Scania r500 topline Bakwagen en Schamel aanhanger

Dankje willem.

Ik moet helaas hengelo over slaan maar dat geeft me nog wat extra bouw tijd om in berkel roderijs wat meer af te hebben en in elkaar te hebben staan

Vandaag weer even verder gegaan met wat dingen in de kleur te zetten en strak te maken.
De voorbumper heb ik de schroefgaatjes dicht geplamuurd en strak geschuurd en daarna in de grondverf gezet. Maakt het net even strakker geen schroeftjes in het zicht.
Verder heb ik de accubak ook zijn kleur gegeven.

Daarna ben ik met het chassis verder gegaan om die eerdaags spuitklaar te maken.
Na de test opstelling gemaakt te hebben voor de zij verlichting heb ik de lampjes gemonteerd. Nu de draden precies op maat aan het maken en door het chassis heen te wurmen, en gelijk van krimpkous te voorzien.
Ik gok dat ik nog wel even bezig ben om het chassis spuit klaar te hebben, Dus het kwam wel mooi uit dat ik 22 sept niet kon

IMAG0322.jpg

IMAG0323.jpg

Links nog de test opstelling rechts begonnen met de bedrading aan te passen
IMAG0324_1.jpg

Laatst bewerkt:
Na heel veel drukte op het werk te hebben is de hobby er een beetje bij in geschoten de laatste tijd. Ook vond ik het tijd voor een nieuwere auto dus daar heeft ook aardig wat tijd in gezeten wat allemaal ten koste ging van de hobby tijd. Auto is inmiddels gevonden en als het goed is staat hij morgen klaar bij de dealer om hem optehalen. Ook daarna als ik die heb zal ik daar wat tijd in gaan steken want dat is een andere hobby van me.

Ook wil ik even goed rustig met mijn r500 project door gaan dus wees maar niet bang.
Ben nu druk met de afwerking bezig en het strak maken en spuiten gaat even goed aardig wat tijd in zitten. Het komt nu allemaal wel mooi uit met me droogtijden dat ik soms 2 dagen niks kan doen.

De bumper was ik niet helemaal tevrede over het plamuur werk dus die heb ik nog een keertje strak getrokken en in de grond verf gezet pure verbetering.

Ook ben ik verder gegaan met het grondraam en het chassis helemaal gedemonteerd en in de grond gezet. Daarna alles wat rood gaat worden afgeplakt en eerst de hele onderbouw een kleurtje gegeven dan kan die mooi even een paar dagen drogen voor ik de rest ga terug schuren en spuiten. Nu genoeg gelult hier de foto's

IMAG0327.jpg

IMAG0328.jpg

IMAG0329.jpg

IMAG0330.jpg

IMAG0331.jpg

Vandaag weer een klein stukje verder gegaan aan het model. Even de bumper en de zijregels van de laadbak in de kleur gezet.

IMAG0342.jpg

IMAG0341.jpg

zo weer flink stukje kunnen bouwen. Alle verlichting in de koplampen en mistlampen gemonteerd alles in de bumper gemonteerd. Verder een aparte draadboom van gemaakt en in een stuk krimpkous gedaan zodat het ook zwart is. Ook een nieuwe motor gemonteerd omdat ik de oude niet echt meer vertouwde. nu alles rustig aan gaan aansluiten en gaan monteren op het chassis.

IMAG0353.jpg

IMAG0354.jpg

IMAG0355.jpg

IMAG0356.jpg

IMAG0357.jpg

IMAG0358.jpg

Gister avond en vanavond weer een flink stukje verder gekomen met de electronica. Heb een tussen want gemaakt waar achter ik de mfu kwijt kan en alle bedrading. Verder een hoop verlichting en de servos weer aan aan gesloten en al deels weggewerkt nu de rest nog

IMAG0367.jpg

IMAG0368.jpg

IMAG0371.jpg

IMAG0373.jpg

IMAG0374.jpg

Vandaag weer een stukje verder kunnen gaan.
Heb alle bedrading onder de auto vast gezet en weg gebonden. Ook weer een begin gemaakt met het monteren van de onderdelen die allemaal in de kleur staan

IMAG0384.jpg

IMAG0385.jpg

Dank jullie jongens. hoop morgen weer wat te kunnen updaten. ligt een beetje aan hoeveel tijd ik heb dit weekend. Zondag zit ik in amsterdam bij de mack dag dus doe ik ook niet veel :D

Ik doe de laatste tijd erg veel maar niet tot betrekking tot modelbouw. Ben nu ook nog druk met de nieuwe audi bezig gaat ook veel tijd in zitten

Vandaag weer even lekker bezig geweest. De achter steunpoten gemonteerd en de accu bak gemonteerd. Ook spatlappen achtergemaakt nu alleen nog even een logotje erop. Daarna ben ik begonne met de schijnwerpers die op en onder de auto komen. Je kan nooit genoeg licht hebben met achteruit rijden dus er komen er 6 of 8 op. Ik heb er nu 2 klaar wat vinden jullie ervan? Ook de reflectie op de steunpoten weet ik nog niet of ik het zo laat. wat vinde jullie? evt ander opties welkom

IMAG0387.jpg

IMAG0388.jpg

IMAG0389.jpg

IMAG0394.jpg

IMAG0395.jpg

IMAG0397.jpg

IMAG0398.jpg

IMAG0399.jpg

IMAG0401.jpg

IMAG0402.jpg

Omdat ik de schijnwerpers nog te groot vond heb ik 2 nieuwe gemaakt en gelijk een heel stuk kleiner. Aangezien ik op de zwaar transport dag nog we ideeen opgedaan heb om de lichtbak intevullen passen kleine schijnwerpers me beter. tegenwoordig heb je hele kleine lampen die een hoop licht geven. Dus dat heb ik dan maar even gemaakt. moet zeggen is me aardig gelukt want geeft puur licht. nu nog 2 aan de zijkant onder de bak maken.

IMAG0409.jpg

IMAG0408.jpg

Back