Scania

Erg mooie truck hoor!!
Vind de kleur erg mooi! ;)

En hoe bestellen jullie via HongKong??
Wil zelf ook beginnen aan een truck, heb alleen een beetje laag budget :P (tja, scholier hè ;))

Groetjes,
Arjen

Euhm, op ebay staan ook altijd verschillende truck voor rond de 220$. De mijne was 200$ 8O , gewoon de goedkoopste op ebay eruit gepikt. Wel moet je opletten dat je weet hoe je je betaling gaat verzenden naar Hong-Kong of daar ergens. Ik heb het via Pay-pal gedaan, zeer simpel.

Vorige week woensdag is mijn scania in Hong-Kong op de post gegaan en het verzenden zou 7-10 dagen duren... maar nog altijd niks in de brievenbus. :( Hopelijk komt hij dus volgende week aan!

Philippe

Ok, bedankt.
'k zal kijken of ik een mooie vind, en of ik er genoeg geld voor heb.
Zo ja dan horen jullie waarschijnlijk nog wel van me, en anders nog ff doorsparen ;)

bij deze post ik even een update van mijn auto.
Deze foto is wat donker geworden, maar ik zal morgen nog wel even een paar foto's online zetten.
dsc00815bb2.jpg

De sideskirts heb ik ingekort tot ongeveer 9 cm omdat anders de ruimte tussen de kop van de trailer
en de achterkant van de cabine naar mijn mening te groot word. Het chassis heb ik ook zelf op maar gemaakt omdat het anders niet uitkwam.
De sideskirts moeten nog wel even worden voorzien van de zilveren strepen zoals op de gril.

dsc00822og5.jpg

Grtz, Anton

ps. Heeft iemand nog tips hoe ik deze tautliner van automatische steunpoten kan voorzien??

Wohow! 8O PRACHTIGE combinatie!!!
De 3de as staat de scania schitterend, net als het top line dak.
En de tautliner ziet er ook goed uit :P .
Met deze truck zal je wel veel bekijkers hebben...
Philippe

Sluit ik me helemaal bij aan!!!!!!!!!!Is een mooie combinatie geworden.
Maar hoe heb jij de cardanas ingekort???????Kun je daar een foto van maken????
Verder een prachtihge truck.
Mijn Scania ligt ng in de doos,maar dat zal wel winterwerk worden,of anders volgend jaar.
Ik zie je commentaar omtrent de cardanas graag tegemoet.
Groetjes Marcel.

Hier nog een betere foto van de truck.

dsc00833gq1.jpg

@marcel, die cardanas heb ik in duitsland besteld, deze kan je zelf op maat maken.
(Art.-Nr. 907004 van Carson Model Sport)

dsc00837ly8.jpg

@Philippe,

de tautliner heeft mij 380 euro gekost, dat was inclusief verzendkosten.
De trailer is dan voorzien van palletkasten, werkkast, en verlichting.
Is vrij veel geld voor een trailer, maar ik vind hem 10x mooier dan het amerikaanse model van Tamiya.

Grtz,

Anton

Van mij mag Tamiya ook beginnen met het verkopen van 3 assers, zijn ze tenminste te importeren
Scheelt een hele hoop geld ! :D

Anton

Klopt, alleen is het carson nu.
Die maakt 3 asser's.
Zijn mooie achterkanten.
Alleen het zeil van de tautliner is van stof.
Ook de ophanging vindt ik erg simpel voor het geld.

Zelf heb ik een zwarte tautliner gekocht, maar door de vriendelijke post KAPOT 8O

Heb een nieuwe gekregen en de zwarte die heb ik voor een leuk bedrag kunnen kopen en die nieuwe heeft ie dan opgestuurd ( een rode ).
En ook kreeg ik alle onderdelen die kapot waren bij de zwarte er graits bij 8O :D

Dus nu heb ik 2 tautliners, maar worden verbouwd naar een Schmitz Cargobull.

Je scania ziet er echt super uit.
Een dikke combinatie zo.

Ik zag dat je in het midden van het chassis een opening hebt zitten.
Is het met opzet gedaan ? voor spelling ?
Ik heb namelijk bij mijn volvo wat dwarsbalken weggelaten zodat het chassis lekker soepel wordt.

Kleuren komen goed overeen.

Ik neem aan dat de trailer op het zeil na een kleurtje krijgen ?

@ truck-freak,

Op de trailer komt waarschijnlijk reclame van een vuurwerkbedrijf, maar dat is nog niet helemaal zeker.
Mischien komt er dan met de tijd nog eens een kleurtje op het chassis enzo. Eerst de trekker maar eens helemaal afmaken.

Over de trekker gesproken, die 'kieren' tussen de chassisbalken hebben geen functie. Die kieren zijn ontstaan tijdens het verlengen van het chassis. In de toekomst worden die weggewerkt met traanplaat. Eerst nog op zoek naar spatboren. :?

Grtz, Anton

Weet ik, maar dat zijn niet de officiele Tamiya spatborden voor de scania. Meende ik gezien te hebben.

Dus, als iemand nog 2 spatborden over heeft..... Melden bitte !! :)

Grtz, Anton

hey een vraagje heb jij er al traanplaat opgezet ik ga het ook doen maar ben een beetje aan het kijke hoe de rest het heeft gedaan gr peter

Nee, ik wacht nog steeds om mijn spatborden.
Heb inmiddels een paar ( orginele ) uit Duitsland besteld, maar die lompe gasten vragen 17 euro verzendkosten !
Ik moet dus nog maar even onderhandelen. :wink:

Grtz,

Anton

hey nog een vraagje jij had het traanplaat bij conrat besteld toch maar welke is het eigenlijk gr peter

Na lange tijd zal ik mijn topic weer eens even van een update voorzien.

Enige tijd terug heb ik een trailer gekocht van aluminium. Dit is een zelfbouwtrailer. Ik vind dat hij er wel redelijk uitziet.
Het is de bedoeling om hem in het donkerblauw te spuiten en van de stickers te voorzien die op het tekno model zijn te zien. (Er komt een andere Scania trekker voor)

Heeft iemand nog tips over hoe ik de trailer het beste kan schoonmaken voordat ik de trailer ga spuiten?

dsc00959800x600hy2.jpg

Grtz, Anton

Back