San Francisco II

Bedankt voor jullie inzichten.. Ga eerst goed kijken waar het vandaan komt en die klosjes ertussen lijkt me zowieso lekker stevig en een goed idee.

Vanmiddag ook maar effe wat balsa hout ingeslagen en 1,2 mm triplex voor de vervanging van het voordek welke is gesneuveld tijdens het breken ...

Thanks!

Hey Hans, ik heb ook een San Francisco 2. Ik moet zelf nog 3 ra's inclusief zeilen monteren en dan ben ik klaar. Ik blijf je zeker volgen! Als je vragen hebt zou ik je graag te hulp schieten. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook ik ben nieuw, en van mij dus ook een hartelijk welkom.

Wat misschien een idee is.
Het geheel iets overstekken de andere kant op. Dan de kiel vochtig maken en verder laten drogen voor een nachtje. Het overstrekken dus niet te veel denk hierbij dus ook aan millimeters, maar meer dan dat het nu is.

Ik heb goede ervaringen met deze truck alleen nog niet op het net gezet. Wel dat het hout scheef en krom getrokken is. Jammer dat het nu gebeurt en niet van te voren. Je kunt hout ook strijken. Zie mijn houten schouw.

Inmiddels het een en ander los gehad en opnieuw recht vastgezet maar de kiel "twist" nog steeds een beetje..

Rik bedankt voor de tip!
Ga morgen nog effe een betere lijm klem halen bij de Praxis en dan zet ik hem helemaal goed in de klemmen nadat ik het vochtig heb gemaakt..

Dan laat ik hem helemaal drogen en kijk dan of ie niet terugschiet..

Thanks all..

Inmiddels is het "probleem" opgelost en de boot is weer een beetje rechter;)
Tijd om weer eens wat te bouwen...
De verschansing is inmiddels aangebracht en nu weer verse moed om verder te bouwen.. Gaat langzaam maar gestaag.
Bedankt voor jullie tips..

Balsa moet ik nog verder bijwerken tot de juiste vorm..

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is nu een mooie basis gelegd. En ben blij dat het goed is gekomen.
goed dat je balsa gebruikt, dit geeft ook extra stevigheid aan de romp zodat deze niet meer terug krom trekt. :p

Back