Servo's reageren slecht/niet

Hallo,

Ik heb gister besloten om mijn carson cv10 nitrobone automatic weer eens uit het stof te halen.
Hij starte vrijwel meteen, toen ik een rondje wou rijden besloten de servos opeens een eigen leven te gaan leiden, Gelukkig geen schade!
Maar als ik 2m voor de auto sta rageert ie perfect, draai ik me om of doe ik een stap verder achteruit reageert hij niet meer.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Mvg,

Ravi889

-Batterijen in de zender goed vol/nog in goede conditie?
-Ontvangeraccu wel vol/nog in goede conditie?

-Draadbreuk in de snoeren van de servo's naar de ontvanger. De kabel meerdere keren heen en weer bewegen om te kijken of er wat gebeurt met de servo (als zender en ontvanger aan staan).
-Draadbreuk in de antennedraad.
-Antenne zit los van de printplaat ontvanger.
-Servoconnectors niet goed of verkeerd in de ontvanger (slecht contact of in het verkeerde poortje). Kanaal 1 is voor de stuurservo en kanaal 2 voor de gasservo.
-Servoconnectors los contact of gecorrodeerd
-Antennedraadje van de 2.4Ghz ontvanger ingekort.

-In geval van kristallen: kristallen (per ongeluk) verwisseld van zender en ontvanger.
-Verschillende frequentie kristallen.
-Kristallen kapot door trilling/val.

-Zender heeft een losse antenne of antennebreuk (heel voorzichtig heen en weer bewegen meerdere malen tijden operatief).
-Antenne van de zender niet geheel uitgeschoven (ouder type antenne)
-Bovenste stukje van de uitschuifbare antenne van de zender ontbreekt/kapot.
-Slechte batterijen, zoals eerder genoemd.

Geen oplossing? Voorzichtig de ontvanger openmaken en de printplaat controleren op corrosie of andere oneffenheden.
Vuil wegvegen met een kwastje en de ontvanger mooi schoonmaken. Met een wattenstaafje gedoopt in alcohol eventueel de printplaat en andere componenten schoonmaken. Zand en ander vuil kan héél erg je ontvanger storen.

-Opnieuw binden van de zender met de ontvanger.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties.
ik heb de zender en ontvanger van een vriend van mij geleend en hij werkt perfect.
dus ik besloot even voor mijn huis te gaan rijden, maak de auto opeens heel veel toeren en komt ie niet vooruit.
ik de auto uit elkaar gehaald zijn mijn tandwielen naar de klote.
blijkbaar was de motor iets verschoven ofzo dus meteen maar nieuwe besteld.
hopelijk zijn ze morgen binnen.

ik heb ook ineens iets raars...
ik heb via mp een ace ds1013 gekocht.
maar nu stuurt hij een kant langzamer op als de andere kant...

Back