Aankondiging Server update gaat gebeuren - 17 april 2025

Olaf Wevers

Administrator
Moderator team
Beste mensen,

Het gaat gebeuren, 17 april is het de bedoeling dat het forum een flinke update krijgt. De server is al aangepast en het forum draait nu tijdelijk op een andere machine.
16 april vanaf 22:00 gaat het forum op slot om zo een laatste recente backup te kunnen maken.

Donderdagmorgen 17 april wordt de backup teruggezet op de nieuwe server, de nieuwe versie erover en dan zou de nieuwe versie moeten werken..

Onderstaand voor de techneuten de specs van de server
2x lntel Xeon Hexa-Core 2.93 Ghz.
96 GB ECC RAM
3x 480GB Enterprise SSD RAID5
Redis installatie en configuratie
Directadmin

Olaf

Succes, ik ben heel benieuwd.
Het is al even geleden dat we een paar uur zonder forum onszelf moesten vermaken.
Ik zou zeggen tot morgen hopelijk.

Laatst bewerkt:
We zijn er weer en de media gallery werkt.
Wel een maar daar ik weer wat terug moest zetten zijn er een dag aan berichten helaas verloren gegaan, mijn excuus daarvoor !!

Het wilde vandaag eerst niet lukken daar ik de verkeerde backup terug had gezet van de test server.
om één en ander te testen heb ik op een test server het forum weer opgebouwd en daar de gallery getest, maar ja moet je wel de juiste backup terugzetten :)
Dat waren 4 verloren uren.. half uur backup uploaden (148Gb) en 3,5 uur restoren..

Sorry mensen maar het werkt, tevens even een andere template aangezet..

Super bedankt.
Die paar berichten kan geen kwaad.
Ik zat hier te trillen van ontwennings verschijnselen
De foto's doen het weer zie ik.
Nogmaals super bedankt

Super bedankt.
Die paar berichten kan geen kwaad.
Ik zat hier te trillen van ontwennings verschijnselen
De foto's doen het weer zie ik.
Nogmaals super bedankt
Heel eerlijk, zat ik af en toe best even in spanning toen het vanmiddag misging....

Nu weer de kleine dingen herstellen

Ik heb van dat digitale nul verstand voor mij is dat altijd toveren.
Ik heb al de grootste moeite met printen.
Nogmaals alle hulde.

Olaf, hoewel de kleuren minder pijn aan de ogen doet zijn linkjes in de tekst zeer slecht leesbaar tot zelfs niet zichtbaar en het verschil tussen een gelezen en een niet gelezen forum is ook zeer slecht zichtbaar.

Olaf, hoewel de kleuren minder pijn aan de ogen doet zijn linkjes in de tekst zeer slecht leesbaar tot zelfs niet zichtbaar en het verschil tussen een gelezen en een niet gelezen forum is ook zeer slecht zichtbaar.
Maak die man nu niet gek laten we blij zijn dat we weer in de lucht zijn.
Laat hem eerst eens van een pintje genieten.;)

Blij dat hij het weer doet en die paar berichten kunnen we opnieuw plaatsen of missen.

Deze kleuren zijn wel een beetje.... de letters flikkeren een beetje... dat is het. Contrastverschillen te groot? of gewoon oude ogen.

Back