Goedenavond,
Ik ben bezig een motormodel na te kijken en vliegklaar te maken...(taxi 2400)
De flaps werkten en ongelijk en zwaar.
Ik heb ze inmiddels goed gangbaar gemaakt (lijm in de scharnieren...)
Maar.... nu mijn vraag:
Wat is de beste manier om de flaps aan te sturen?
Ter verduidelijking....
de servo lig in de vleugel met de servohorn naar binnen.
Aan de flap zijde zit aan de achterlijst een oog waar een kwiklink aan bevestigd wordt.
Dus stangetje...kwiklinks...maar dan...?
Als de flap nu helemaal ingeklapt staat (nul stand) hoe moet de servo arm dan ten opzichte van de servo staan?
Ik kan me namelijk voorstellen dat er veel kracht op de servo arm komt als de flap volledig uitgeklapt staat.
Is er een stand voor de servo arm, zodat de servo die kracht het beste kan opvangen??
Ik snap dat hoe dichter je bij de as van de servo zit, hoe meer kracht je hebt.. Maar heeft de hoek van de servo arm ten opzichte van de servo ook negatieve invloed??
Misschien weet iemand mij een goede uitleg te geven, of weet waar ik dat kan vinden, daar zou ik erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt!
Groetjes
Martin
Ik ben bezig een motormodel na te kijken en vliegklaar te maken...(taxi 2400)
De flaps werkten en ongelijk en zwaar.
Ik heb ze inmiddels goed gangbaar gemaakt (lijm in de scharnieren...)
Maar.... nu mijn vraag:
Wat is de beste manier om de flaps aan te sturen?
Ter verduidelijking....
de servo lig in de vleugel met de servohorn naar binnen.
Aan de flap zijde zit aan de achterlijst een oog waar een kwiklink aan bevestigd wordt.
Dus stangetje...kwiklinks...maar dan...?
Als de flap nu helemaal ingeklapt staat (nul stand) hoe moet de servo arm dan ten opzichte van de servo staan?
Ik kan me namelijk voorstellen dat er veel kracht op de servo arm komt als de flap volledig uitgeklapt staat.
Is er een stand voor de servo arm, zodat de servo die kracht het beste kan opvangen??
Ik snap dat hoe dichter je bij de as van de servo zit, hoe meer kracht je hebt.. Maar heeft de hoek van de servo arm ten opzichte van de servo ook negatieve invloed??
Misschien weet iemand mij een goede uitleg te geven, of weet waar ik dat kan vinden, daar zou ik erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt!
Groetjes
Martin