Shortcourse topic

hmmm. Wat een enorm dure ombouwkit. Ik ga denk ik ook eens zelf een short course wagen bouwen. Heb eigenlijk alleen een starre as nodig. Voor de rest heb ik al veel liggen en heb ik al wat ideetjes. Kijken of dat iets word.

Dan wil je neem ik aan zoiets als het volgende ervoor hebben?

axle_cad1_med.jpg

Ik weet niet waar je zoiets moet aanschaffen maar het lijkt mij handig te zoeken op crawler assen. die zullen wel aan te passen zijn voor hogere snelheid...

(Bron: http://www.rcsmart.com.my/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=1991)

nah AFAIK hebben 1:1 shortcourses voor wel whishbone suspention maar alleen achter niet...

Kan nooit heel moeilijk zijn om een "moa solid achteras" of iets in die geest te klussen...

nah AFAIK hebben 1:1 shortcourses voor wel whishbone suspention maar alleen achter niet...

Kan nooit heel moeilijk zijn om een "moa solid achteras" of iets in die geest te klussen...

Is een as van de HPI wheely king niet geschikt?
Voor een 35 euro op ebay te koop. Op het 4x4 scale forum heb ik wel wat eigenbouwsels voorbij zien komen alleen weer te lang geleden om te kunnen zeggen wat voor axle er gebruikt werd.

zou moeten kunnen ja... is een wheelie king een shaftie of een MOA? de 2e zou namelijk handiger zijn hoewel ik weet dat er kits bestaan on shaft driven crawlers in motor on axle te veranderen... maar dan word het weer snel duur...

MOA is toch helemaal niet schaal? Het is shaft dus je motor ligt dan in de cabine.

Wat mij nog het moeilijkst lijkt is het maken (liever kopen) van de draagarmen waar de veren aan verbonden zijn.
Ik kan geen aluminium meer bewerken en vijlen uit massief wordt nooit mooi (als ik het doe) Ik dacht even een gat in de lucht te springen vanwege de HPI MINI, ik dacht die armen dus te kunnen gebruiken maar dat is een 1op12 auto :(.

misschien niet "scale" maar wel de handigste methode om die 4 link achteras te maken zonder nog een reduction stap toe te voegen in de vorm van een extra transmission...

Beste recept om te komen tot een shortcourse met starre as is naar mijn idee:

1/8 buggy (halveren voorbij centerdiff)
custom achterbrug bouwen uit alu
starre as (HPI, axial of i.d.)

Met een 2e hands roller en de benodigde onderdelen (achter as, aandrijfassen, kap, banden etc.) Ben je zeker goekoper uit als met een slash + RC4wd ombouwkit.

Als je iets zou kunnen maken waarin alleen een "top shaft" zou lopen met spur en slipper waaraan aan de andere zijde de centrale aandrijfas komt dan kun je het veel compacter maken dan de gear box te gebruiken zoals in de hardcore set en je hebt meteen de normale overbrengverhouding terug.
Misschien is er iets te maken met een centerdiff met lock spool (ik zou zelf voor rwd gaan) en daar de aandrijfas aan zoals haastnooit zegt. (misschien een spur uit een 4x4?)

ja als je het niet erg vind je COG een eind hoger te hebben liggen, en je waggie een eind zwaarder te maken voor bijna nul benefit...
Als je voor scaler looks gaat maak er dan een uit rietjes ofzo en plak die op /in de body...

ja als je het niet erg vind je COG een eind hoger te hebben liggen, en je waggie een eind zwaarder te maken voor bijna nul benefit...
Als je voor scaler looks gaat maak er dan een uit rietjes ofzo en plak die op /in de body...

Ik heb een jaar geleden RPM een mail gestuurd met o.a. dat idee. Ik dacht dat een rolcage van zwart kunststof wel zou verkopen, het zou alleen t.p.v. de cabine hoeven als je de zij- en voorruit uit zou knippen. Blijkbaar een slecht idee want meer dan een bedankje voor de ideëen is er nooit gekomen.

nouja ik was tog nooit van de klanten geweest:P hoe mijn "slash" er uit ziet is niet echt een geheim op dit forum... (ja weet echt niet of ik het nog een slash mag noemen met nog maar 7 slash onderdelen... en die zouden ook zo van een rustler of een bandit af kunnen komen...)

Beste recept om te komen tot een shortcourse met starre as is naar mijn idee:

1/8 buggy (halveren voorbij centerdiff)
custom achterbrug bouwen uit alu
starre as (HPI, axial of i.d.)

en dat was ik nou exact van plan:)
Wel zelf compleet een bodemplaat en achterbrug maken uit alu. Ik vind dat bewerken niet zo lastig. Met een zaag, boor en vijl kom ik een heel eind. Maar het belangrijkste is om een geschikte as te vinden met dezelfde overbrenging als het frontdiff van de buggy die ik heb liggen....

en dat was ik nou exact van plan:)
Wel zelf compleet een bodemplaat en achterbrug maken uit alu. Ik vind dat bewerken niet zo lastig. Met een zaag, boor en vijl kom ik een heel eind. Maar het belangrijkste is om een geschikte as te vinden met dezelfde overbrenging als het frontdiff van de buggy die ik heb liggen....

rwd maken!

Ik heb een jaar geleden RPM een mail gestuurd met o.a. dat idee. Ik dacht dat een rolcage van zwart kunststof wel zou verkopen, het zou alleen t.p.v. de cabine hoeven als je de zij- en voorruit uit zou knippen. Blijkbaar een slecht idee want meer dan een bedankje voor de ideëen is er nooit gekomen.
Het kan ook anders, ik stuurde een tijdje geleden de suggestie om een aluminium centerdiff te maken aan Fastlane. Ik kreeg nooit antwoord maar een 1,5 maand later was het er op eens.... geen berichtje van bedankt voor de tip of niks hoor.

Back