J
Jurrien Saelens
Guest
Even weggeweest van het forum maar wel veel gebouwd de laatste tijd. Eerst een Trex700E gebouwd met dat speciale Suzi-Hans frame uit Oostenrijk. Dat beviel me heel goed maar ik wil toch eigenlijk liefst iets klaar out of the box.
Zo bij RJX Hobby beland.
Het bouwen verliep zonder problemen. Ik vlieg 'm flybarless met VStabi 4.0.
De kop is zeer geslaagd, je kan 'm standaard Flybarless kopen en de geometrie is perfect.
De heli heeft een single stage aandrijving met een hoofdtandwiel met schuine vertanding, dit maakt de heli enorm stil (een groot verschil met mijn Trex700E bijvoorbeeld). Ook is er standaard een extra lagerblok voor de motorpinion.
Ikzelf heb de Torque-Tube versie maar er is ook een riemversie.
Mijn setup:
Nieuwe 690mm KOK Topblades
Scorpion 4035-500KV
12S 3800 Flightpower
BLS451 op swash
BLS251 op staart
Kontronik 85HV ESC met ingebouwde BEC op 6V
vXnFdbrKUGc[/media] VIDEO RJX EP90
Misschien een paar tips:
* Ik heb de staartstruts wat verbreed en de lipo tray wat lager gemaakt zodat de lipo's er gemakkelijk langs achter in gaan zonder dat de kap eraf moet. Ik plaats wel nog wat detailfoto's.
* Ik gebruik 105mm staartblades ipv de bijgeleverde 95mm blades.
* Doe wat lijm op de pinnen voor de staarttandwielen zodat die er niet kunnen uitkomen.
* Pin de staartbuis aan het frame.
* Bij het uitlijnen van de swash-driver moet je je niet oriënteren op de armpjes want dan zal je zien dat je fase niet goed is. Best kan je naar de binnenste/buitenste tuimelschijf ballen kijken.
* Gebruik de nieuwe Align servo wheels op de FBL stand (binnenste gaatje). Bij Vstabi swash ring op 75 en cyclic gain op 100.
* Indien je een TT gebruikt kan je best één of twee laagjes dunne kleefband over de TT doen waar de lagers moeten komen. Op die manier kan je ze er niet scheef op vastzetten met epoxy.
* Je kan best het 3de motorlager met loctite vastzetten anders slijt dit na een tijdje weg.
Zo bij RJX Hobby beland.
Het bouwen verliep zonder problemen. Ik vlieg 'm flybarless met VStabi 4.0.
De kop is zeer geslaagd, je kan 'm standaard Flybarless kopen en de geometrie is perfect.
De heli heeft een single stage aandrijving met een hoofdtandwiel met schuine vertanding, dit maakt de heli enorm stil (een groot verschil met mijn Trex700E bijvoorbeeld). Ook is er standaard een extra lagerblok voor de motorpinion.
Ikzelf heb de Torque-Tube versie maar er is ook een riemversie.
Mijn setup:
Nieuwe 690mm KOK Topblades
Scorpion 4035-500KV
12S 3800 Flightpower
BLS451 op swash
BLS251 op staart
Kontronik 85HV ESC met ingebouwde BEC op 6V
vXnFdbrKUGc[/media] VIDEO RJX EP90
Misschien een paar tips:
* Ik heb de staartstruts wat verbreed en de lipo tray wat lager gemaakt zodat de lipo's er gemakkelijk langs achter in gaan zonder dat de kap eraf moet. Ik plaats wel nog wat detailfoto's.
* Ik gebruik 105mm staartblades ipv de bijgeleverde 95mm blades.
* Doe wat lijm op de pinnen voor de staarttandwielen zodat die er niet kunnen uitkomen.
* Pin de staartbuis aan het frame.
* Bij het uitlijnen van de swash-driver moet je je niet oriënteren op de armpjes want dan zal je zien dat je fase niet goed is. Best kan je naar de binnenste/buitenste tuimelschijf ballen kijken.
* Gebruik de nieuwe Align servo wheels op de FBL stand (binnenste gaatje). Bij Vstabi swash ring op 75 en cyclic gain op 100.
* Indien je een TT gebruikt kan je best één of twee laagjes dunne kleefband over de TT doen waar de lagers moeten komen. Op die manier kan je ze er niet scheef op vastzetten met epoxy.
* Je kan best het 3de motorlager met loctite vastzetten anders slijt dit na een tijdje weg.

Laatst bewerkt door een moderator: