Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

1. FireFrenzy

FireFrenzy

Lid geworden:
    22 jun 2009
    60 watt is best overkill voor pluggen... ik heb een 30 watt ijzer en dat is helemaal prima zelfs met 8awg draden (en crawlers nemen vaak genoegen met veel minder heb op RCC zelfs mensen xr10s met 20ish gage zien bedraden...)

2. mad fighter

mad fighter

Lid geworden:
    10 mrt 2006
    Iemand enig idee wat dit kan zijn? :
    Op mijn crawler ratelt er soms iets, een licht en hoog ratel geluid. Alsof er kleine tandwieltjes staan te strippen.

Houd ik echter de wagen en dus de assen- of servo's tegen terwijl ik die wel aanstuur, dan is dat geluid er niet....

Dus wat kan dit wel zijn? (Niet de wielen tegen de body, dat geluid ken ik en lijkt niet op het vreemde euvel)

3. M02GT1F103LM

M02GT1F103LM

Lid geworden:
    17 jan 2010
    wellicht veel speling op je motortandwiel?

bij weerstand trekt hij zichzelf ertegenaan, en met de wielen los kan het geheel gaan rammelen? De speling kan ook elders in de gears zitten.

tis maar een idee.

4. kez

kez

Lid geworden:
    17 sep 2010
    Kan iemand vertellen of dit een safety is of niet?

Laatst bewerkt: 12 aug 2011
  5. bulliehead

bulliehead

Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Bedoel je te vragen of de scheur er expres inzit? Nee, het is gewoon kapot.

6. kez

kez

Lid geworden:
    17 sep 2010
    Ja, omdat t bij t uitpakken al was...en lijkt mss onlogisch maar als je nog nooit een gezien hebt,he..

Had nog meer vragen en beetje naar beneden hier, maar ik geloof niet dat r veel lui zijn met n lnc...

7. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008
    dit hoort niet. duidelijk kapot. scheur hoort er niet in te zitten

8. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Hey Kez, dat is niet zo mooi allemaal zo met je LNC. Ik begrijp dat je dan niet echt enthousiast bent, hopelijk heb je hier wat aan.

1) Dat oogje hoort gesloten te zijn, die is gewoon kapot. Dus inderdaad de verkoper contacteren

2) In principe hoef je een bij een RTR niets meer in te vetten, maar even controleren of de aandrijflijn goed gesmeerd is kan geen kwaad. Zeer gezien ze een auto met kapotte link gewoon in een doos doen. Quality Check is misschien niet zo hoog bij Losi ?

3) De servo is kennelijk gemonteerd zonder dat de zender aanstond. De servo arm is erop gezet terwijl de servo niet in nulstand stond. Haal de servoarm los/eraf en zet je zender en ontvanger aan. Stel de trim op 0 en bevestig de servo arm dan op de servo zodat de wielen nagenoeg recht staan. Nu hoef je als het goed is maar een klein beetje te trimmen.

9. Ewald

Ewald

Lid geworden:
    12 apr 2007
    heey kez,volgens mij heb jij echt een maandagmorgen auto.Ik heb de mijne uit de doos gehaald,accu erin en rijden maar.Ik denk dat ik nu in totaal5 uur gereden heb.En nog geen problemen gehad.ook heb ik nog niets gesmeerd,en hoor ook nog helemaal niets kraken of ratelen.ik zelf denk er over om een gaatje te boren in de wormkast.Ik heb dit op een amerikaanse site gezien,voordeel is dat je de boel niet uit elkaar hoeft te halen om te smeren.Maar ik moet mij daar nog wel goed in verdiepen,voordat ik een verkeerd gaatje boor.

mvg ewald

10. kez

kez

Lid geworden:
    17 sep 2010
    Ah ok, tx jungs,

De servo heb ik inmiddels goed gesteld...simpel idd, maar je moet t net 1 x gedaan hebben...ghh ghh.

