Daarom was mijn vraag dus ook, heb ik nog een lage regler nodig als ik al een balast systeem heb. (dat het 2 verschillende dingen waren had ik al gelezen. ) Ik heb begrepen dat de Sea Wolf een relatief snel bootje is. Zal dus wel zo'n regelaar nodig hebben dan. Is zo'n ding nog makkelijk er tussen te zetten als 't ding al eens heeft gevaren? Ik hoeft niet per-se snel te varen, heb een 800kv brushless motor welke gebruikt gaat worden, dit icm met een 2s Lipo. heb alleen dus geen idee hoe snel die straks zal gaan worden. ps: Dat balast systeem van Norbert, heeft die ook een water detectie oid? (dus een fail-safe dat die de balast leeg gooit.) Deze zou ik dan aan een lipo cut-off willen koppellen. zou de boot niet meer willen duiken als de accu leeg is. In ieder geval hartelijk dank voor de info.
Zo'n lageregler (LR2) kan er zo tussen geprikt worden, geen probleem. Of Norbert's systeem een watermelding heeft weet ik zo niet, even bij de specs nakijken op zijn site?
De duiktank regeling, BTS of 2kanaalschakelaar, van Norbert heeft een faillsafe, water alarm en bij te weinig stroom schakelt hij niet meer op duiken. Hein
LR2 is een elektronische " waterpas " en deze heeft geen failsafe noch waterdetectie. Een BTS2 kan wat meer. Hans
hallo zoals hein reeds schreef heeft de bts dat allemaal in zich zitten alleen niet voor een lipo accu de bts schakelt de pomp uit op 9 volt die is voor een 12 volt accu zo voor ingesteld het kan zijn dat norbert bij bestelling de bts anders kan herprogrammeren maar dat zal je moeten vragen;normaal stel je de onder spanning in met het kleine zwarte schakelaartje(potmeter dacht ik) failsafe is er ook op bij verlies van ontvangst dan gaat de pomp met tussen pauze leeg beginnen pompen het zijn korte poosjes dat de pomp gaat draaien dus het kan eventjes duren voor je boot terug naar boven komt de water detectie kan je misbruiken door daar je schakelaars van tank vol op aan te sluiten de rest blijft dan gewoon werken de bts moet dan op stand 1 gezet worden dacht ik (blauwe schakelaar) dan slaat je pomp af bij een graupner systeem heb je een ander systeem dan de pdf file op de site nalezen want dan kan het een andere instelling zijn gr raf
Nouja, Ik zat zelf te denken, je hebt van die losse lipo cut-off's die mbv een buzzer aangeven dat de accu spanning laag begint te worden. die buzzer wou ik dan vervangen met een print-relais, en het maak contact hiervan parallel aan de water detectie hangen. Dus dat die of bij water inloop en bij lage lipo spanning hetzelfde zou doen. Iig maar even wachten tot alles binnen is dus. dan even kijken wat ik verder nog nodig zou hebben.
O, wacht even .... [reclame modus aan] Kijk hier eens Tripple-S Seabottom Submarine Systems , linksonder op de homepage op "lipo saver' klikken. Helemaal kant en klaar voor jou doel! [reclame modus uit]
had kunnen weten dat 't idee verre van origineel zou zijn. :lol: Maar als het goed is heb ik nog zo'n dingetje (ergens) liggen. dus ga toch eerst zelf aan het frutsellen.
hallo [Belgische mode uit] [n e d e r l a n d s e m o d u s a a n ] de bts schakelt de pomp uit op 9 volt die is voor een 12 volt accu zo voor ingesteld het kan zijn dat norbert bij bestelling de bts anders kan herprogrammeren maar dat zal je moeten vragen;NORMAAL STEL JE DE ONDERSPANNING IN MET HET KLEINE ZWARTE SCHAKELAARTJE (POTMETER DACHT IK) [/n e d e r l a n d s e m o d u s] [/belgische modus] wa is er moeilijk te verstaan aan boven geschreven text???? lex zijn systeem is natuurlijk ook een oplossing maar das het zelfde als een starter in je auto hebben zitten en 4 negers huren om hem aan de gang te duwen gr raf
Goed tegen werkloosheid. Maar zonder gein, had Norbert al wel een mailtje gestuurd, maar verwacht eigenlijk dat ik te laat ben, dat hij het al op de post heeft. Plus dat je met een losse failsafe toch iets flexibeler bent qua spannings instelling. Maar we zullen zien uiteraard.
