Scania T143H (Peter en Wil)

Deel 16

Zo motorkap is klaar .

Even een uitleg waarom ik dit model aan het bouwen ben en niet een model uit de jaren `50 - `60 zo als
de bedoeling was.
Ik had al een aantal modellen uit gekozen uit de jaren `50 -`60 en was al op zoek naar foto`s en tekeningen
van ca.6 modellen en dat is gelukt.
De keuze welke ik wilde bouwen was nog niet genomen toen ik gebeld werd door een vriend met de vraag
of ik deze Scania wilde bouwen.
Ik bouw nooit voor anderen maar in dit geval lag dit voor mij toch even anders en heb besloten dit keer
wel in opdracht te werken. ( de eerste keer ! )
En dat is dus de reden van deze bouw .
Het model is afwijkend van alle andere dat zal volgende week wel blijken.
Als iemand weet welke Scania het is ( behalve de mensen die hem gezien hebben in Steenwijk ) zal ik de foto`s van de wagen laten zien.
Tot zo ver de uitleg.

vrg. Peter

Laatst bewerkt:
Het echt mooi Peter wat je neer zet met priggelwerk als 143/450 en Scania snijden en de mooie hand greepjes.

Ik vermoed dat deze pracht scania neus op een 4 assige zwaar transport trekker komt te staan met daarachter een schitterend gemaakte dieplader met een dolly.

Vraagje, hoe hou je het project zo mooi wit. Schuur je het soms als het klaar is.

Diep diep respect voor deze bouw kunst.

Hallo Peter,

Ik zal het niet verklappen voor wie deze Scania cabine is, want het is jou feestje !;) ;) :cool:
(Ik ben zelf niet in Steenwijk geweest)

Ik vind dit echt zo'n gaaf bouw verslag, ik zit bij elke update vol aandacht en met open mond te kijken hoe mooi je alles in detail maakt, echt respect voor je werk!!:worship::thumbsup:

ouwe van heros transport

T143 met een estappe dak.

of brouwer uit Nieuwegein met platdak. zoiets vermoed ik.

maar wat een net werk[emoji106]

Heren en dame allemaal hartelijk dank voor de fijne complimenten :) :) :) !

Luchard
WE zullen zien volgende week .

graafie68
4 assige zwaar transport trekker nee dat word het niet.
een schitterend gemaakte dieplader met een dolly helaas dat ook niet. :)

Bij het bouwen word veel geschuurd maar je styreen verkleurd erg snel dat probeer ik tegen te gaan door
veel schoon maken met wasbenzine .

Piet ;)

ArjanN
Tja ? volgende week weten we meer.

vrg. Peter :bye:

Deel 17 de raamstijlen

DSCN2160_zps7psqhowe.jpg

DSCN2171_zpsk27tbrmp.jpg

Zelfs een raamzwengel!!
Wat een detail, wat een geduld. :feli:
Te gek
Cor

Laatst bewerkt:
Zou je ook alleen de foto kunnen quoten waar het om gaat.
Dat zou ik wel willen, maar met deze fijne forum software is me dat dus niet gelukt; maar als het je zo vreselijk stoort, hoef je het gele deel van de quote dus niet te openen. Daarvoor is een klikje nodig: niet doen dus!! :p
Back on topic maar weer!

Dat zou ik wel willen, maar met deze fijne forum software is me dat dus niet gelukt; maar als het je zo vreselijk stoort, hoef je het gele deel van de quote dus niet te openen. Daarvoor is een klikje nodig: niet doen dus!![emoji14]Back on topic maar weer!
In tapatalk zie je alles dus wel, blijf je scrollen

Deel 18 het dak

Hartelijk dank voor de complimenten en ook voor de Leuk stemmers !

Luchard :feli:

Heel goed gezien dat 143 en 450 op de gril dat komt inderdaad heel weinig voor.

Hier dan de foto`s van de te maken cabine.

forrum 1.jpg

forrum 2.jpg

Bij het bouwen van dit dak zal het er voorlopig erg lomp en niet in verhouding uit zien maar ik kan zeggen
dat het wel veranderd als alles er op en aan zit.

Laatst bewerkt:
Hallo Peter,

Sorry dat ik het zo snel had geraden, en nee ik ben niet in Steenwijk geweest.

Zoveel uren werk en een prachtig (zeer waarschijnlijk) eindresultaat, ga je er geen spijt van krijgen als dit kunstwerk de deur uitgaat?

Succes met verder bouwen en alvast mijn felicitaties aan de toekomstige eigenaar.

Back