Ha Joost.. natuurlijk kan je overal wel een paar gram vanaf schrapen maar volgens mij is het ook de bedoeling van je profiel werk stuk dat je onderzoek doet naar een oplossing voor de opdracht die je gekozen hebt.
Wat ik begreep is dat die opdracht op zich heel eenvoudig is namelijk maak een vliegtuig dat vliegt op zonne energie..(correct me if I'm wrong)
Er zijn hier al verschillende oplossingen langsgekomen maar je blijft heel erg hangen op een vliegtuig dat volledig autonoom alle energie die het opvangt direct omzet in beweging om maar te blijven vliegen.
-Zo heb ik al dat UHU ding gezien dat op zich een zonnepaneeltje heeft maar een tijdje in de zon moet liggen om de accu op te laden voor hij kan vliegen.
-Een zonnepaneel op de grond die voor een volle accu op de grond zorgt waar het vliegtuig uit opgeladen kan worden.
Ik schud er zelf nog een paar voor je uit mn mouw waar de haalbaarheid misschien wat minder hoog is maar niet minder leuk...
-Zonnepanelen die via electrolyse waterstof produceren wat in het toestel via een brandstof cel wordt omgezet in electriciteit.
-de waterstof kan je natuurlijk ook met CO2 omgezet worden in methanol.. kan je gelijk in een brandstof motortje stoppen.. moet je wel even een chemische fabriek erbij bouwen.
Wat ze, denk ik, graag zien op het gymnasium, waar ze jullie toch graag klaarstomen voor de universiteit, is dat je verschillende oplossing bekijkt en daar de juiste oplossing uitkiest en uitvoert.
Maarten