Schoener La Sutil

Ze vaarden onder de "Cross of Saint Andrew" De Sutil was een schip uit de overzeese koloniën oftewel Nieuw Spanje.
de vlag:

1280px-Flag_of_Cross_of_Burgundy.svg.png

Wellicht heeft hij ook het wapen gedragen, dus de vlag die jij hebt is de vlag van Spanje uit 1790.
Dit wapen kan in de bovengenoemde vlag geplaatst worden:

339px-Coat_of_arms_of_New_Spain.svg.png

en een wimpel, waarschijnlijk een witte met aan de basis een kruis.
Maar je kan meer hier vinden https://www.crwflags.com/fotw/flags/es1785.html

In de zoektocht kwam ook een afbeelding van jouw Sutil tegen. Het is de rechtse van de 2 schepen. De linkse is de Mexicana

Sutil_and_Mexicana.jpg

De wimpel mag we 2 x zo lang en dan het kruis alleen in de basis in normale vorm, de wimpel dus voor 3/4 wit
Een marine vlag had boven en onder het rood nog een gele streep, maar zo ziet hij er ook prima uit.
Mooi gedaan

Ziet er allemaal netjes uit hoor Guyken, maar... (ja daar komt hij, altijd die maar:rofl:)

Maar, misschien eens even in het verslag van Hans Groeneveld zijn 7P kijken hoe hij zijn vlaggen insmeert met lijm zodat deze in model (wapperen) gebracht kunnen worden komt veel mooier over.

Ikzelf heb dat ook gedaan, is wel even beangstigend maar het resultaat is er dan ook naar.

Gewoon uit proberen met een stukje zeil, insmeren met houtlijm, de golfbeweging middels wat rond hout en klemmen erin vouwen en voila, de volgende ochtend heb je schitterende wapperende vlaggen.....
Succes

Iedereen bedankt maar er volgt nog 1 foto . Ik moet aan 1 kant nog de jufferblokken doen en dan gaat ie op een steun die er bij zat . Zou graag een naamplaatje maken maar weet nog niet hoe ? De tip voor de vlaggen neem ik alvast mee en ga zeker eens lezen in het desbetreffende draadje . Heb hier al veel bijgeleerd maar vermoed dat er nog veel meer is . Er zaten geen vlaggen bij in deze kit . Ik heb deze dus afgedrukt op printerpapier en daar wat doorzichtig folie er op ? Bricolage :oops::).

Hij mag , net officiële toestemming gekregen . Hij mag op de kast in de living . :banana:En hiermee dan de laatste foto van La Sutil . Zal waarschijnlijk nooit vergeten , gebouwd tijdens eerste ( en hopelijk laatste lockdown) . Vele uren plezier aan beleefd . Nog geen vergelijk met andere bouwverslagen hier , maar het was leuk .
P6030003 (2).JPG

Back