Romp Bespannen (oracover ed) of spuiten?

Zag er niet zo slecht uit en met wat oefenen wordt het alleen maar beter. Gewoon genoeg zwevertjes voorzien :wink: En een bijkomend voordeel van Oracover is dat als het resultaat je niet bevalt je het er terug afhaalt en opnieuw begint zonder dat je het bloed op je vingers moet gaan schuren.

Stevo

Het ziet er ook niet slecht uit, maar je blijft gewoon naden zien van de oracover, met spuiten heb je dat gewoon niet, is jammer. verder zijn de roeren en voorals die hoekjes een crime.
Wat wel mooi is vind ik die gaten in de romp, waar je gewoon mooi overheen kunt spannen scheelt weer gewicht!

Groeten,
Monkey

Die naden kunnen de lijm zijn die achtergebleven is waar de oracover terug getrokken is. Dit kan wijzen op een te warme temperatuur. Je kan eventueel met een beetje thinner de lijm verwijderen.

Stevo

Ow, dat zou best eens kunnen, ik ga het nu bij deze meteen...........

je snapt... :lol:

Zo trug!

------
trug...
lijnen worden minder, maar niet echt een groot verschil. je blijft het jammer genoeg zien, dan de romp niet uit een stuk is bespannen, mja, vanaf 1 meter zie je het al niet meer.

Groeten,
Monkey

ps met die thinner gingen ook mooi al die vingerafdrukken van die zwarte ora..... :D

Omdat niemand had gereageerd op de vraag om ervaring met blank lakken, heb ik nog maar een eon 300 rompje gemaakt, om net als de 1e versie de "afdekking" van de eon 600 te bepalen. Hieronder wat fotos van het maken van dit rompje, voor de mensen die ook de eon 300 aan het bouwen zijn... Het gewicht van dit rompje werd uiteindelijk 31 gram, zonder iets, zonder roeren, alleen het balsa doosje. morgen zal ik wegen hoeveel het weegt met de blanke lak.
Tot zover als ik kon zien na het aanbrengen van de lak werd dit een erg mooi rompje! de nerf word verduidelijkt, en de kleur iets bruiner, echter niet echt een noemenswaardig kleurverschil, misschien zelf alleen omdat het hout nu "nat" was. tot nu toe prachtig, maar eerst nog eens zien hoeveel het scheelt in gewicht.

Groeten, Monkey

afb3315.jpg

afb3316.jpg

afb3317.jpg

Versteviging bij de plek van vastpakken voor het wegsmijten.. 8)

afb3318.jpg

afb3319.jpg

afb3320.jpg

afb3321.jpg

en klaar om te lakken!

Ik lak mijn rompjes welke ik niet wil bespannen met Poriënvuller wordt dan een zeer glad geheel.

is dat ook blanke lak, porienvuller is toch ietswat wittig?
Ik heb zelf gewoon het eerste beste potje blank lak gepakt uit de schuur... :lol:
Groeten,
Monkey

----

net even gekeken bij het rompje, de lak we er bijna geheel ingetrokken, dus heb ik nu een iets dikkere laag erover heen gedaan, morgen meer lak-nieuws....

groeten,
Monkey

Back