hallo tim je kan de BTS met het zwarte potmetertje in stellen op welke spanning je wilt dat hij in de safe gaat het is alleen je moet het nu proef ondervindinglijk gaan proberen norbert weet hoe en waar hij moet meten om het juist te krijgen en dat spaart dus tijd gr raf
Dan hang je er toch een 8 cellige NiMH accu aan met 9,6 volt en stelt de BTS zo af dat hij daar schakelt. Dan heb je ook wat reserve ingeregeld.
hallo @ lex tim wilt er een 2S lipo aan hangen dat is naar dat ik geloof maar 7.4 volt geladen of je de BTS zo laag kan instellen ???? daar zal "als het kan" in de software moeten ingegrepen worden volgens je eigen site zou de BTS dan al op 6 volt moeten afslaan en ik denk inet dat je zoveel speling op die potmeter hebt dat je dat kan bij regelen ik denk dat zo een printje van u inderdaad een oplossing is die gemakkelijker is dan al dat geprogrameer gr raf
Ik zou even moeten kijken, maar als de ESC ook 3s lipo aan kan, zou ik ook op 11.1v kunnen gaan varen. (Heb zowiezo nog 8 5000mAh 3s Lipo's liggen. Maar nu weet ik dus zo 1,2,3 niet zeker of de regelaar die ik heb dat aan kan. (de motor kon het zowiezo wel. )
Als je op de pagina's van Norbert kijkt bij Modell-Uboot-Spezialitäten Elektronik, Ballasttanksteuerung en dan bij Anleitung als PDF dan staan daar alle gegevens op de 4e pagina. Betriebsspannung Empfangerstromkreis Sicher 4,0 - 6,0 volt möglich 3,0 - 7,0 volt Spannung pumpenkreis 0 - 48 volt Deze PDf kun je ook opslaan. Hein
hallo ik heb norbert proberen te berijken maar geen gehoor Hein er is een verschil tussen wat de bts kan schakelen en wat hij kan meten als onder spanning maar daar ga ik allleen maar na contact met norbert over verder want zo is het gewoon niet mogelijk om daar uit die pdf iets op te maken buiten dat je kan regelen met de kleine zwarte potmeter ik moet hem toch hebben voor een speciaal maat van baionet sluiting dus het kost niet meer moeite gr raf
Momenteel is een hoofdprijs winnen een grotere kans om te winnen dan Norbert aan de telefoon te krijgen. Dus verloren tijd om hem te proberen te bellen. Mail zit vol en telefoon neemt hij niet op. Ook de privé nummers niet die ik heb. En maak het niet zo moeilijk allemaal. Als je zo op het randje gaat balanceren met je voltage moet je niet raar opkijken als je boot eens onder blijft. Zorg dat de accu's goed zijn en hou gewoon de gegevens die Norbert en ook Lex aanhouden bij hun systemen. Als ik naar Amsterdam rijd zorg ik ook dat ik voldoende diesel in de tank heb. En ga niet gokken dat ik net op de rondweg A10 kom. Je hebt voor een hoop geld in het water liggen en een goed accu systeem kost waarschijnlijk dan te veel! En voor onderstaande hebben wij hier in Nederland een startmotor mét accu in de auto zitten. "maar das het zelfde als een starter in je auto hebben zitten en 4 negers huren om hem aan de gang te duwen". Ik zou trouwens waarschijnlijk met 4 man niet genoeg hebben. De auto is zwaar en 2,5 liter diesel. Duw je zo maar niet aan. Hein