M7H
Forum veteraan
Na een tijd van volgen van diverse draadjes over ombouwprojecten om een 1/8 On-road Electro auto te bouwen, heb ik de sprong in het diepe gewaagd.
Vraagstukken als, 4S Lipo, of 6S, 2650kv motor, of 2000kv, gewicht/rijtijd, ben ik op het volgende uitgekomen.
Auto: Serpent 950R
Regelaar/Motor: Hobbywing Xerun 150A/4274SD 2000kv (Combo M6A)
Accu's 2x Turnigy 3S Lipo, 4500mah/30-40C
Of deze accu's de job aankunnen?... we zullen het zien, maar alle 2 tegen een 70,- geleverd vanuit Duitsland, durf ik wel een gokje te wagen.
Na alles besteld te hebben, viel me eigenlijk het formaat van de accu's wel mee, maar net iets groter als een 2S hardcase:
Gisteren een begin gemaakt met de ombouw:
Ik heb verzonnen om een bodemplaat te maken waarop ik de componenten monteer. Zeker is dat dit niet de meest crashbestendige oplossing is, maar dat is iets om later eens over na te denken, eerst maar eens zien of het uberhaubt een beetje rijden wil.
Een sleuf om de snaar ruimte te geven:
Radioplaat erop, met iets meer ruimte in het tankgat, voor de snelheidsregelaar:
Met dubbelzijdig tape, de regelaar vast op de onderplaat:
De ontvanger erop en het stuurservo op de originele plaats:
Het overzicht, zoals het er nu uitziet.
Vandaag of morgen komt de motorsteun binnen, netjes in de modelbouwwinkel
Ik verwacht dat ik daar nog wel wat werk aan heb, als het goed is, past die niet helemaal netjes met dit formaat motoren....
even wat theorie nog:
Motor 2000kv*6S lipo = 44000 toeren, (ik weet niet wat de regelaar vertiming nog gaat helpen)
Internal ratio van de Auto 50/22= 2.273
Spur 45
Pinion 19
Achterbanden 73mm
Deze gegeven op gearchart.com geeft:
FDR = 5.38
Rollout = 42mm
Topsnelheid = 112....
Wordt vervolgd.
Vraagstukken als, 4S Lipo, of 6S, 2650kv motor, of 2000kv, gewicht/rijtijd, ben ik op het volgende uitgekomen.
Auto: Serpent 950R
Regelaar/Motor: Hobbywing Xerun 150A/4274SD 2000kv (Combo M6A)
Accu's 2x Turnigy 3S Lipo, 4500mah/30-40C
Of deze accu's de job aankunnen?... we zullen het zien, maar alle 2 tegen een 70,- geleverd vanuit Duitsland, durf ik wel een gokje te wagen.
Na alles besteld te hebben, viel me eigenlijk het formaat van de accu's wel mee, maar net iets groter als een 2S hardcase:

Gisteren een begin gemaakt met de ombouw:
Ik heb verzonnen om een bodemplaat te maken waarop ik de componenten monteer. Zeker is dat dit niet de meest crashbestendige oplossing is, maar dat is iets om later eens over na te denken, eerst maar eens zien of het uberhaubt een beetje rijden wil.

Een sleuf om de snaar ruimte te geven:

Radioplaat erop, met iets meer ruimte in het tankgat, voor de snelheidsregelaar:

Met dubbelzijdig tape, de regelaar vast op de onderplaat:

De ontvanger erop en het stuurservo op de originele plaats:

Het overzicht, zoals het er nu uitziet.

Vandaag of morgen komt de motorsteun binnen, netjes in de modelbouwwinkel

Ik verwacht dat ik daar nog wel wat werk aan heb, als het goed is, past die niet helemaal netjes met dit formaat motoren....
even wat theorie nog:
Motor 2000kv*6S lipo = 44000 toeren, (ik weet niet wat de regelaar vertiming nog gaat helpen)
Internal ratio van de Auto 50/22= 2.273
Spur 45
Pinion 19
Achterbanden 73mm
Deze gegeven op gearchart.com geeft:
FDR = 5.38
Rollout = 42mm
Topsnelheid = 112....
Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: