hallo boten en auto's een wereld van verschil vroeger de regel "nooit je schroef groter pakken dan de diameter van je motor"gaat bij BL niet meer op een auto regelaar is geen boot regelaar houd daar wel rekening mee de roxxy regelaars kun je explisiet op boat zetten de start curve ligt helemaal anders "software" een grotere motor kun je ook gebruiken maar krijg je die nog in de romp ????? want dit is reeds een flinke jongen hans is deze in zijn seaview aan het uit proberen als hij terug uit verlof komt hier zitten er zo twee in gr raf
Hihi, heb nog wel een Neu 1515 3D liggen. (1650kv voor 6s lipo.) kun je er ook een torpedo van maken. :lol: qua regelaar zat ik te denken aan een Castle Creations Mamba Micro (of Micro Pro.) dit zijn vermogens regelaartjes om 1/18 autotjes onbenullig hard te laten gaan. (ofwel, erg lage interne weerstand, waardoor de regelaar met zo'n roxxy motor koud zou moeten blijven. ) ben zelf de Castle Creations regelaars gewend uit m'n eigen auto's, en vind het ook erg prettig dat je de hele gas-curve via de computer in kunt stellen. zou dus op zich dan perfect in te stellen moeten zijn dacht ik zo. (of in ieder geval, hoop ik. ) Nu zo eerst eens even bij de modelbouwzaak langs kijken of die zo'n motortje heeft liggen. Tim
Motor en regelaar combi is gekocht. (en daarmee meteen de locale economie iets gestimuleert. :lol: ) Het is geen Roxxy motor geworden, maar een Gens Ace - Mars-BL3744-800kv Komt qua specs behoorlijk overeen met de Roxxy die je had gelinked. (alleen wel iets minder vermogen.) dus de boot zal niet overpowered zijn, maar wel een mooi vaartje kunnen maken. Als regelaar is er een LRP Nexxt 4x gekomen. Dit is een waterdichte regelaar voor 1/18 auto's. Sensoroos uiteraard, maar omdat die voor 1/18 auto's is, is die ook verschrikkelijk compact. 40 x 28 x 9 mm (L x B x H ) als ik de contacten niet mee reken. Heeft een spanningsval van 0.026v bij 20A als ik 't boekje mag geloven. (voordeel van een regelaar die hoge stromen aan kan. ) dus de warmte ontwikkeling van 't ding zou nihiel moeten zijn. en blijkbaar kan die b urst stromen leveren van 382A :roll: (nouja, leuk verkoop praatje iig. ) Heeft een 2A Bec, misschien iets aan de krappe kant. Hoewel, komen volgens mij maar 2 micro servo's op, dus zou ook wel goed moeten gaan. anders heb ik nog wel een 20A Castle Ubec liggen. ) En heeft een aantal verschillende bedrijfs modi. Maar een van de belangrijkste punten is dat die een interne failsafe heeft, voor zowel hoge temperatuur van de regelaar, alsook een lipo cut-off. Nu uiteraard hopen dat deze combo ook netjes in de boot zal werken. (maargoed, als niet, kan de motor nog wel in m'n Easy Cub, en de regelaar in mijn Mini-SLT2. :lol: ) dus een ramp zou het ook nog niet direct zijn. In ieder geval zijn beide delen van gewoon goede kwaliteit.
Hallo Mensen, Ik wil dit weekeind in ieder geval alvast gaan beginnen met de eerste dingen in elkaar zetten van de Seawolf. Nu heb ik alleen nog maar 1 vraag, welke lijm/epoxy kan ik het beste aanschaffen? De dop welke aan de voorkant van de druk-koker zit bijvoorbeeld. alsook de diepgetrokken witte onderdelen. (durf zo niet te zeggen welk plastic dit is, gok op ABS) Ik heb UHU endfest 300 (als ik me niet vergis.) 2 componenten lijm. Zou ik hiermee deze delen kunnen/mogen verlijmen?
hallo hier kan je de dop mee lijmen en alle verbindingen die niet meer mogen los komen abs lijm je het beste met stabilit express daar dit zich goed laat schuren endfest schuurt voor geen meter gr raf
Mijn dank is groot. straks op de terugwel naar huis maar eens even bij de bouwmarkt kijken of ze die Stabilit express hebben. (even gegoogled, is van Pattex, toch? ) Dan kan ik vanmiddag in ieder geval alvast een beetje wat doen.
ja is van pattex tube met een potje met halfronde bolletjes er bij dit zijn meng vakjes staat op hoeveel poeder er in moet en dan bij vullen met het spul uit de tube als je niet zoveel nodig hebt dosis halveren en dan lukt het ook wel gr raf
Gisteren gezocht bij 3 verschillende bouwmarkten. (Multimate, Praxis en Gamma.) Geen van de 3 had die lijm. Heb het wel bij Conrad gezien. (wel duur goedje trouwens. is 1 pak normaal genoeg om een boot als deze te kunnen bouwen, of kan ik beter meteen 2 bestellen? (heb ook nog een paar kleinigheidjes die aan de Delta gelijmd moeten worden. ) En nog een ander vraagje, heeft iemand hier nog wat kunnen bestellen bij Norbert? Ik heb hem een mail gedaan met een lijstje wat ik bestellen wou. -einen Bajonet vershluss -Gummisack/Schlauchpumpe balast system. -einen magnet an/aus schalter. -6x Gestängedurchführungen (für front und heck ruder. also denke mal 2mm reicht? ) -Eine dose haftfett Maar heb nog helemaal geen antwoord gehad. Heb eerder wel een antwoord gekregen op mijn over het balast systeempje met zo'n zak goed voor in de Seawolf. dus ga ervan uit dat de mail wel over is gekomen. Maar zonder die stang doorvoeren kan ik nog neit beginnen. Ik wil de voorste roeren wel beweegbaar maken. (al dan niet zinvol, staat wel mooi. ) Dus daarvoor moet ik eerst de doorvoer in de voorkant van de buis netjes dicht hebben alvorens die dop in de buis te lijmen. Heeft het trouwens nog een voorkeur of je die metalen doorvoeren aan de buitenkant of binnenkant monteerd? (bij de Delta die ik hier heb zitten ze namelijk binnen. )
hallo an de binnen kant is zinvoller bij de achterste dop dan kan je in de winter de dichtingen open draaien en de O ring laten ontspannen dat komt de levensduur ten goede norbert gewoon een telefoontje doen (nu)hij kan nederlands op mail antwoord hij haast nooit of hij moet je kennen gr raf
Tja, zo staat het in de instructies, en bij de versie 2 staat dat je dat met stabilit moet doen ipv met siliconen. [extra instructies bij foto 3] Maar waarom zou je dat eigenlijk willen? Als je de originele Robbe sluiting gebruikt, dan worden de 2 einddoppen tegen elkaar aan getrokken, dus beide kanten zitten dan even vast. Lijkt me handig als dit uitneembaar blijft. Wat zie ik nu over het hoofd? Cor
Ik ga niet de originele sluiting gebruiken, maar een bajonet aan de achterkant, met daar het techrek aan vast. het enige wat voorin komt te zitten is de aansturing van de voorste diepte( ? ) roeren. deze wil ik met een stang aansturen welke ik langs de buitenkant vande drukkamer laat lopen, en in het natte deel achterin verbind met de aansturing van het achterste diepteroer. (of ik geef hem een eigen doorvoer naar binnen met servo. ) In ieder geval komen alle aansluitingen aan de achterkant de boot binnen. Lijkt me het handigste omdat ik aan de voorkant gewoon niet bij kom. Ofwel, nu eerst maar eens die dop dicht maken, en op de buis lijmen. Heb ook al gezien dat ik ruimte genoeg heb in de ABS romp delen om met de lengte van de druk cilinder te smokkellen. dus voor de bajonet sluiting hoeft ik de buis niet eens in te korten. (houdt ik het eind zeker weten perfect haaks. ) Kan alleen zijn dat ik dan iets meer lood toe zou moeten voegen gok ik. daardoor zou het uiteinderlijke trimmen weer makkelijker moeten zijn lijkt me. Gr, Tim
Als je Stabilit-express wilt kopen moet je bij Conrad zijn. Scheelt € 5,00 met de winkel. Betaal hier in de winkel € 23,95 en bij Conrad € 18,99. Ze halen de stabilit wel uit Duitsland maar daar komt de verpakking die je in Nederland koopt ook vandaan. Hier zit het in een kartonnen doosje en die van Conrad zit in een plastic verpakking. Het is de 80 grams uitvoering. Voor iedereen die stabilit gebruikt is dit misschien een goede/voordelige tip. Gr, Eric