Heb de verkoper gecontacteerd en als t goed krijg ik rechtstreeks n nieuwe van losi, zitten ja ook in duitsland..

Wat betreft de aandrijflijn smeren; dan moet ik m dus echt uit elkaar draaien? Mmh, zal geen probleem zijn, maar alleen om ff te checken...omslachtig..!
    En dan alleen dat schneckegetriebe of nog iets anders? Aan de spur en pinion hoeft in principe nix,toch?

Btw, hij kraakt of ratelt niet, tenminste, ik heb geen vergelijk met n andere natuurlijk, maar ik moet altijd wennen aan dat elektrogebeuren; had ik met de rustler en de erevo ook. En dit is toch weer net anders...

Komt goed..

11. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Mooi dat het zo opgelost is

Je hoeft niet te checken, als je geen aanleiding hebt zoals knarsende tandwielen of iets dergelijks, kan je het ook zo laten.

12. Viper_gts

Viper_gts

Lid geworden:
    13 dec 2006
    hey iedereen, ik zou graag een leuke crawler/scale wagen aanschaffen voor 50/50 gebruik. ik had mijn oog laten vallen op de Axial Wraith, nu lees ik dat hier standaard al best een paar upgrade parts voor aanschaft, is dit waar zo ja graag jullie advies.

Thx
    Vipe

13. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Vast gelezen op RCC ?? Die rare amerikanen kunnen eigenlijk niets heel houden en maken alles eerst zo sterk als kan met upgrade parts. En gaan dan kijken of ze het toch niet stuk kunnen krijgen.

Ik zou zeggen korreltje zout bij de verhalen, en pas gaan upgraden als iets kapot gaat.

14. TimV

TimV

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Ik zou niet de wraith kiezen. Deze is eigenlijk een rockracer, dus niet echt geschikt om mee te crawlen. Deze is echt te snel.

Zoals Haastnooit zegt, standaard uit de doos is deze al goed, (op de elektronica na misschien dan :?) tenzij je extreem gaat doen. Dan kan het wel eens voorvallen dat er iets stuk gaat.

15. murky123

murky123

Lid geworden:
    26 dec 2008

inderdaad. amerikanen slopen echt alles. en niets is sterk genoeg in hun ogen

16. Rotskruiper

Rotskruiper

Lid geworden:
    17 nov 2010
    IK vraag me af of.
    Als je de Wraith voorziet van een 55 t motor hij dan wel geschikt zou zijn om te cralwen.
    Buiten de elektronica om.
    In ieder geval wel een leuke scaler denk ik.

17. TimV

TimV

Lid geworden:
    29 dec 2010
    De snelheid zal dan voor te crawlen zijn, dan zal die traag rijden, maar je blijft met het nadeel zitten dat de batterij hoog en achteraan zit. En om te crawlen is dat 2 keer fout :?

18. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Zoals Tim ook al aanhaalde is de Wraith een rockracer, eigenlijk een KOH truck. Die moeten snel kunnen rijden en ook kunnen crawlen, een moeilijk compromis wat betreft de motor. Standaard met 20T motor ligt de nadruk naar mijn idee op de snelheid.

Een motor met meer wikkelingen zal zeker aan de crawl prestatie''s bijdragen. Ook het COG wat verlagen door de rijhoogte wat te beperken zal daar bij helpen.

[edit] Tim typt me voorbij met dezelfde opmerkingen, haha

Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  19. Rotskruiper

Rotskruiper

Lid geworden:
    17 nov 2010
    De hele opbouw is ook meer van een scaler.
    Als je echt wilt crawlen kan je beter een standaard crawler oppimpen lijkt mij.

20. Haastnooit

Haastnooit

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Viper wil kunnen crawlen en scalen met 1 auto in een 50-50 verhouding, dan is de Wraith wel een mooi startpunt voor hem. Als bonus krijg je een beetje snelheid mee, en bevalt dat niet dan een tragere motor erin :D

Ik vind het in ieder geval een toffe bak :cool:

Deel Deze Pagina