Rivierklasse

Beste Modelbouwers,
ik heb weer een paar hele mooie plaatjes gekregen van de vorderingen bouw Rivierklasse en wilde jullie die niet onthouden,
zelf heb ik het iets te druk gehad met de bouw van mijn 1:1 boot (te zien in mijn album aegir_2 aanklikken)het vrijheidje is hier door iets in het gedrang geraakt ,maar vorderd langzaam binnenkort wat foto,s ,

full

ongeveer 2290 klinkjes geplaatst

full

mastkoker, kniestukken dekwegers en vlonders geplaatst
full

het geheim onder het achterdek de mooie directe besturing
full

steven blankeiken,scheergang en spiegel blank mahonie erg mooi
full

nog een plaatje van voren gezien ,wat een fraaie zeeglijn overnaatse bouw is toch heel erg fraai,
groetjes aegir_2

Laatst bewerkt door een moderator:
gewoon prachtig echt vak werk hout bouw zoals als het hoort. ga zo door :D
maar een vraag hoe is het geklonken? gewoon vast ge spijkert van binnen maar dan sla je alles toch stuk.
of zijn het nep balletjes dier op het houd gelijmpt zijn of heb je echt klink nagels gebruikt?
ben echt super nieuws gierig hoe je het gedaan hebt.

Rivierklasse klinknagels

gewoon prachtig echt vak werk hout bouw zoals als het hoort. ga zo door :D
maar een vraag hoe is het geklonken? gewoon vast ge spijkert van binnen maar dan sla je alles toch stuk.
of zijn het nep balletjes dier op het houd gelijmpt zijn of heb je echt klink nagels gebruikt?
ben echt super nieuws gierig hoe je het gedaan hebt.

De romp is gebouwd op mallen waar de overnaadse gangen op de onderling
aangeschaafde landen zijn gelijmd,daarna het geheel verwijderd van de mallen.Dan de essen spanten en eiken wrangen geplaatst ,de 2,5mm lange
koperen klinknagels zijn met een malletje ingeboord en verlijmd.Als je naar
eurosail.nl gaat zie je de gehele bouw een mooie leerzame reportage,ik hoop dat ik je vragen heb beantwoord Mike ,

Aegir_2

Heb je reportage bekeken, diit is top modelbouw ook je foto verslag is om van te snoepen.
Je hebt ook een pracht van een werkplaats, en een partij kwaliteits hout om nog meer mooije dingen te maken :thumbsup:

Mooi schip, knap afgewerkt ook.
Kost wel at tijd, maar dan krijg ook wel wat te zien!!!
Maar even een vraag, ik zie dat je de steun waar het schip in ligt van aluminium hebt gemaakt.
Is dat u-profiel wat in elkaar geschroeft is met schuine hoeklijnen??

botensteun

Mooi schip, knap afgewerkt ook.
Kost wel at tijd, maar dan krijg ook wel wat te zien!!!
Maar even een vraag, ik zie dat je de steun waar het schip in ligt van aluminium hebt gemaakt.
Is dat u-profiel wat in elkaar geschroeft is met schuine hoeklijnen??

Hallo Jan ik heb vernomen van Arie Evers dat jullie tel contact met elkaar hebben,de botensteun staat beschreven door Arie op minisail.nl onder
bouw en techniek.Ook wil ik even vermelden dat de rivierklasse niet door mij wordt gebouwd maar door Arie Evers om grote verwaring hier op MB te voorkomen.Zelf doe ik een poging om een vrijheid te bouwen ,

aegir_2

Back