Ben einderlijk eens begonnen met het bouwen. :lol: Heb de einddop verzegeld en op de drukkamer verlijmd. Deze kant gaat toch hemelaal dicht blijven. (als het goed is! ) Verder heb ik alvast 3 stukjes geleider langs de drukbuis geplakt om de besturing van de voorste roeren naar achteren te brengen. (ga met alle delen achter de boot in. ) Ik zat er aan te denken om aan de stang die naar voren toe loopt een krap oogje te maken, en aan de stang welke hier in grijpt een 90 graden hoek/haak, welke dmv het draaien van de bajonet in dit oogje moet grijpen. Dit zal bij het bouwen een vrij nauwe passing moeten krijgen. maar als het dan eenmaal goed zit, zal het wel erg makkelijk moeten zijn, dan hoeft je alleen de bajonet los te draaien, en de voorkant van de boot is meteen helemaal los. Maar eens even rondsnuffellen. geheid dat iemand dit al op deze manier heeft opgelost. (goed gekopieërd is beter dan slecht verzonnen lijkt me. ) Valt uiteraard nog niet veel te zien. maar het begin is er (einderlijk! ) Gr, Tim
hallo tim als je de baionet gaat zetten dan moet je wtc iets naar voor schuiven in de boot anders moet je een stuk van de buis af zagen (dat is ook een mogelijkheid) doe je dit niet dan is je buiten romp te klein gr raf
Hey Raf, Bedankt voor de tip. Dat hat ik gezien ,daarom heb ik de bovenste helft van de neus ook nog niet aande wtc gelijmd. Heb ook gezien dat ik (voor zover ik kan zien.) genoeg kan sjoemelen met de lengte dat de wtc + bajonet zou moeten passen zonder de wtc in te korten. Nu Norbert nog te pakken zien te krijgen om de bajonet hier te krijgen. Zal ook een paar kunststof ringen draaien om het techrek van te bouwen. (plus wat draadeinden en dunne alu buis, zou het een strak geheel moeten worden. Langzaam maar zeker word het me iig al duiderlijk hoe ik de boot op ga bouwen. En langzaam maar zeker word het ook een stuk minder eng. Gr, Tim
hallo tim elke cm wtc die je kan over houden maakt het je een beetje gemakkelijker om alles er in te krijgen het blijft als je gewoon materiaal gebruikt nogal een kleine ruimte om alles er in te krijgen je zou kunnen overwegen om MIDI servo's te gaan gebruiken zo spaar je plaats voor je duiktank kort en dik is ideaal dan heb je minder stabiliteits problemen anders test doen met een half lege fles en dan met je hand onderin proberen in evenwicht te houden ik zal zo eens een filmpje proberen maken dat zegt meer dan ik het kan verwoorden gr raf
Gens ace -Mars-Brushless Motor -3744-800KV - Gens ace Dit is trouwens de motor die er in gaat komen. "Das ist der ultimative Motor für die beliebte 1,25m Kunstflug Klasse" De Seawolf is kleiner, dus dat moet goed komen. :lol: @Raf, Ik neem aan dat je een korte tank bedoelt die de hele diameter van de wtc heeft? Heeft dat met klotsen van water te maken? (denk het niet, want het water in de tank kan toch niet bewegen? ) of heeft het ermee te maken dat je aan 1 kant begint met vullen? (dat je zwaartepunt veranderd zeg maar? ) Ik wou zelf de rubberen zak die Norbert aanbied gebruiken. en van stukjes Polycarbonaat een bakje maken in het techrek waar deze zak in kan liggen. Leek me zo geen verkeerd idee. maargoed, eerst maar de basis delen van eht techrek maken. Was inderdaad van plan om kleine servo's te gebruiken. 3kg op een roer zou meer dan genoeg moeten zijn lijkt me.
hallo hoe kom je der bij dat water in de duik tank niet gaat klotsen ???? pak eens een fles spa bruis en doe de test met een halve fles en kom dan eens je ervaring hier terug vertellen ik bedoel dus inderdaad een dikke tank die de diameter van de wtc heeft min de dikte van je stroom kabels die er overheen moeten de duik tank moet zo laag mogelijk in de techrek komen te zitten gr raf
Zat hierbij aan die piston tanks te denken. Die hebben de 'natte' ruimte ja alltijd net zo groot als de hoeveelheid water die er in zit. (zoals een injectie-spuit zeg maar.) Maar aan je reactie te oordelen heb ik het hier bij het verkeerde eind? Als ik je goed begrijp moet ik in ieder geval proberen de rubberzak op een zo kort mogelijke lengte in de boot te leggen?