1 kg, dan zou je met 0,3 m2 al een heel eind moeten kunnen komen.)
Ik heb zelf/Paramoteur, het oppervlak iets groter genomen dan het berekende gewicht i.v.m. inefficiëntie van modellen cq afwijkingen n.a.v. gekozen profiel.
+ Gewicht toevoegen kan altijd nog.)
Succes met de bouw (en hou ons op de hoogte),
mvg,
JP
Reply Halmar:
ik heb zo'n skysurfer...
de vleugel is van echt plastik, met ribben van een soort schuim. deze vorm is dus al heel vast. ook word de vleugel doormiddel van een buisje uit gehouden waardoor hij niet in kan klappen.
het is een vrij simpel profiel met een s-slag.
Groeten Halmar
Reply Helmet:
S-vorm? Hoe bedoel je dat? En de onderkant lijkt wel heel erg plat op de google plaatjes over "Sky Surfer"
Reply Halmar:
ja, de onderkant van het profiel is plat.
een S-slag is dat de achterste rand van de vleugel iets omhoog staat. misschien kan ik de zijkant wel scannen ofzo zodat je het profiel kunt namaken
hier het profiel op de foto:
(foto)
dit rib is van een soort schuim gemaakt net als alle andere ribben. het lijkt een beetje op depron kwa struktuur, maar dit is 6 mm dik en zachter en flexibeler.
als je hem op hoge resolutie wil moet je even je email sturen.
groeten Halmar
---
alle ribben zijn gelijk, en hij is vierkant
(foto)
de matras is 125X42 cm. de ribben zijn 40 cm, er steekt dus nog een laatste stukje plastic los achter uit.
in dat grijze dopje zit het buisje wat de boel open houd.
(foto)
aan de tippen zitten (achter) nog twee driehoekige punten, ik denk dat deze voor de stabilisatie zijn.
de achterste tommlijnen zitten op 27 cm van de neus.
de instel hoek van de vleugel weet ik niet, net zoals het zwaartepunt. de instelhoek in namelijk afhankelijk van of je wel of geen gas geeft. als je gas geeft gaat de gondel naar voren en komt de vleugel volgens mij onder een grotere hoek te staan, waardoor hij gaat stijgen. misschien als ik de lengte van de toomlijnnen opmeet dat er wat meer dudelijkhied over komt. andere keer...
Ik hoop het topic weer aan te hebben geslingerd...
Meer later !!
Remco[/img]