Show hier je Multicopter, foto's en spec's!!

Bedankt voor de tips! Komend weekend eerst eens testen, en kijken hoe het bevalt....

Moet ik nog een reikwijdte test doen ivm mijn 2.4Ghz futaba besturing of kan ik gewoon direct gaan knallen?

Vtx en ontvanger zo ver mogelijk uit elkaar plaatsen , futaba fasst is de bertrouwbaarste met 1,3ghz video.
Range wordt er wel minder van , je kan meestal veilig 500 meter wegvliegen...

Range wordt er wel minder van , je kan meestal veilig 500 meter wegvliegen...

500 meter is niet heel veel......

Naja, we gaan komend weekend met 3 man tegelijk dit 1.2 setje testen, ik laat de andere 2 wel eerst weg vliegen:mrgreen:

Ik heb wel de TX antenne helemaal achterop zitten, en de fasst antennes zitten helemaal voorop achter de cam, dus dat zit redelijk optimaal gescheiden.

Ik heb een keer 1.4km gehaald met men futaba fasssst en 1.2 setje.
Let op dit was wel in ideale omstandigheden zonder enige storing van derden en het was in Polen met enkel open veld om me heen en geen huis te bekennen in 50km omtrek :)

Dus het kan wel maar als je wat achter bomen enzo gaat kan het net zo goed na 300 meter afgelopen zijn met 2.4ghz besturing zoals ik al meegemaakt heb.
Daarom dat er nu uhf in huis is.

Ik begin te denken dat er geen pijl op te trekken is hoe goed je bereik is als je met 1.2ghz video en 2.4ghz rc vliegt.. heb inderdaad zoals roni al aangaf regelmatig honderden meters weggevlogen, maar de failsafe die ik had was op nog geen 150m. Een half uur ervoor nog een rangecheck gedaan waarbij we geen enkel probleem hadden. Ik ben er huiverig voor sindsdien.

The Phantom - KILLER

QX-9
naza (zonder GPS-Module)
TIGER motors 900kv
30A ESC's
1.3 videolink FPV
SeaWolf GF PX690 FPV CAM

deze week de laatste testjes op GRAUPNER 10-5"

Laatst bewerkt:
Collectie:
F550 / F450 / TBS / QX-9 / Ladybird V2-FPV / Blackout-mini (besteld)

verkocht: Gaui 540H / Gaui 500X

de 1 komt de ander gaat ;-)

Inderdaad, gaaf bedacht en uitgevoerd. Philips living Colours ballet. Sommige landen hebben ze afgekeken van mij (laatste 10seconden)

Back