Serpent cobra 811 BE-rtr onderdelen?

Hallo allen,

Ik sta op het punt om dus de Serpent te kopen.
Maar aangezien het model er nu al (ik dacht gelezen te hebben) vanaf 2011 is, is mijn vraag:

Hoe zit het met de onderdelen van Serpent als een model niet meer gemaakt wordt?
Ik weet natuurlijk niet of er überhaupt een nieuw model komt maar het is niet ondenkbaar na zo'n 4 jaar.
Zijn hier mensen die het merk kennen en dus nu ook een "ouder" model hebben en daarvoor makkelijk of moeilijk onderdelen vinden?
Sowieso is er weinig te vinden over het desbetreffende model qua reviews e.d

Het is toch wel een gevestigde naam in de rc wereld al jaren lang en goede kwaliteit, toch?

Edit: ik ga dit draadje ook eens bij de onroad topics zetten omdat daar waarschijnlijk wel meer Serpent rijders zijn.
Er zit dan ook een algemene vraag in over de onderdelen van ze.
 
Laatst bewerkt:
Serpent onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
Ik heb zelf een 811 truggy. Kan overal nog onderdelen krijgen. Alleen bij serpent heb je nie zoveel nodig. Die dingen breken haast nooit!
 
Dat klinkt veel belovend!
Ook ik kijk met grote interesse naar het welbekende merk uit de jaren 90.
Waarom wordt het nog in het eigen land nota bene zo weinig aangeboden?
 
Bij de winkel zeiden ze dat het met de onderdelen wel goed zit ook in de toekomst.
Het is een competitie-wagen dus altijd wel onderdelen.
Er is nu wel een verbeterde versie maar daarvan zijn er ook setjes te koop.
Ik dacht rond de €70 waarbij je dan ook nog het merendeel van je "oude" versie moet gebruiken.
 
Dat is die €100,- duurdere versie 2.0?

Wel zo fijn, de goede wedstrijd wagens worden alleen maar geupdate en pas om de paar jaar een nieuwe of vernieuwde versie. Lijkt me een beter plan dan steeds snel modellen vervangen...



Maar...hoe rijdt ie? ;)
 
De 2.0 is een kit. Voor 100 euro duurder krijg je geen esc, motor, servo, ontvanger en zender.

Verschil tussen rtr en wedstrijd kit is dat je minder afstel mogelijkheden hebt bij de rtr en de materiaal is minder. Dus plastic ipv carbon op sommige plekken en geperst alu ipv cnc alu.
 
Een serpent truggy is redelijk nerveus. Dit komt vooral door de 'los voelende' achterkant. Maar voor de rest is het een top truggy hoor en zeer stevig, heb er vorig seizoen mee gereden en heb er 0 problemen mee gehad.
Had wel de TE versie.

Alleen als je eens nieuwe assen besteld moet je zeker zijn dat je de juiste neemt, elke versie lijkt wel andere assen te hebben :p.

Was er vorig seizoen 5de mee in de truggy masters (zonder falende body in de laatste wedstrijd zou dat 3de geweest zijn :().
 
Buggy is vaak nog steviger als een truggy, minder lange armen ed.
Buggy is wel heel agressief in het sturen, niks voor mij in elk geval.
 
Idd de achterkant is zeer los bij serpent. Je kan het een beetje met afstelling oplossen, maar je moet minder/later gas geven na de bocht. Ook een nadeel vind ik de kleine stuur uitslag bij de serpent. Waardoor je op een baan met veel grip bij de haarspelt bochten langzamer bent.
Als ik een nieuwe truggy zal halen, dan wordt het hb d8t te/losi 8ight-t of mugen mbx7t.
Maar kwa robust en slijvastigheid is niks beters dan een serpent.
 
De 2.0 is een kit. Voor 100 euro duurder krijg je geen esc, motor, servo, ontvanger en zender.

Verschil tussen rtr en wedstrijd kit is dat je minder afstel mogelijkheden hebt bij de rtr en de materiaal is minder. Dus plastic ipv carbon op sommige plekken en geperst alu ipv cnc alu.


Mijn rtr is volgens mij wel de 2.0 versie.
I.i.g de shock zitten achter de tower aan de achterkant
En de shock zijn verstelbaar zonder clips.
 
Mijn rtr is volgens mij wel de 2.0 versie.
I.i.g de shock zitten achter de tower aan de achterkant
En de shock zijn verstelbaar zonder clips.

Heb je een link naar een winkel die je auto verkoopt? Op serpent site zelf zie ik hem namelijk niet staan.
 
Heb je een link naar een winkel die je auto verkoopt? Op serpent site zelf zie ik hem namelijk niet staan.


Nee dat klopt en dat vond ik zelf ook al een beetje raar.
Ik heb hem gekocht bij top-rc in Uden .

Ik zal wat foto's plaatsen van mijn wagen.
8bd2ef140a464309afc7f2db70eb12a4.jpg

85959c47c2ffe81a2e1f41ff842b379c.jpg

cd2087638593f56d55929ff43051d0db.jpg


Alleen geen mudguards erbij
 
Back
Top