schuimvleugel beplanken

• Topicstarter Topicstarter anthony
  • Startdatum Startdatum
A

anthony

Guest
Ik probeer al een tijdje schuimvleugels te beplanken en begin nu een beetje zot te worden met die dingen. Ik beb nu al een paar keer de vleugels proberen te maken die ik nodig heb voor mijn model en telkens als ze bpeplankt waren en een tijdje in de mallen hebben uitgedroogd, trekken de tippen van de vleugel naar onder of naar boven, wat doe ik verkeerd? Is de richting van de nerven van het hout belangrijk ? Want de vleugel die ik maak is trapezium vormig en weet niet echt hoe de nerven van het hout moeten liggen tegenover de aanvalsboord en zo. Graag wat tips en de volgorde hoe ik te werk moet gaan. Alvast bedankt

Het soort hout dat ik gebruik is balsa. Ik weet dat het normaal moet met abachi maar heb dit nog niet echt gevonden in de model winkel. Ik heb al een paar bouwdozen gebouwd waarbij ik ook vleugels moest indekken en daar is het altijd gelukt om rechte vleugels te maken. Ik denk dat de oorzaak ligt bii de vorm van de vleugels omdat de koorde bij de root 23cm is en de tip15cm. De lijm die ik heb gebruikt zijn, melklijm, epoxy, stryproperlijm vam pattex en allemaal hetzelfde resultaat

nee hoor.. je hoef helemaal geen abachi gebruiken. Ik gebruik beide.. doch inderdaad bij de dunnere speedvleugel abachi.. maar zowel met balsa als abachi heb ik nog nooit een kromme vleugelgehad.. dat zou gewoon niet kunnen.
Ik gebruik gewoon lamineerepoxt met een schuimiddel toegevoegd. en breng hun dun op met een foam rollertje.. dan alles op elkaar.. klemmen.. na 24 uur los.. nix geen kromme vleugel.

peter

Ik zal het nog eens proberen voor mijn nieuw project waarbij het om een speedvleugel gaat en ik het echt niet zie zitten om met ribben te werken. Ik heb er al een draadje over begonnen, met welk profiel ik zou moeten werken en ben er ondertussen al uit geraakt, het wordt een MH24. Waar heb je dat schuimmiddel gevonden?

Back