Royal Caroline (koninklijk jacht uit 1749) schaal 1:47

De 3e regeling (middelste) gaat er niet op zoals ik wil en dat komt omdat de botteloefs een tikkie te laag zitten, waardoor hij of te laag of te hoog komt te zitten en dat is naar mijn mening geen gezicht. Gezien dat alle tuigage al bevestigd is, is slopen in dit geval geen optie. Daarom heb ik besloten om het bij 2 regelingen te laten, het model word er niet minder gedetailleerd van en ik vind het zo mooi zat...
JPG_0175_5441_bewerkt-1.jpg

Ook heb ik i.p.v. 3 beelden die tegen de regelingen horen er slechts 2 tegen gelijmd hetgeen in dit geval iets minder druk oogt.
De 2 beelden die ik daardoor over had heb ik op de naamplaat van de standaard gelijmd,
JPG_0173_5440_bewerkt-1.jpg

Tja, wat moet je hier nu nog van zeggen...
Hij is schitterend Piet :wave
Is natuurlijk een mooi compliment Koos, bedankt, maar het is geen hij, maar zij, een schip is altijd vrouwelijk, zeker met een naam als 'Royal Caroline'. Des al niet te min waren zeelui er van overtuigd in die tijd dat vrouwen aan boord altijd ongeluk brachten en daarom dan ook niet gewenst waren. Een bekent gezegde was dan ook; 'Een vrouw en een kip is de pest op je schip' ;)

Over vrouwen in de Royal Navy:

"Contrary to popular belief women managed to inflitrate most parts of the british military in the 17th & 18th centuries and saw combat.

Officially no women were allowed to serve aboard RN warships in battle, however a blind eye was often used.

At Trafalgar there was at least one wife of a registered sailor serving aboard as one of the powder 'runners' taking ammo up to the guns. Other women were also aboard doing other tasks, all officially registered as 'men' for the records."

Ook een oplossing, geen discriminatie :)

Back